Lilletupp Skrevet 6. november 2016 #1 Skrevet 6. november 2016 Hva gir man til en bestemor som har alt til jul? Bestemoren min ønsker seg hodelykt i julegave i år. Det kommer hun garantert til å få. Hun vil ikke at vi skal bruke penger på henne, og det er helt greit. Men jeg vil så gjerne gi noe i julegave! Jeg har vært innom tanken på en kurv med forskjellig pålegg og godteri, men etter at bestefar døde er hun alene og ting kommer mest sannsynlig til å gå ut på dato før hun får spist det opp. Jeg har også kjøpt en kalender før med bilder av familien. Den henger fremdeles oppe på veggen. Et år fikk hun bilde av meg og lillebroren min. Hun har også fått en pen lyslykt.. men bestemor har jo alt av slikt fra før. Jeg vil så gjerne gi noe hun blir glad for, noe hun kanskje har bruk for og som ikke legges vekk.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #2 Skrevet 6. november 2016 En god håndkrem eller ansiktskrem Anonymkode: c0ef4...500 1
gardin Skrevet 6. november 2016 #3 Skrevet 6. november 2016 Jeg pleier å gi bestemor gavekort på enten frisør eller fotpleier, det setter hun veldig pris på. Foreldrene mine kjøper årsabonnement på lokalavisen til henne. 1
skruf Skrevet 6. november 2016 #4 Skrevet 6. november 2016 Bestemoren min skal få ullundertøy av meg til jul i år. De har noen fine ulltrøyer på Sparkjøp, både singleter, med korte ermer og med lange ermer. Jeg tenkte å kjøpe singletutgaven, den er fin. I tillegg skal jeg også kjøpe tynne ullsokker, sånn type som ikke strammer over leggen. https://www.sparkjop.no/Nettbutikk-kategorier/Dame/Undertøy/Ullundertøy/Eva-ullsinglet-med-smal-sele/p/782057 Denne tenkte jeg, mulig jeg kjøper en i hvit og en i sort. Nå er bestemoren min litt frossen da, hun har blitt litt dårlig til beins så hun sitter mye i ro, samtidig så sliter hun med lav blodprosent og er ekstra frossen pga det. 1
Lilletupp Skrevet 6. november 2016 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2016 Så fine gaver dere gir! Bestemor er frossen av seg, men bruker bare det hun alltid har brukt til tøfler og flisgensere. Men tenker flisgenser får hun av alle... bestemor har også sensitiv hud og bruker spenol. Hun liker ikke parfyme i forskjellige produkter for hun reagerer på dem, og tør da heller ikke å prøve nye typer.
skruf Skrevet 6. november 2016 #6 Skrevet 6. november 2016 24 minutter siden, gardin skrev: Jeg pleier å gi bestemor gavekort på enten frisør eller fotpleier, det setter hun veldig pris på. Foreldrene mine kjøper årsabonnement på lokalavisen til henne. Noe lignende gjorde jeg også et år, jeg kjøpte et årsabonnement på ukebladet Familien til henne
kristine20 Skrevet 6. november 2016 #7 Skrevet 6. november 2016 I år får alle mine bestemødre hjemmestrikket votter eller tova tøfler og litt hjemmelaget julegodt. Vil ikke bruke masse penger på det, spesielt siden jeg er student. Strikking hadde jeg brukt tid på uansett så da er det hyggelig å gi bort litt
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 Hvor gammel er hun? Anonymkode: 0bd58...53a
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #10 Skrevet 7. november 2016 Følger denne tråden, min bestemor er det håpløst å finne på noe til. Hun har alt. Klær utgår (får alltid beskjed om at noe er for stort, eller det er for smått), mat/konfekt utgår (huff jeg får ikke spist opp dette), kremer og stelleprodukter utgår (hun har et lager), gavekort på frisør og fotpleie utgår (dårlig til bens, vil ikke ut), bilder av oldebarn utgår (har ikke plass på veggen) .. aviser og blader har hun allerede , tror ikke hun leser så mye lenger heller.. skal ikke være lett, gitt! Anonymkode: dc7f2...157
Skelly Skrevet 7. november 2016 #11 Skrevet 7. november 2016 Spekepølser holder vel ca. 1 år? Det kan gå Fancy syltetøy eller honning (fra Traktøren, Christiania glassmagasin og lignende butikker), disse har ofte lang holdbarhet. Fancy te i løsvekt, lang holdbarhet Cognac eller likør som hun liker
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #12 Skrevet 7. november 2016 Du har fått mange gode forslag, så jeg har bare noen få ekstra tips til småting som jeg har hatt suksess med til besteforeldre. I tillegg til mye av det som er nevnt har jeg kjøpt tennbriketter, flaxlodd, kryssordblad, bøker og «fint» godteri. De to førstnevnte kan kanskje også passe for AB...157, med den «umulige» bestemoren Anonymkode: d6a59...d67 1
Arabella Skrevet 10. november 2016 #14 Skrevet 10. november 2016 (endret) På 6.11.2016 den 23.43, kristine20 skrev: I år får alle mine bestemødre hjemmestrikket votter eller tova tøfler og litt hjemmelaget julegodt. Vil ikke bruke masse penger på det, spesielt siden jeg er student. Strikking hadde jeg brukt tid på uansett så da er det hyggelig å gi bort litt Kjære vene, hvor mange bestemødre har du? Koselige gaver, da. Endret 10. november 2016 av Arabella 1
Arabella Skrevet 10. november 2016 #15 Skrevet 10. november 2016 På 6.11.2016 den 20.56, Lilletupp skrev: Hva gir man til en bestemor som har alt til jul? Bestemoren min ønsker seg hodelykt i julegave i år. Det kommer hun garantert til å få. Hun vil ikke at vi skal bruke penger på henne, og det er helt greit. Men jeg vil så gjerne gi noe i julegave! Jeg har vært innom tanken på en kurv med forskjellig pålegg og godteri, men etter at bestefar døde er hun alene og ting kommer mest sannsynlig til å gå ut på dato før hun får spist det opp. Jeg har også kjøpt en kalender før med bilder av familien. Den henger fremdeles oppe på veggen. Et år fikk hun bilde av meg og lillebroren min. Hun har også fått en pen lyslykt.. men bestemor har jo alt av slikt fra før. Jeg vil så gjerne gi noe hun blir glad for, noe hun kanskje har bruk for og som ikke legges vekk. Er bestemoren din glad i friluftsliv? Kanskje utstyr i den retningen kunne være noe?
kristine20 Skrevet 10. november 2016 #16 Skrevet 10. november 2016 6 timer siden, Arabella skrev: Kjære vene, hvor mange bestemødre har du? Koselige gaver, da. Hihi, bare tre. Har bonusfarmor i tillegg til farmor og mormor 😄
Lilletupp Skrevet 11. november 2016 Forfatter #17 Skrevet 11. november 2016 På 10.11.2016 den 3.08, Arabella skrev: Er bestemoren din glad i friluftsliv? Kanskje utstyr i den retningen kunne være noe? Bestemor er glad i friluftsliv, men blir fort kald og lei. På 7.11.2016 den 8.46, Skelly skrev: Spekepølser holder vel ca. 1 år? Det kan gå Fancy syltetøy eller honning (fra Traktøren, Christiania glassmagasin og lignende butikker), disse har ofte lang holdbarhet. Fancy te i løsvekt, lang holdbarhet Cognac eller likør som hun liker Vi har masse spekepølser som vi lager selv. Pappa jakter og det kjøttet de får på egne jaktområder (våre skoger) får de beholde selv. Så vi har i bøtter og spann! Gode tips! Det er det virkelig, så hadde vi ikke fått elg, /0 skulle jeg gjerne gitt en god spekepølse 😉 På 7.11.2016 den 18.56, AnonymBruker skrev: Du har fått mange gode forslag, så jeg har bare noen få ekstra tips til småting som jeg har hatt suksess med til besteforeldre. I tillegg til mye av det som er nevnt har jeg kjøpt tennbriketter, flaxlodd, kryssordblad, bøker og «fint» godteri. De to førstnevnte kan kanskje også passe for AB...157, med den «umulige» bestemoren Anonymkode: d6a59...d67 Flaxlodd kjøper hun gjerne selv når vi er ute på "shopping". Og bøker leser hun ikke. Hun leser ukeblader, men får dem av mamma når hun har lest dem. På 6.11.2016 den 23.43, kristine20 skrev: I år får alle mine bestemødre hjemmestrikket votter eller tova tøfler og litt hjemmelaget julegodt. Vil ikke bruke masse penger på det, spesielt siden jeg er student. Strikking hadde jeg brukt tid på uansett så da er det hyggelig å gi bort litt Så koselig! 😊 Jeg kan ikke strikke! Bestemor strikket så lenge hun så godt. Men det gjør hun ikke lenger. Hun har masse bilder av oss også, så det er liksom ikke så mye å gi lenger. Mange gode tips folkens 😊 1
SweetM Skrevet 11. november 2016 #18 Skrevet 11. november 2016 Veggkalender med store ruter på hver dato slik at det er god plass til å skrive inn bursdager, legetimer, frisør osv. Farmor på 97 har allerede "bestilt" en til jul. Vi skriver inn alle bursdagene før hun får den, ikke alltid så lett å ha kontroll på alle barnebarn og oldebarn. Resten skriver hun på selv.
maya86 Skrevet 11. november 2016 #19 Skrevet 11. november 2016 Hva med gavekort på noe sammen med deg, som en middag, forestilling, teater, kino, publikum i et tv-program ho liker etc.? 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 #20 Skrevet 11. november 2016 36 minutter siden, Lilletupp skrev: Bestemor er glad i friluftsliv, men blir fort kald og lei. Mange gode tips folkens 😊 Gi henne merinoull-undertøy i gave Gode priser på slikt i 100% merinoull på nettbutikken til Pierre Robert og Stormberg og Sparkjøp Anonymkode: ea289...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå