Gå til innhold

Blir man tatt i fusk hvis man leverer noen andres eksamens - innlevering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg vurderer å skrive eksamen i markedsføring for en annen venninne av seg. Jeg har bedt henne om å ikke gjøre det og at konsekvensene kan være alvorlige om noen skulle finne ut om det, men trodd for det, så bryr venninnen min seg ikke om det. 

Markedsførings eksamen går ut på å levere inn en markedsplan. Det er altså en innleverings eksamen.

Begge jentene går på ulike skoler, en går offentlig og andre går privat 

Anonymkode: 1b855...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg vurderer å skrive eksamen i markedsføring for en annen venninne av seg. Jeg har bedt henne om å ikke gjøre det og at konsekvensene kan være alvorlige om noen skulle finne ut om det, men trodd for det, så bryr venninnen min seg ikke om det. 

Markedsførings eksamen går ut på å levere inn en markedsplan. Det er altså en innleverings eksamen.

Begge jentene går på ulike skoler, en går offentlig og andre går privat 

Klarte å trykke send litt for fort, men venninnen min mener hun ikke kan få noen konsekvenser av dette - Hva mener dere?

Skrevet

Såfremt hun ikke plagierer er det vel null stress.

Kjipt at noen jukser, emn slik er det jo alltid.

Anonymkode: 36dd0...948

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såfremt hun ikke plagierer er det vel null stress.

Kjipt at noen jukser, emn slik er det jo alltid.

Anonymkode: 36dd0...948

Så man kan ikke bli tatt for det? Liksom en person fåt en annen til å skrive eksamens innleveringen, og ingen blir tatt? 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så man kan ikke bli tatt for det? Liksom en person fåt en annen til å skrive eksamens innleveringen, og ingen blir tatt? 

Hvordan skal noen finne ut av det?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Sjansen for at det blir oppdaget er minimal da man skriver eksamen på PC og leverer inn enten per post eller i en innleveringshylle. Det er ingen navn knyttet til eksamen bare kandidatnummer og sensor som ofte er utenfra vil aldri klare å se på skrivestilen at teksten kommer fra noen andre enn studenten selv. De færreste forelesere kjenner studentene. Klassen er alt for stor til at det er realistisk.  

Dumt å jukse, men det her er vel umulig å finne ut av. Det er umulig å bevise hvem som har skrevet eksamen om de selv ikke står frem. Det er også umulig å bevise at studenten selv ikke har skrevet det når man skriver på PC og skrivestil er uansett ofte mer akademisk på eksamen enn normale arbeidskrav med bare godkjent/ikke godkjent. 

Så lenge man ikke bedriver plagiat er nok dette trygt. Det anonym bruker over mitt svar sikter til er et program som søker etter plagiat. Den søker ikke etter noe annet. Den gjenkjenner ikke skrivestilen til én spesifikk student og sammenligner den med tidligere oppgaver skrevet av samme student. Det går ikke pga. kandidatnummer. 

Endret av Rakelmaki
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Er begge studenter?

Kan hun som leverer inn besvarelsen være sikker på at det ikke er en kopi av en annen besvarelse?

Skrevet

Med mindre du har endret på noen vesentlige detaljer her... 

Siden du som utenforstående vet om planen, hvor mange andre har jentene informert om denne geniale planen sin? Ser jo allerede utfallet av det - men lurt at du sitter her og spør som anonym i det minste... Makan til amatøropplegg.

Anonymkode: 428b0...f99

Skrevet

Sjansen for å bli oppdaget i dette tilfellet er lik null, dersom venninnen skriver en unik eksamensoppgave.

Anonymkode: 46dd8...3e8

Skrevet

Ja, det burde du ikke gjøre

Anonymkode: 95689...f28

Skrevet

Og når hun kommer ut i arbeidslivet kan hun ikke utføre en like god jobb og faller ut. På slutten av dagen jukser hun mest seg selv.

Anonymkode: 4270f...b2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...