Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og at han ikke orker mer, blir veldig avvisende og klager på meg og min oppførsel, gjerne på en stygg måte.

men når han får roet seg så går det bra, og later som ingenting, og vi har det veldig fint

sånn går det til han blir sint igjen, og da er han stygg og truer med at han ike orker forholdet vårt.

har prøvd å snakke om det men han bare bygger tema, virker som han synes det er ubehagelig

vet ikke helt hva jeg ønsker av svar her, men noen innspill? Syntes det er vanskelig å vite at han er en tikkende bombe, og jeg blir like lei meg og tar det seriøst hver gang han sier han ikke vil mer..

Anonymkode: 9c92e...37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han gå. Neste gang han truer med å gå så ta det helt seriøst og annse forholdet deres som over. Det er ikke sunt å gå rundt å være redd for hva partneren skal si/gjøre.

Anonymkode: d115f...999

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Det var slik i mitt forrige forhold og jeg ble så usikker og redd, for jeg ville jo ikke miste han samtidig som jeg konstant hadde det vondt. Heldigvis gjennomskuet jeg han etter hvert og skjønte at han brukte det som en type hersketeknikk for å få ting som han ville. Det er ikke sunt å ha det sånn og han bruker det mot deg for alt det er verdt. Kom deg vekk fra han, for du fortjener så mye bedre!

Anonymkode: dd26b...0fe

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og at han ikke orker mer, blir veldig avvisende og klager på meg og min oppførsel, gjerne på en stygg måte.

men når han får roet seg så går det bra, og later som ingenting, og vi har det veldig fint

sånn går det til han blir sint igjen, og da er han stygg og truer med at han ike orker forholdet vårt.

har prøvd å snakke om det men han bare bygger tema, virker som han synes det er ubehagelig

vet ikke helt hva jeg ønsker av svar her, men noen innspill? Syntes det er vanskelig å vite at han er en tikkende bombe, og jeg blir like lei meg og tar det seriøst hver gang han sier han ikke vil mer..

Trusler og det andre du forteller om at han gjør mot deg, er psykisk mishandling. Røde flagg!

Gå fra han. Redd deg selv :hjerte:

Anonymkode: da0c3...861

• Liker 5
Skrevet

Gå fra han. Det er bare folk med manglende følelser eller empati for andre, som oppfører seg på den måten i forhold. Sier ikke at han en dag drar til deg, men å bli behandlet på den måten vil ødelegge selvfølelsen din, og slite deg i stykker psykisk. 

Anonymkode: c6ef8...b92

• Liker 3
Skrevet

Si til han at neste gang han ymter frempå om å gjøre det slutt, så ER det slutt og INGEN vei tilbake. Og stå for det.

Anonymkode: 022da...9b4

• Liker 3
Skrevet

Da ville jeg tatt det seriøst neste gang å sagt at ok, nå har du sagt det så mange ganger så nå tar jeg deg på ordet. sånne ting er ikke greit å bruke som et slags makt/pressmiddel for å få viljen sin så det sier jo litt om han. Jeg hadde ikke orket å være i et forhold hvor jeg hele tiden hadde gått med tanken om at "hvis jeg gjør han sint ås forlater han meg". Nå skal du ta tilbake makten ved å ta han seriøst når han sier det. Da får du se hva han egentlig tenker om det. 

Anonymkode: c75aa...047

• Liker 2
Skrevet

Kan dere kommunisere rundt dette? 

Kjæresten min kan også finne på å sette spørsmål ved forholdet når han er sur. Forskjellen er at jeg vet hvorfor. Han er deprimert og sliter tidvis med angstfølelser. Han har sliti med dette i mange år før jeg møtte han. Han hadde etter to mislykkede forhold nå bestemt seg for å være singel til han hadde mer kontroll over det psykiske. Så møtte han meg, han prøvde lenge (med kommunikasjon rundt det hele veien) og holde seg unna/utvikle et vennskap (med fordeler) fremfor et forhold. Han gikk så langt at han flyttet tre timer unna meg, men han kom tilbake igjen. På grunn av det psykiske kan han bli veldig sur (ikke nødvendigvis på meg, men på ting i livet hans) og siden jeg er hans nærmeste her kan det skape diskusjoner oss i mellom. Innimellom ender disse med "dette var grunnen til at jeg ikke skulle ha et forhold nå" eller "jammen da driter vi bare i dette her". Han ber alltid om unnskyldning etterpå og vi snakker mye rundt hvordan dette påvirker meg og forholdet vårt. Jeg har også sagt til han flere ganger at jeg blir lei meg når han sier sånt. 

Ellers er forholdet vårt fantastisk og det psykiske hos han blir også bedre og bedre. Men jeg hadde ikke taklet spørsmålene rundt forholdet vårt uten kommunikasjonen eller om det skjedde ofte. Eksen min hadde også en tendens til å si sånt uten noen forklaring rundt det. Tredje gangen flyttet jeg ut og til mine foreldre i 2 uker, vi fant sammen igjen og han sa aldri noe sånt igjen. Det ble slutt av helt andre grunner to år senere.

• Liker 1
Skrevet

Min ex truet alltid med at med mindre så eller så skjedde så ville vedkommende forlate relasjonen. Til slutt forlot jeg den selv. Det var nydelig å se at maktelementet vedkommende innbilte seg at eksisterte svant mellom fingrene. 

Ikke jobb for å opprettholde en relasjon til noen som konstant bruker relasjonen som et pressmiddel. 

Anonymkode: 3b02a...c9c

• Liker 3
Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Det var slik i mitt forrige forhold og jeg ble så usikker og redd, for jeg ville jo ikke miste han samtidig som jeg konstant hadde det vondt. Heldigvis gjennomskuet jeg han etter hvert og skjønte at han brukte det som en type hersketeknikk for å få ting som han ville. Det er ikke sunt å ha det sånn og han bruker det mot deg for alt det er verdt. Kom deg vekk fra han, for du fortjener så mye bedre!

Anonymkode: dd26b...0fe

Akkurat _dette_ er den måten han behandler deg på TS. Dersom han ikke skjerper på kort varsel, så tviler jeg på at han forandrer seg med det første.

Lykke til! :)

Endret av Den mystiske
  • Liker 2
Skrevet

Eller han føler at han ikke får ikke den bekreftelsen han han trenger og prøver deg? 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umodent!

Skrevet

Driver han med rus ts?

Anonymkode: 534e6...f7c

Skrevet

Har det litt likedan. Han tolker alt jeg tar opp som krangel, selv om jeg ikke krangler, bare ønsker å Ts opp ting i forholdet av og til. Han er konfliktsky og vil ikke snakke om det, ender alltid med at jeg må si unnskyld og love at jeg aldri skal krangle med han igjen. Litt vanskelig, siden han hver kveld tolker alt jeg sier som krangel, og truer med å gå fra meg hver gang. Sier jeg unnskyld, godtar han ikke unnskyldningen, men straffer meg med å legge seg på et annet rom for å sove. Er ingenting man kan gjøre som er bra nok for sånne. Griner man, blir man anklaget for å forsøke å få medfølelse fra han...

Anonymkode: d6a78...1e7

Skrevet

Jenter, dere må sette foten ned og ha litt mer tro på egen verdi enn dere viser her! 
Ikke klyng dere fast i et negativt forhold fordi dere "er så glad i han" når han behandler dere som dritt! 
Si "Nå holder det" og trekk dere tilbake. Gå videre. Ikke rot bort masse tid og selvrespekt på det tullet der! 

Det var til deg, TS, og andre som kjenner seg igjen i situasjonen din! 
Dere er mer verdt, og det er bedre å være alene enn å være i et destruktivt forhold. 
Og det holder ikke at alt er supert når han er i bra humør! Det er jo det de sier, de som har en mann som banker de også... 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå sier ikke du noe om hvordan du er, mulig du er masete eller annet som får dette til å skje. Man ee i en interaksjon vet du☺️

Anonymkode: e9425...274

• Liker 1
Skrevet

Her høres det ut som han er en skikkelig"jeg vil ha styringpådeg i min makt og kun i min makt, gjør som jeg sier så skal det gå bra". Men hva med ditt behov da? Rart ikke alle skjønner det pointet der,at vi har ulike behov hver og en av oss.

Skrevet
4 minutter siden, Juniper skrev:

Jenter, dere må sette foten ned og ha litt mer tro på egen verdi enn dere viser her! 
Ikke klyng dere fast i et negativt forhold fordi dere "er så glad i han" når han behandler dere som dritt! 
Si "Nå holder det" og trekk dere tilbake. Gå videre. Ikke rot bort masse tid og selvrespekt på det tullet der! 

Det var til deg, TS, og andre som kjenner seg igjen i situasjonen din! 
Dere er mer verdt, og det er bedre å være alene enn å være i et destruktivt forhold. 
Og det holder ikke at alt er supert når han er i bra humør! Det er jo det de sier, de som har en mann som banker de også... 

Han slår ikke, men sier at alt er bra så lenge jeg sitter og smiler og er blid og fornøyd. Men jeg kan ikke være det hele tiden, når det ikke går an å ta opp viktige ting i forholdet, som f eks økonomi osv. Da går han ut, eller legger ut i det lange og brede hvor vanskelig jeg er og hvor mye jeg kjefter. Og jeg kjefter ikke. Aldri i mitt liv blitt anklaget for å kjefte så mye før. Så belærer han meg hvordan jeg skal veie og pakke inn ordene mine, sånn at det ikke skal høres ut som kjefting, a la å bruke ord son kjære og vennen og i en sukkersøt tone. Hvordan gjøre det, når man skal ta opp ting på en saklig måte... Man kan ikle være seg selv. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han slår ikke, men sier at alt er bra så lenge jeg sitter og smiler og er blid og fornøyd. Men jeg kan ikke være det hele tiden, når det ikke går an å ta opp viktige ting i forholdet, som f eks økonomi osv. Da går han ut, eller legger ut i det lange og brede hvor vanskelig jeg er og hvor mye jeg kjefter. Og jeg kjefter ikke. Aldri i mitt liv blitt anklaget for å kjefte så mye før. Så belærer han meg hvordan jeg skal veie og pakke inn ordene mine, sånn at det ikke skal høres ut som kjefting, a la å bruke ord son kjære og vennen og i en sukkersøt tone. Hvordan gjøre det, når man skal ta opp ting på en saklig måte... Man kan ikle være seg selv. 

Hva folk forteller om hvordan du er utenfor forhold, kan ikke sammenlignes med hvordan man er i forhold. Det er to forskjellige verdener.

Når du skal snakke om økonomi er det da deres felles pott. Ønsker du  f. Eks fellesøkonomi han ikke  eller omvendt? Kan være at han mener ting er ferdig snakket og at du tar det opp og opp igjen. Mange damer kan mase på ting opp til flere år helt til de får det som de vil. Er det slik du maser? Ber du han om gjøre masse småting f.eks, ting du kan gjøre selv - men "ikke" gidder å gjøre selv. Kan være mange grunner til at han faktisk er lei og blir sint. Verste for et forhold er hvis en av "partnerne" er masete.

På en annen side er det kanskje ikke noe galt med deg. Ville bare få deg til å tenke etter.

PåPå

Et ekse

Anonymkode: e9425...274

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er måten hans å kontrollere deg på det der. Og det fungerer visst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...