Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snart 2 mnd siden jeg tok siste p-pille etter å ha brukt det i 14 år. Fikk mensen ca 4 dager etter dette. Så gikk det akkurat 30 dager fra første dag med mens til neste første mensdag.

Blir jo litt ivrig og håper kroppen allerede er tilbake i rutinene sine.

Basert på dette,er det for tidlig å si at jeg har en syklus på 30 dager?

Dager med blødning har vært ca like mange om det skulle ha noen betydning. Kanskje litt mer spotting før og etter på siste runde med mensen som var den første som var helt fri for tilsatte hormoner.

Anonymkode: 09ffa...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet med p-ring i august, og syklusen fortsatte helt likt! 28 dager, 4 dager mensen hver fjerde tirsdag. Absolutt ingen forandringer. Vi er vel bare to av de heldige i verden (bank i bordet). Håper det fortsetter sånn for deg da :) 

Skrevet

Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men da jeg sluttet på P-piller fikk jeg igjen samme lengde på syklusen som før jeg begynte med pillene. Jeg hadde 31-dagers syklus før og etter, mot 28 dager mens jeg gikk på pillen. 

Anonymkode: 3c39c...cfa

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, tweet skrev:

Jeg sluttet med p-ring i august, og syklusen fortsatte helt likt! 28 dager, 4 dager mensen hver fjerde tirsdag. Absolutt ingen forandringer. Vi er vel bare to av de heldige i verden (bank i bordet). Håper det fortsetter sånn for deg da :) 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men da jeg sluttet på P-piller fikk jeg igjen samme lengde på syklusen som før jeg begynte med pillene. Jeg hadde 31-dagers syklus før og etter, mot 28 dager mens jeg gikk på pillen. 

Takk for innspill!

Jeg har lest at man kan få tilbake den samme syklusen som man hadde før p-piller. Selv så husker jeg ikke hvordan syklusen min var da det er over 14 år siden..

Men ja, håper jeg er heldig og fått kroppen på "rett kjøl" såpass kjapt 😊 vet bare ikke om det er for tidlig å anslå etter en runde med mensen uten p-piller..

Anonymkode: 09ffa...42a

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Var sikker på at syklusen min var 28 også før jeg begynte på p-piller, men så kom jeg på at jeg omtrent alltid har fått mensen på samme dato (altså 31 dager syklus, så litt varierende dato pga ulikt antall dager pr måned). Gått på ulike p-piller og p-ring i 10 år. 

Anonymkode: 2dc85...23b

Skrevet

Jeg sluttet med p-piller på nyåret etter 14 år. De første månedene var syklusen stabil og jeg fikk mensen på dagen hver gang. Men plutselig så endret det seg. De siste månedene har den vært ustabil. Forstår det ikke:icon_frown:

Anonymkode: b3e83...3aa

Gjest babystøv
Skrevet

Da jeg sluttet for 2 år siden fikk jeg mens 5 dager etter siste pille. og etter dette har jeg hatt mens hver 31 dag, og el til samme tid hver mnd:fnise: så jeg fikk hvertfall stabil syklus rett etter slutt :) tror vi bare er veldig heldig! :) jeg spotter også ca 2 dager før mens kommer, men dette har jeg gjort siden jeg slutta på pilla :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...