Gå til innhold

Jeg er skinny fat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier er jeg skinny fat. Har alltid vært veldig tynn, men de siste par årene har jeg desverre fått love handles. Jeg spiser sunt, 4 - 5 måltider pr dag. Hva slags trening anbefales for å få vekk sideflesket og generelt bli strammere? Jeg har null peiling på dette området. Nå veier jeg 54 kg, er 1.69 høy.  

Anonymkode: 86efb...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tren styrke

Anonymkode: 85952...54b

• Liker 4
Skrevet

Ikke utholdenhet? Hvilke type styrkeøvelser?

Ts

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier er jeg skinny fat. Har alltid vært veldig tynn, men de siste par årene har jeg desverre fått love handles. Jeg spiser sunt, 4 - 5 måltider pr dag. Hva slags trening anbefales for å få vekk sideflesket og generelt bli strammere? Jeg har null peiling på dette området. Nå veier jeg 54 kg, er 1.69 høy.  

Jeg tror nok du heller får vanlige kvinneformer. Med den vekta og høyden der så kan du ikke få lovehandles, det er umulig. Gjetter jeg riktig om du er i slutten av tenårene, evt rundt 20? Helt vanlig å få mer kvinnelig kropp da, og lovehandles er ofte misforståtte. Stort sett er det bare snakk om bredden på hoftene, fettet der, som ligger ved/ovenpå hoftebeina dine. De skal være der, det er slik vi er bygd. 

Du kan gjerne trene styrke for å bli strammere og få opp vekta, men husk da også å øke matinntaket, du er på grensen til å regnes som undervektig. Trener du styrke og samtidig spiser mer så vil du øke vekten med noen kilo, og resten av kroppen vil passe bedre til bredden på hoftene dine, slik at proposjonene blir mer riktig. 

Anonymkode: 0ad2e...19a

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok du heller får vanlige kvinneformer. Med den vekta og høyden der så kan du ikke få lovehandles, det er umulig. Gjetter jeg riktig om du er i slutten av tenårene, evt rundt 20? Helt vanlig å få mer kvinnelig kropp da, og lovehandles er ofte misforståtte. Stort sett er det bare snakk om bredden på hoftene, fettet der, som ligger ved/ovenpå hoftebeina dine. De skal være der, det er slik vi er bygd. 

Du kan gjerne trene styrke for å bli strammere og få opp vekta, men husk da også å øke matinntaket, du er på grensen til å regnes som undervektig. Trener du styrke og samtidig spiser mer så vil du øke vekten med noen kilo, og resten av kroppen vil passe bedre til bredden på hoftene dine, slik at proposjonene blir mer riktig. 

Takk for utfyllende svar. 

Du gjettet ganske riktig, er 24 år gammel. Greit nok at jeg har kvinnelige former, men det fettet jeg har som ligger ved hoftene/magen er litt i de "meste" laget. Skal garantert prøve meg på styrketrening. 

Ts

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt.

Raven Emerald, mod.

Skrevet
På 7.11.2016 den 1.04, AnonymBruker skrev:

Jeg er også skinnyfat og helt lik situasjon som deg. Har noen veldig gode råd. Men først. Har du valker når du sitter feks? Eller har du noen bilde av kroppen din så jeg kan se?

Anonymkode: f8857...8d5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også skinnyfat og helt lik situasjon som deg. Har noen veldig gode råd. Men først. Har du valker når du sitter feks? Eller har du noen bilde av kroppen din så jeg kan se?

Jeg tar gjerne imot tips og råd :)
Ja, jeg har 2 valker haha. Er desverre ikke komfortabel med å ta bilder. Blir jeg sitt fra siden ser jeg tynn og slank ut, men blir jeg sett bakfra ser jeg brei ut. Er mage/hofte området som problemet mitt. 

Ts

Skrevet

styrke og kondis, planken er fin og situps, ellers finnes de maskiner på trening senter for og trene siden av magen , og sån:D

Skrevet
46 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

styrke og kondis, planken er fin og situps, ellers finnes de maskiner på trening senter for og trene siden av magen , og sån:D

Situps gjør vel ingenting med valker og magen om du har fett der

• Liker 2
Skrevet

169 selv, 53 kg. Veldig lite muskler, har også antydning til lovehandles. Lite selvsagt, men ønsker strammere kropp. Styrketrening ER løsningen. :) Jeg er i gang!

Anonymkode: 4dccd...a38

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

169 selv, 53 kg. Veldig lite muskler, har også antydning til lovehandles. Lite selvsagt, men ønsker strammere kropp. Styrketrening ER løsningen. :) Jeg er i gang!

Anonymkode: 4dccd...a38

Hvordan ser treningsprogrammmet ditt ut da?

Skrevet

Tren styrke og spis nok mat, spesielt proteiner. Styrketrening gjør at du former og får strammere kropp. 

Skrevet
1 minutt siden, Apekatten skrev:

Tren styrke og spis nok mat, spesielt proteiner. Styrketrening gjør at du former og får strammere kropp. 

Hva hvis man har valker da? Vil styrke få vekk det?

Skrevet

så lite du veier! jeg er 1.69 og veier 60 kg, har ingen lovehandles eller noe lignende... nå trener jeg jo forsåvidt mye styrke og løping og

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis man har valker da? Vil styrke få vekk det?

Hvis kostholdet er bra, så vil styrke gjøre susen. 70% kosthold, 30% trening. 

Skrevet
8 minutter siden, Apekatten skrev:

Hvis kostholdet er bra, så vil styrke gjøre susen. 70% kosthold, 30% trening. 

Hva slags kosthold? Mye proteiner?

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags kosthold? Mye proteiner?

Søk opp informasjon om kosthold, så få du litt mer kunnskap :) 

Skrevet
På 7.11.2016 den 1.50, AnonymBruker skrev:

Med den vekta og høyden der så kan du ikke få lovehandles, det er umulig.

Også svært slanke/ tynne mennesker kan ha fettansamlinger på ulike steder. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...