Gå til innhold

overgrep

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt utsatt for seksuelle overgrep i fprholdet til min daværende mann. Det var ikke bruk av vold, men det har satt sine spor. Og ex-mannen var ikke klar over hva han gjorde.

Men det som er nå er at jeg sliter sånn med å komme ut av det.

Gikk på en skikkelig smell før helga og har vært i en akutt krise som terapeuten kaller det. Så har jeg gradvis bygget meg opp igjen, men nå i dag så raste alt smmen på nytt. Er så utrolig sliten.... eneste jeg føler hjelper er å spise piller. Paralgin. Og nå sitter jeg her, litt ør men hvertfall ikke helt nedbrutt. Det er så godt å bli sløva litt ned....(tar ikke så mye at det er farlig)

Er det noen andre som vet hva jeg jobber med nå. Noen som kan backe meg litt opp, fortelle meg at det skal gå bra.

Vil ha tilbake livet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Var litt usikker på å svare her i og med at du ba om svar fra noen som skjønner hva du gjennomgår, for det vet jeg ikke helt..

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du var utsatt for seksuelle overgrep uten vold - som han ikke skjønte var overgrep. Opplevde dudet som overgrep der og da?

Jeg har selv opplevd kriser i livet og vet hvor vanskelig og forferdelig det er. Jeg har trodd at jeg viste årsaken til problemene mine, men har ved hjelp av terapi kommet fram til at problemene var mye mer komplekse enn som så.

Jeg håper du får god hjelp til å komme deg gjennom denne vonde perioden. Jeg var veldig dårlig en periode av livet men er nå i full vigør igjen. Det blir nok du også skal du se :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spiser paralgin forte for å pakke deg inn i bomull for å glemme, så håper jeg ikke du har drevet lenge med det, eller har tenkt å fortsette med det. Du sier selv det ikke er farlig så langt, da får vi stole på det...

Det finnes hjelpegrupper, hvis du har vært utsatt for psykisk terror og overgrep og tvang, f.eks. gjennom kort eller lang tid.

http://www.dixi.no/meny.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vil bare si at jeg vet hva du går gjennom, i hvertfall sånn ca. Jeg ble voldtatt i tenårene, noe jeg fortrengte helt til det tvinget seg til overflaten for noen år siden. Etter det har jeg vært til helvete og tilbake med spiseforstyrrelser, depresjoner og selvskading. Det gjør inni hampen vondt mens det står på, men så lenge man skaffer seg profesjonell hjelp og kjemper, blir det bedre. Jeg lover! Har i dag et godt liv, jeg har kommet meg opp av gjørma og er stort sett lykkelig. :)

Ang. det med å sløve seg ned for å få litt pause fra det vonde...jeg vet hvor fristende det er og hvor godt det er der og da, men det løser ingen problemer -bare utsetter. Jeg gjorde det samme med hasj, røyka meg stein hver kveld for å slippe å tenke. Ingen god idè :roll: Det er litt som å rive av plaster; man kan drøye det i det uendelige og ha passe vondt hele tida, eller man kan ha det kjempevondt en kort stund og så er smerten borte. Skjønner?

Lykke til, håper inderlig du får det bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps.

Husk at levera di ikke har særlig godt av paralgin når det er over lang tid, selv om det er små doser om gangen. Ikke lurt å kødde med sånt, du trenger den! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Jeg har opplevd det samme, bare det at min eks visste hva han gjorde.

Går nå til psykolog for å bearbeide.

Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg har opplevd det samme, bare det at min eks visste hva han gjorde.

Går nå til psykolog for å bearbeide.

Klem til deg.

Men hvordan går det i terapien da? Hvordan jobber du og psykologen for å bearbeide det?

Psykologen min er helt fantastisk, han ringer hver dag nå om jeg ikke har time. Har lagt overgrepene bort en stund nå, for det er mer å få hverdagen til å fungere som jeg må jobbe med for øyeblikket. Han sa noe i dag som jeg føler stemmer veldig godt. "At mitt største problem nå er å godta at jeg har det dårlig og klare og ta imot hjelp." Har så vanskelig for å innse at dette har skjedd med meg. Først overgrepene og nå sammenbrudd.....

Så nå jobber jeg hardt med å forstå at det er menneskelig å reagere sånn og ikke noe nederlag/ydmykelse. Men det er vanskelig å få følelsene med på dette. Fornuften henger med, men.....

Vil ikke du fortelle litt mer om hvordan det går med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...