Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret mitt har alltid vokst skikkelig seint og blitt fort slitt, men jeg ønsker meg så inderlig langt og sunt hår! Nå rekker det litt nedenfor skuldrene og det ser helt forferdelig ut. Halvparten av håret har blitt så slitt at det kun rekker til ørene... Akkurat slik var det for et år siden også, og da klipte jeg det skulderkort. Nå har det som sagt endelig vokst forbi skuldrene igjen, men det er akkurat like ille som før. Jeg bruker sjeldent hårstrikk, og jeg har aldri farget/stripet/bleket håret ol. Jeg bruker heller ikke hårføner, rettetang etc. 

Jeg vet at saksa er det enste som kan fjerne splittede tupper, men jeg kommer aldri til å få langt hår ved den metoden ettersom håret mitt blir fortere slitt enn det vokser. Jeg har prøvd ulike sjampoer, blant annet med arganolje, men ingenting ser ut til å hjelpe. Jeg har prøvd å ta ølgjær uten hell (jeg tok det riktignok ikke hver dag over en lang periode da...). Jeg har også brukt olivenolje for å tilføre fuktighet til mine tørre tupper uten å merke noe bedring. Jeg er fattig student, så det passer ikke så særlig bra å bruke mye penger på dyre hårprodukter/behandlinger.

Blir veldig takknemlig om noen har noen tips! :-D 

Anonymkode: 7965d...0c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å bruk shampo og balsam. Tre uker med kun vask i vann så vil håret forandre seg. Jeg har ikke brukt såpe i håret mitt på 10 år. Når jeg forklarer dette til frisørene blir de altid overrasket over håret mitt. 

Anonymkode: 6f28b...588

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å bruk shampo og balsam. Tre uker med kun vask i vann så vil håret forandre seg. Jeg har ikke brukt såpe i håret mitt på 10 år. Når jeg forklarer dette til frisørene blir de altid overrasket over håret mitt. 

Takk for tips! Merket du at håret begynte å vokse fortere etter at du sluttet med shampoo og balsam? Hva er i så fall forklaringen din på at det skjedde? 

Gjest Supersol
Skrevet

Ølgjær, øl og b-vitaminer. Ølgjær  smaker grusomt, men er bra for håret.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Merket du at håret begynte å vokse fortere etter at du sluttet med shampoo og balsam? Hva er i så fall forklaringen din på at det skjedde? 

Jeg hadde altid tynt og slitt hår. Lengden var det under skulderen, men ble ikke noe lengre fordi jeg ofte måtte klippe det. Hadde brukt tusenvis av kroner på ulike produkter fra frisør salongene. Ingenting hjalp. Kom over tipset på en firma fest. De første tre ukene er jævlige med fett år og tilpassningen. 

Etter tre uker ca ble håret mindre fett til det føltes normalt. Over tid ble håret tykkere, blankere og ikke hatt slitt hår på de ti årene. Klipte meg åtte ganger i året før og nå kun to ganger. Har hår til hoftene :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vakkert hår?

Anonymkode: 0bb11...08d

• Liker 1
Skrevet

Tipper kosthold har endel å si ts. Spis sunt og næringsrikt med nok fett. Ta omega 3.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Supersol skrev:

Ølgjær, øl og b-vitaminer. Ølgjær  smaker grusomt, men er bra for håret.

Du kan blande ølgjæret i juice, eller i sjokolademelk. Funker fint, det :) 

Anonymkode: 92076...92c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde altid tynt og slitt hår. Lengden var det under skulderen, men ble ikke noe lengre fordi jeg ofte måtte klippe det. Hadde brukt tusenvis av kroner på ulike produkter fra frisør salongene. Ingenting hjalp. Kom over tipset på en firma fest. De første tre ukene er jævlige med fett år og tilpassningen. 

Etter tre uker ca ble håret mindre fett til det føltes normalt. Over tid ble håret tykkere, blankere og ikke hatt slitt hår på de ti årene. Klipte meg åtte ganger i året før og nå kun to ganger. Har hår til hoftene :)

Oj, imponerende! Jeg prøver å vaske håret med shampo/balsam sjeldent da - bare 1 gang i uka eller annenhver uke. Jeg har dessverre ikke merket noe bedring på håret mitt (og dette har jeg holdt på med i 3 år nå). Men kanskje det funker om jeg kutter det ut 100%? Har vansker for å se for meg hvordan jeg skal klare å få håret skikkelig rent uten liksom. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper kosthold har endel å si ts. Spis sunt og næringsrikt med nok fett. Ta omega 3.

Ja, helt sikkert - og der har jeg et enormt forbedringspotensiale! Jeg har hatt stor jernmangel i det siste også, og jeg tror jern er noe av det som spiller inn på hårveksten. Så her må det skjerpings til, selv om det som student er litt vanskelig å få et perfekt kosthold. Tar tran da i hvert fall. ;-) 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, I will.;-) Det som bekymrer meg mest er om ølgjær øker hårveksten på hele kroppen? 

Gjest Supersol
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blandet det i appelsinjuice en gang. Smakte enda verre (synes jeg da) men takk for tips. Kanskje det smaker bedre med sjokolademelk. :)

Gjest Supersol
Skrevet

Brukte bare å shotte ølgjæren med litt vann. Har langt hår nå, så bruker ikke produktet lenger.

Skrevet

Tilskudd av biotin og collagen hjelper her.

Skrevet
På 6. november 2016 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Ja, helt sikkert - og der har jeg et enormt forbedringspotensiale! Jeg har hatt stor jernmangel i det siste også, og jeg tror jern er noe av det som spiller inn på hårveksten. Så her må det skjerpings til, selv om det som student er litt vanskelig å få et perfekt kosthold. Tar tran da i hvert fall. ;-) 

Hvis du har jernmangel, forklarer det problemet ditt ts. Jeg mistet masse hår en periode da jeg hadde ekstremt lavt jernlager. Det gjør også håret mye tørrere, som om det sprekker på en måte. Så tipper du har forklaringen din der. Du bør ta jerntilskudd, og spise mat som inneholder jern : spinat, broccoli etc. Vil også anbefale organic blackstrap molasss, som du får kjøpt på helsekost. Det er som en tykk sirup med masse jern. Ta det med f.eks organic apple cider vinegar ( har mye c vitaminer ). Og ikke drikke kaffe og sort te når du tar jern, for det hemmer jernopptaket. Spis ellers sunt og næringsrikt. Kanskje ta multivitaminer også.

Gjest Black Amethyst
Skrevet

Åj, får omtrent håp av lese denne tråden. Har prøvd å spare langt hår i flere år uten mye suksess sjølv, fikk til og med høre fra mora mi at det var bare å gi opp siden jeg alltid har hatt tynt hår. Men jeg fortsatte da å prøve i en lengre periode alikevel. ;) 

Husker jeg fikk langt hår langt ned til ryggen da jeg var lita jente så det kan da være fortsatt håp for meg og? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...