i.m.l Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Jeg har begynt å stresse litt med hva jeg ønsker å utdanne meg som, da jeg ikke har de beste karakterene fra videregående. Ønsket om å bli sykepleier har alltid vært stort, men jeg bor i Bergen som har et realtivt høyt snitt på sykepleierutdanningen (så høyt at jeg ikke kommer inn). Jeg kom så over yrket radiograf, og ble veldig interessert. Kombinasjonen av å jobbe på sykehus og jobbe med mennekser, samt det tekniske, var det som gjorde meg så interessert. Men etter å ha lest litt rundt i gamle tråder på nettet ang. yrke gikk det ofte igjen at det var utrolig vanskelig å få jobb etter endt utdanning. Jeg lurer derfor på om det er noen radiografer her som kanskje kan fortelle meg litt om yrket. Likte dere utdanningen (veldig kjekt om det er noen som har tatt udanningen på Høyskolen i Bergen som kan fortelle litt om hvordan det var å gå der)? Var det vanskelig å få jobb etter endt udanning? Hva tjener en radiograf i gjennomsnitt i året? Positive og negative sider ved yrket? Jobber dere turnus? Er det å anbefale? Setter stor pris på alle svar!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Nå vet jeg om folk som sliter med å få jobb etter radiografi utdanning. Men om du vurderer noe innen teknisk og helse bør du også sjekke ut optiker utdanning og audiograf utdanning disse er lettere å få jobb innen. Ellers har du sjekket sykepleie utdanning hos VID i Bergen? De har mindre snitt enn HIB. Sykepleie kan også studeres via nett hos Nord universitet. Anonymkode: 95920...44e
Honkaponka Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Hei! Jeg er ikke utdannet radiograf, men jeg går på NTNU i Gjøvik nå, og tar radiograf utdanningen. Jeg ville bare innom å anbefale utdanningen. Og det med jobb tror jeg ikke du skal være så bekymret for. Det er mange videreutdanninger du kan ta på ett år, som gjør at du blir kjempe ettertraktet. Stråleterapaut fks, er bare ett år. Jeg elsker iallefall studiet, og da er det verdt "usikkerheten".. Gå for noe du tror du vil trives med!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Det finnes ikke jobber til stråleterapeuter.. Du må regne med å holde pusten de tre første årene etter utdanning ved å være vikariat og du må være villig til å flytte "land og strand" rundt for jobb. Anonymkode: 23fe3...767
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå