Gå til innhold

Flat avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 21 år, og har slitt en del med tarmen i snart to år. Sleit veldig med forstoppelse, magevondt, flat avføring til tider osv. Fikk diagnosen IBS - irritabel tarm. Han tok forsåvidt ingen tester utenom å sjekke for cøliaki og slikt. Hadde heller ikke det. Angående den flate avføringa, var at tarmen og slikt bare gjorde det slikt noen ganger. Og jeg hadde nok hemoroider også.

Nå, ett år senere var jeg hos ny lege, og nevnte dette med flat avføring da dette har vært veldig framtredende nå de siste månedene (Var hos legen i september). Han sa også at uten å sjekke at det var noe andre underliggende sykdommer, så kunne ikke min forrige lege gi denne IBS - diagnosen. Han sendte en henvendelse om koloskopi, men har enda ikke fått noen time. 

Derfor lurer jeg på; kan hemoroider lage flat avføring?Har lest litt på nettet, der noen sier at det er mulig, og andre sier at det ikke er mulig. 

Skal sies at i sommer, så sleit jeg veldig med mye blødninger, hver gang jeg var på do, så hadde nok en hemoroide eller to som sprakk hver gang. Gjorde også vondt å gå på do da. Har ikke smerter eller blod i avføringen nå.

Begynner å bli bekymret her. Hvertfall da jeg ikke har fått sjekket tarmen eller fått time til det enda.

Anonymkode: 827c0...306

Skrevet

Vil anbefale å spise mye mere rå frukt og grønnsaker, særlig vannholdige ting, og gjerne unngå kornprodukter og annen tørr mat i en periode og se om det blir bedre. Vil anbefale en detox der du spiser kun rå frukt og grønnsaker i èn mnd, som f.ex. her: http://www.healyourlife.com/a-28-day-detox-diet-plan

Jeg har gjort det selv, og det har hjulpet. Har alltid fått mere problemer når jeg har gått tilbake til å spise mere kokt mat, og spesielt brød, som jeg nå har kuttet ut helt, og det hjelper.

Anonymkode: cde3d...f46

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil anbefale å spise mye mere rå frukt og grønnsaker, særlig vannholdige ting, og gjerne unngå kornprodukter og annen tørr mat i en periode og se om det blir bedre. Vil anbefale en detox der du spiser kun rå frukt og grønnsaker i èn mnd, som f.ex. her: http://www.healyourlife.com/a-28-day-detox-diet-plan

Jeg har gjort det selv, og det har hjulpet. Har alltid fått mere problemer når jeg har gått tilbake til å spise mere kokt mat, og spesielt brød, som jeg nå har kuttet ut helt, og det hjelper.

Hva i alle dager? Det må du ikke finne på TS! Ring og purr på legen din eller sykehuset asap. 

Anonymkode: 95905...eb4

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI OG NEI OG NEI.. Herregud. 

Anonymkode: c6648...c1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...