Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 6.11.2016 den 20.56, Lilletupp skrev:

Hva gir man til en bestemor som har alt til jul? Bestemoren min ønsker seg hodelykt i julegave i år. Det kommer hun garantert til å få. Hun vil ikke at vi skal bruke penger på henne, og det er helt greit. Men jeg vil så gjerne gi noe i julegave! :P 

Jeg har vært innom tanken på en kurv med forskjellig pålegg og godteri, men etter at bestefar døde er hun alene og ting kommer mest sannsynlig til å gå ut på dato før hun får spist det opp. 

Jeg har også kjøpt en kalender før med bilder av familien. Den henger fremdeles oppe på veggen. Et år fikk hun bilde av meg og lillebroren min. Hun har også fått en pen lyslykt.. men bestemor har jo alt av slikt fra før. Jeg vil så gjerne gi noe hun blir glad for, noe hun kanskje har bruk for og som ikke legges vekk. :)

et pent sjal så hun holder seg varm på halsen :)
En god håndkrem og et par hansker :)

Et krus med "verdens beste bestemor" og en pakke med Rett i koppen kakao :) 

Anonymkode: cc44a...c68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gaver jeg har gitt de eldre i min familie de siste årene;

• Termos og sitteunderlag i ull
  • Ullpledd
  • Skjerf
  • Liten og lett ryggsekk til korte turer eller til byturen (apoteket selger noen fine)
  • Bok fra tiåret hun var barn/ungdom (selges bl.a på Libris)
  • 50_tallet.jpg

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, maya86 skrev:

Hva med gavekort på noe sammen med deg, som en middag, forestilling, teater, kino, publikum i et tv-program ho liker etc.? 

Det hadde vært fantastisk hvis jeg hadde fått med bestemor på det, men hun liker det ikke. Blir fort nervøs og utilpass med masse ukjente folk rundt seg. Og hun blir veldig fort sliten. Men en middag ute et sted er ingen dum idé. Men jeg tenker liksom det er så selvsagt at hun får være med på 😇

Men har dere noen tips til hva som kan være med i en stor kurv med diverse oppi? 😊

• Liker 1
Skrevet

En radio med god høyttaler. 

Fast avtale om at du kommer på besøk en dag i uken eller måneden, og dere lager og spiser middag sammen. 

Anonymkode: 8af2d...d3c

• 2 år senere...
Skrevet

Hvis du ikke helt hva du skal kjøpe, kan det jo være litt greit å kjøpe noe annerledes? 
Det er jo mange som grubler fælt på dette hvert år. 

Her er iallfall noen tips :) Julegavetips til den som har alt

Skrevet

Her er fast gave til oldemor i familie gavekort på blomsterbutikk. Hun elsker friske blomster og setter veldig stor pris på å kunne kjøpe nye hver uke :) 

Skrevet

Hva liker bestemor da? De aller beste gavene er de som blir brukt. Kanskje det å bare ringe en gang i uka fremover og høre hvordan hun har det er det fineste du kan gjøre? Eller ta en lengre samtale over hva hun synes er viktig i livet sitt?

Mine bestemødre har likt ting som dette:

• Behandling av fotterapeut som gjør hjemmebesøk
  • Merinoull - tøfler, sjal, sittunderlag,kosedress
  • Lybøker /cd spiller/pod/ et eller annet brukervennlig som gjør at lyden er god og tydelig
  • En gave i h*ns navn til en veldedig organisasjon som h*n brennner for
  • Teater/konsertbillett
  • Favorittparfyme, duftlys
  • Kvalitetskaffe, ny kaffekanne som holder godt på varmen
  • Abonnement på et blad som interesserer
Skrevet

Jeg er bestemor! Ville satt pris på: Gode krimbøker, lydbok, fine stearinlys og servietter, god dusjsåpe, ullsokker tynne og tykke, ekstra god kaffe, te, sjokolade, marsipan,konfekt (gjerne hjemmelaget)  potteplante, en morsom kopp, garn til strikking, håndsåpe som lukter godt, nye frottehåndklær, tynn ulltrøye, nytt cover til mobiltelefon, cover til i-PAD.  

Anonymkode: c4bcd...af4

Skrevet
På 6.11.2016 den 23.46, Gjest noe tilfeldig skrev:

Hjemmelaget eggelikør! 

Oj, har du oppskrift? 

Anonymkode: 1c7c1...e96

Skrevet

Jeg har ei svigermor på over 90 som 'har alt '. Hun elsker å strikke, så jeg kjøpte  en garnbolle, der man kan ha to garnnøster og dra hver tråd ut i hvert sitt hull/ åpning. Den ble hun veldig glad for og tok i bruk straks. 

Kanskje det kan være noe for din bestemor? 

Anonymkode: d6dca...204

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...