AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #1 Skrevet 6. november 2016 Okey, så jeg var på en sånn sommerleir i August. På denne sommeren var vi delt i grupper som vi hadde aktiviteter med på dagen. Plutselig i dag, over 2 måneder etter leiren dukker en fra gruppa mi opp som nr en på venneforslagene på facebook! Jeg snakket nesten ikke med han på leiren, husket ikke navnet hans eller noe, men der var han altså. Vi har ingen felles venner og bor på forskjellige steder i landet. Jeg skjønner ingenting, men jeg har to teorier. Første: *Eter leiren stalket jeg to andre fra den gruppen litt (ikke døm meg...), og disse to var han venn med på facebook. *Jeg fant ut om arrangementet gjennom en nettside, men det lå også ute på facebook, noe jeg ikke hadde fått med meg før det var ferdig. Jeg var en del inne på arrangementet og så på bilder og innlegg, men jeg klikka ikke skal eller interessert eller noe for det hadde vært litt rart siden leiren var ferdig. Men han jeg snakker om hadde klikket skal (så jeg vet ikke kanskje facebook koblet på at han sto som skal og jeg hadde vært mye på siden?) *Det skal være et lignende arrangement til jul som jeg denne gangen klikket skal på på facebook. Han står verken som skal, interessert eller invitert, men kanskje han har vært inne på arrangetmentet og facebook koblet på dette, ja jeg vet ikke. Ganske sykt om facebook kan skjønne at vi kjenner hverandre ut i fra dette, jeg vet... Andre: Min andre teori er at han har søkt meg opp på sin facebook og derfor kommet opp som forslag. Som sagt snakket vi nesten ikke sammen så det hadde også vært litt rart, og det er dessuten veldig vanskelig å finne folk på facebook om man verken har felles venner eller har etternavnet til personen. Og om han mot forventning skulle funnet meg, hvorfor søke meg opp 2 måneder etter leiren? Tredje: Bygger egentlig videre på den andre teorien, men ja jeg curshet veldig på en person fra gruppa mi og har egentlig stalket han jevnt på facebook og instagram siden leiren hehe Jeg likte et av bildene hans på instagram men siden han ikke responderte på noen måte gjorde jeg ingen andre forsøk på å ta kontakt, jeg bare så på bilder han hadde lagt ut og viste han til venner, hehehehe Så kanskje jeg kom veldig ofte opp på hans venneforslag da, og at han fortalte det til denne personen jeg snakker om, og at han derfor søkte meg opp. Det er det mest logiske jeg kan konkludere med i hvert fall, selv om hele situasjonen er ganske syk. Så hva tenker dere? Har dere noen andre teorier? Anonymkode: 8b17d...d77
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #2 Skrevet 6. november 2016 Å herregud.. Anonymkode: 11b64...18c 5
FruHudson Skrevet 6. november 2016 #3 Skrevet 6. november 2016 Jeg opplevde noe lignende med en jeg har møtt et par ganger. Har søkt han opp og vært innom profilen hans en del ganger. Plutselig så jeg han i venneforslagene. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #4 Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, FruHudson skrev: Jeg opplevde noe lignende med en jeg har møtt et par ganger. Har søkt han opp og vært innom profilen hans en del ganger. Plutselig så jeg han i venneforslagene. Ja vet har skjedd meg og. Men jeg hadde ikke søkt han opp. Anonymkode: 8b17d...d77
Gjest Raindrops Skrevet 6. november 2016 #5 Skrevet 6. november 2016 Jeg tenker at du tenker for mye på dette
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #6 Skrevet 6. november 2016 2 minutter siden, FruHudson skrev: Jeg opplevde noe lignende med en jeg har møtt et par ganger. Har søkt han opp og vært innom profilen hans en del ganger. Plutselig så jeg han i venneforslagene. Du får han opp som venneforslag siden du har snoket på han. Jeg opplever det samme, selv om det nå er 2-3 mnder siden snokingen. TS får han opp som venneforslag fordi hun har snoket på to personer som begge har han som felles venn. Anonymkode: 2b7bc...980 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #7 Skrevet 6. november 2016 1 minutt siden, Raindrops skrev: Jeg tenker at du tenker for mye på dette La meg formulere meg litt annerledes da: En person jeg møtte for over to måneder siden men ikke snakket med dukker plutselig opp på venneforslagene mine på facebook. Aldri søkt han opp og vi har ingen felles venner. Hvorfor? Anonymkode: 8b17d...d77
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #8 Skrevet 6. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: La meg formulere meg litt annerledes da: En person jeg møtte for over to måneder siden men ikke snakket med dukker plutselig opp på venneforslagene mine på facebook. Aldri søkt han opp og vi har ingen felles venner. Hvorfor? Anonymkode: 8b17d...d77 Stemmer for at han har snoket på profilen din. Anonymkode: b8791...cff
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 Tipper det er en av de tre forklaringene du selv kommer med i hovedinnlegget. Kanskje han bare synes du er fin og selv nå nylig har blitt singel? Trenger ikke ligge noe mer "creepy" bak enn det. Anonymkode: a965e...d30 1
Sykkelkopp Skrevet 6. november 2016 #10 Skrevet 6. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer for at han har snoket på profilen din. Anonymkode: b8791...cff Det går ikke den veien
Ardwinna Skrevet 6. november 2016 #11 Skrevet 6. november 2016 Hvis det er creepy så må du være rimelig lettskremt. Jeg får venneforslag om alskens folk, inkludert folk jeg ikke har felles venner med og heller ikke aner hvem er. Ser ikke helt hvorfor det er creepy. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #12 Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, Ardwinna skrev: Hvis det er creepy så må du være rimelig lettskremt. Jeg får venneforslag om alskens folk, inkludert folk jeg ikke har felles venner med og heller ikke aner hvem er. Ser ikke helt hvorfor det er creepy. Fordi jeg kjenner denne personen... det er nesten ingen måte facebook kunne ha visst at jeg kjenner denne personen på, og likevel der er den på venneforslagene mine. Anonymkode: 8b17d...d77
Ardwinna Skrevet 6. november 2016 #13 Skrevet 6. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg kjenner denne personen... det er nesten ingen måte facebook kunne ha visst at jeg kjenner denne personen på, og likevel der er den på venneforslagene mine. Anonymkode: 8b17d...d77 Selv om facebook har innebygde funksjoner som skal gi deg forslag til venner på grunnlag av felles bekjente o.l., er det ikke mer avansert og ufeilbarlig enn at man kan få opp tilfeldige forslag. Verden er ikke så stor og Norge er enda mindre, så selv tilfeldige venneforslag kan treffe godt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #14 Skrevet 6. november 2016 19 minutter siden, Sykkelkopp skrev: 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer for at han har snoket på profilen din. Anonymkode: b8791...cff Det går ikke den veien Joda det gjør det, det var nylig en tråd på det der flere hadde funnet ut at det nettopp gjør det! Ekkelt! Anonymkode: b8791...cff
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #15 Skrevet 6. november 2016 En annen tråd om samme emne. Flere som stusser over venneforslagene! Anonymkode: b8791...cff
Gjest Sjørøveren Skrevet 7. november 2016 #16 Skrevet 7. november 2016 Hahaha ts. Hva så? Jeg tenker at du er ei jente i tenåra som er litt for opptatt av sosiale medier.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #17 Skrevet 7. november 2016 Han syntes vel du var søt og søkte etter deg, på samme måte som du søkte etter han du likte? Fyren har jo ikke engang turt å legge deg til så hvorfor han er creepy er helt uforståelig. Spesielt ikke når du stalker selv..er du creep også da? Anonymkode: cb1bc...177 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #18 Skrevet 7. november 2016 Litt paranoid kanskje...? Anonymkode: 24440...194 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #19 Skrevet 7. november 2016 Det med snoking og venneforslag går begge veier. ... Anonymkode: 060fa...f5d
Sykkelkopp Skrevet 7. november 2016 #20 Skrevet 7. november 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda det gjør det, det var nylig en tråd på det der flere hadde funnet ut at det nettopp gjør det! Ekkelt! Anonymkode: b8791...cff Så når jeg får opp venneforslag på en nesten 70 år gammel mann som jeg bare har en felles venn med (klassevenninne fra VGS jeg ikke har vært på profilen til, eller snakket med på en evighet) så er det fordi han har vært og stalket meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå