Gå til innhold

sone når man selv er betjent

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg er i en veldig pinlig situasjon, har nylig anket en dom på 30 dager for fyllekjøring, og som tittelen sier så studerer jeg på krus, fengselsbetjentutdanning og jeg har hatt praksis i fengselet jeg har blitt dømt for å sone i... føler meg veldig dum, litt av en helomvending det her.... hva skal jeg gjøre dersom jeg ikke får ønsket om å bytte fengsel innvilget? alle kommer til å kjenne meg igjen :icon_frown:

Anonymkode: 7044e...f31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man i det hele tatt fullføre utdanningen med fyllekjørin på rullebladet? Jeg trodde man måtte ha rent rulleblad for å bøi fengselsbetjent.

Anonymkode: 102ac...128

• Liker 4
Skrevet

Dette burde du jo tenkt på før du satte deg bak rattet.

Dette fortjener du

• Liker 7
Skrevet

Samme lurte jeg på. Mener å huske at et krav er plettfri vandel for å jobbe som fengselsbetjent.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man i det hele tatt fullføre utdanningen med fyllekjørin på rullebladet? Jeg trodde man måtte ha rent rulleblad for å bøi fengselsbetjent.

Var i hvertfall sånn da jeg utdannet meg for seks år siden. 

Anonymkode: f99c9...d49

Skrevet

Var i hvertfall sånn da jeg utdannet meg for seks år siden. 

Anonymkode: f99c9...d49

Det er sånn fremdeles, derfor stusser jeg på historien til TS.

Kanskje TS har sluttet nå da.

Skrevet

Det er ihvertfall sånn på sykehuset jeg jobber på (psyk) at om du blir innlagt og jobber på sykehuset så blir du flyttet til et annet sykehus, slik at du skal slippe rollekonflikten og for å beskytte pasienten mot å dele sensitive opplysninger med kollegaene. Jeg vil tro at fengselet ditt helst ønsker at du soner et annet sted også, for å slippe og skrote fengselsbetjentenes troverdighet overfor de andre som soner, og for å beskytte deg fra å sone der dine (tidligere?) kollegaer er betjenter. Hvis du får avslag burde dette være argumenter gode nok i en eventuell anke ihvertfall.

Anonymkode: 71f03...d82

Skrevet

Det er sånn fremdeles, derfor stusser jeg på historien til TS.

Kanskje TS har sluttet nå da.

det stemmer ja, har sluttet...

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Samme lurte jeg på. Mener å huske at et krav er plettfri vandel for å jobbe som fengselsbetjent.

Han har vel kanskje plettfri vandel frem til en evt dom eller?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal sone for fyllekjøring er man nok dømt. :)

Men jeg ser nå at TS har sluttet.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hei, jeg er i en veldig pinlig situasjon, har nylig anket en dom på 30 dager for fyllekjøring, og som tittelen sier så studerer jeg på krus, fengselsbetjentutdanning og jeg har hatt praksis i fengselet jeg har blitt dømt for å sone i... føler meg veldig dum, litt av en helomvending det her.... hva skal jeg gjøre dersom jeg ikke får ønsket om å bytte fengsel innvilget? alle kommer til å kjenne meg igjen :icon_frown:

For å ha jobb som fengelsebetjent, så må du ha plettfri vandel. Du skal og være utestengt, for lengst, fra utdannelsen. Så her stemmer ikke kart og terreng. 

Anonymkode: 98fb0...8f4

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For å ha jobb som fengelsebetjent, så må du ha plettfri vandel. Du skal og være utestengt, for lengst, fra utdannelsen. Så her stemmer ikke kart og terreng. 

TS har allerede svart på dette. :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det stemmer ja, har sluttet...

Da er det jo ikke noe problem. Son dommen din du. 

• Liker 1
Skrevet

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er jo dømt!

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har allerede svart på dette. :)

TS sitt svar henger ikke sammen med hva TS skriver i utgangspunktet der h*n gir uttrykk for at h*n nå er under utdanning for å bli fengselsbetjent, noe h*n ikke er om h*n har sluttet slik TS senere påstår!

Skrevet
2 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Han er jo dømt!

TS sitt svar henger ikke sammen med hva TS skriver i utgangspunktet der h*n gir uttrykk for at h*n nå er under utdanning for å bli fengselsbetjent, noe h*n ikke er om h*n har sluttet slik TS senere påstår!

snakk om å henge seg opp i detaljer, jeg har studert nå frem til jeg fikk dommen, slutt å prøve å vri på det jeg skriver

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo ikke noe problem. Son dommen din du. 

ikke noe problem? hva skal jeg si til medfangene som kjenner meg igjen? og betjenter? har bare lyst til å grave meg ned akkurat nå

Skrevet

ikke noe problem? hva skal jeg si til medfangene som kjenner meg igjen? og betjenter? har bare lyst til å grave meg ned akkurat nå

Du sier at du gjorde en feil. Slikt skjer.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

snakk om å henge seg opp i detaljer, jeg har studert nå frem til jeg fikk dommen, slutt å prøve å vri på det jeg skriver

Jeg har ikke vridd på noe av det du sa, derimot påpekte jeg hva du sa, noe som er to motstridende uttalelser!

Hadde vært unngått om du hadde uttalt deg riktig i fra starten av og ikke hentydet at du er under utdanning.

Hadde du vært litt mer opptatt av detaljer selv så hadde du gjerne ikke vært i denne situasjonen :)

Endret av PhilosopherSe7en
Skrevet
1 minutt siden, PhilosopherSe7en skrev:

Hadde du vært litt mer opptatt av detaljer selv så hadde du gjerne ikke vært i denne situasjonen :)

Herregud ...

• Liker 1
Skrevet

Herregud ...

Bare kall meg PhilosopherSe7en

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...