AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #1 Skrevet 6. november 2016 Flere enn meg som synes Facebook har blitt kjedeligere? Og med det mener at jeg nå er det stort sett bare deling av bilder, samt videoer hvor man tagger andre i kommentarfeltet. Det er nesten ingen som gidder å kommenter det andre legger ut (meg selv inkludert). Alt, fra kattevideoer til nyheter diskuteres ikke, men følges bare av en endeløs rekke med tagginger av venner. Og så var det de bildene da. Helst fra norsk natur, med fjell og friskusnordmenn på tur i det fri. Fine bilder, ja bevares. Men alt har blitt så innmari nøytralt, og jeg merker jo at jeg blir sånn jeg også. Ja, sånn bortsett fra at jeg hater all den jævla tagginga... Jeg gidder nesten ikke legge ut noe lenger heller, for jeg får nesten ingen kommentarer. Slik var det ikke før. Folk har kanskje fått mer nettvett enn de hadde, men du verden så kjedelig det blir med bare naturbilder og tagging. Hva synes dere? Anonymkode: a1da1...e17 3
stan Skrevet 6. november 2016 #2 Skrevet 6. november 2016 Jeg føler Facebook er i ferd med å utspille sin rolle. Jeg er sjeldent på, og ofte bare for å sjekke bestemte grupper. Informasjon om korpset barna spiller i og om det er noen loppemarkedet i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #3 Skrevet 6. november 2016 Enig. Facebook er bare tanter som poster "artige" tester og blurry bilder av den første snøen, og jevnaldrende som bare tagger venner i videoer. Savner før da folk var mer personlige, postet mer bilder og faktisk statuser. Anonymkode: e5c94...272 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #4 Skrevet 6. november 2016 For meg er hovedfunksjonen til Facebook messenger-appen. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den. Ellers er Facebook supert i forhold til gruppearbeid på universitetet. Annet enn dette, bursdagshilsninger og tagging i kommentarfelt bruker jeg det knapt. Anonymkode: 4cd15...8e0 2
lokmeister2016 Skrevet 6. november 2016 #5 Skrevet 6. november 2016 ja er litt kjedlig. tidsfordritv,savner msn tiden 2
Aamu Skrevet 6. november 2016 #6 Skrevet 6. november 2016 Tjæ, vel.. til det jeg bruker FB til så er det helt OK. Jeg er på en ufattelig irriterende gruppe jeg "må" være medlem av, og har kontakt med øvrige familiemedlemmer og diverse bekjente/venner nå og da. Vil jeg ha underholdning ser jeg andre steder.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #7 Skrevet 6. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg er hovedfunksjonen til Facebook messenger-appen. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten den. Ellers er Facebook supert i forhold til gruppearbeid på universitetet. Annet enn dette, bursdagshilsninger og tagging i kommentarfelt bruker jeg det knapt. Anonymkode: 4cd15...8e0 Det er nettopp dette som er blitt hovedfunksjonene til fb. Messenger og grupper man må være medlem av for å få beskjeder. Men hvis det skal være slik, så blir egentlig poenget med fb borte. ts Anonymkode: a1da1...e17
stan Skrevet 6. november 2016 #8 Skrevet 6. november 2016 Tipper Facebook prøver å bli som Kinas super-app WeChat . At du gjør alt gjennom samme App. Du chatter, bestiller bord på en restaurant , bestiller taxi, betaler for taxien og maten og gir kommentarer på hvor god maten var. Alt i samme App.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Savner før da folk var mer personlige, postet mer bilder og faktisk statuser. Ja nemlig. Tror at all reklamen har ødelagt mye, og det at jeg får endeløse "den og den liker dette" - altså mine venners liker-klikk i feeden min, hva i h. skal jeg med det? For mye urelatert søppel rett og slett, orker ikke bla gjennom det. Anonymkode: 5afee...ff9 4
Ardwinna Skrevet 7. november 2016 #10 Skrevet 7. november 2016 Jeg husker med vemodighet det herrens år 2007 da jeg begynte å bruke facebook og man hadde en newsfeed uten reklame, bare statuser og artige (personlige) bilder. Da kunne man scrolle seg gjennom alt som hadde skjedd de siste timene, faktisk også det siste døgnet, og nådde et punkt der det ikke var mere nytt å se. Nå blir man jo sittende og rote seg inn i en labyrint av reklame, delte klikkbait-saker, linker, nyheter og youtubevideoer. Og innleggene man får opp er fra et lite fåtall av vennene som facebook har bestemt at man har mest bruk for. I 2007 fikk man opp alle venners delte innhold i newsfeeden, både på godt og vondt. Det var mer sosialt og underholdende. Nå er det bare kaos, og alt innhold styres av facebook for å generere penger. 7
Gjest Jacklost Skrevet 8. november 2016 #11 Skrevet 8. november 2016 Jeg synes den er som den har alltid vært, chattingen har bare blitt bedre med årene
Gjest canacas Skrevet 8. november 2016 #12 Skrevet 8. november 2016 På 11/7/2016 den 1.47, Ardwinna skrev: Jeg husker med vemodighet det herrens år 2007 da jeg begynte å bruke facebook og man hadde en newsfeed uten reklame, bare statuser og artige (personlige) bilder. Da kunne man scrolle seg gjennom alt som hadde skjedd de siste timene, faktisk også det siste døgnet, og nådde et punkt der det ikke var mere nytt å se. Nå blir man jo sittende og rote seg inn i en labyrint av reklame, delte klikkbait-saker, linker, nyheter og youtubevideoer. Og innleggene man får opp er fra et lite fåtall av vennene som facebook har bestemt at man har mest bruk for. I 2007 fikk man opp alle venners delte innhold i newsfeeden, både på godt og vondt. Det var mer sosialt og underholdende. Nå er det bare kaos, og alt innhold styres av facebook for å generere penger. Ah, 2007. Året med poking og å finne igjen gamle klassevenner. Ingen kunne kommentere på hverandres statuser, vi skrev til hverandre på veggene, det ble håpløst å følge en samtale. Det var tider det
FruJohansen Skrevet 8. november 2016 #13 Skrevet 8. november 2016 Morsom tråd, oppsummerer nøyaktig hva jeg har tenkt om FB det siste året. Nå begynner snart alle julekalendrene også, og da blir det ihvertfall umulig å finne noe interessant der...! I fjor deaktiverte jeg kontoen min før jul pga alle julekonkurransene, men det er vanskelig det også, for alt på barnas håndball, fotball, skole, jobbrelaterte ting etc - foregår i grupper på FB. Jeg har ikke Snapchat, det virker utrolig masete - men jeg skjønner jo at det jeg savner på FB, nå foregår på Snap. Messenger har jeg heller ikke, nekter å installere den av prinsipp
Gjest Jacklost Skrevet 8. november 2016 #14 Skrevet 8. november 2016 Facebook ble mye bedre den dagen messenger kom
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #15 Skrevet 8. november 2016 3 timer siden, FruJohansen skrev: Morsom tråd, oppsummerer nøyaktig hva jeg har tenkt om FB det siste året. Nå begynner snart alle julekalendrene også, og da blir det ihvertfall umulig å finne noe interessant der...! I fjor deaktiverte jeg kontoen min før jul pga alle julekonkurransene, men det er vanskelig det også, for alt på barnas håndball, fotball, skole, jobbrelaterte ting etc - foregår i grupper på FB. Jeg har ikke Snapchat, det virker utrolig masete - men jeg skjønner jo at det jeg savner på FB, nå foregår på Snap. Messenger har jeg heller ikke, nekter å installere den av prinsipp Å nei, de julekalenderne! Nå er de snart tilbake... 🙈 Anonymkode: a1da1...e17 2
Gjest Jacklost Skrevet 8. november 2016 #16 Skrevet 8. november 2016 3 timer siden, FruJohansen skrev: Morsom tråd, oppsummerer nøyaktig hva jeg har tenkt om FB det siste året. Nå begynner snart alle julekalendrene også, og da blir det ihvertfall umulig å finne noe interessant der...! I fjor deaktiverte jeg kontoen min før jul pga alle julekonkurransene, men det er vanskelig det også, for alt på barnas håndball, fotball, skole, jobbrelaterte ting etc - foregår i grupper på FB. Jeg har ikke Snapchat, det virker utrolig masete - men jeg skjønner jo at det jeg savner på FB, nå foregår på Snap. Messenger har jeg heller ikke, nekter å installere den av prinsipp Når du har messesenger så kan du chatte med hvem du vil uten å måtte være inne på Facebook og alt det styret
Gjest Emera Skrevet 8. november 2016 #17 Skrevet 8. november 2016 36 minutter siden, Kaiser Jacklost XV skrev: Når du har messesenger så kan du chatte med hvem du vil uten å måtte være inne på Facebook og alt det styret Messenger kommer jeg aldri til å installere, den appen krever innsyn i omtrent hele ens privatliv. Det går jeg ikke med på. Om det blir sånn at en ikke kan bruke FB på pc uten messenger lenger heller, da takker jeg for med på FB.
Gjest Jacklost Skrevet 8. november 2016 #18 Skrevet 8. november 2016 9 minutter siden, Emera skrev: Messenger kommer jeg aldri til å installere, den appen krever innsyn i omtrent hele ens privatliv. Det går jeg ikke med på. Om det blir sånn at en ikke kan bruke FB på pc uten messenger lenger heller, da takker jeg for med på FB. Det gjør Facebook med
FruJohansen Skrevet 8. november 2016 #19 Skrevet 8. november 2016 1 time siden, Kaiser Jacklost XV skrev: Når du har messesenger så kan du chatte med hvem du vil uten å måtte være inne på Facebook og alt det styret Det betyr absolutt ingenting for meg Jeg sender SMS, og har jeg en sjelden gang behov for å snakke med flere samtidig bruker jeg meldingsfunksjonen på gamlemåten på Facebook. Jeg chatter aldri bare for å utveksle småprat, kun for å formidle nødvendig informasjon.
Gjest Mythic Skrevet 8. november 2016 #20 Skrevet 8. november 2016 På 6.11.2016 den 18.33, AnonymBruker skrev: Flere enn meg som synes Facebook har blitt kjedeligere? Og med det mener at jeg nå er det stort sett bare deling av bilder, samt videoer hvor man tagger andre i kommentarfeltet. Det er nesten ingen som gidder å kommenter det andre legger ut (meg selv inkludert). Alt, fra kattevideoer til nyheter diskuteres ikke, men følges bare av en endeløs rekke med tagginger av venner. Og så var det de bildene da. Helst fra norsk natur, med fjell og friskusnordmenn på tur i det fri. Fine bilder, ja bevares. Men alt har blitt så innmari nøytralt, og jeg merker jo at jeg blir sånn jeg også. Ja, sånn bortsett fra at jeg hater all den jævla tagginga... Jeg gidder nesten ikke legge ut noe lenger heller, for jeg får nesten ingen kommentarer. Slik var det ikke før. Folk har kanskje fått mer nettvett enn de hadde, men du verden så kjedelig det blir med bare naturbilder og tagging. Hva synes dere? Anonymkode: a1da1...e17 Trodde jeg var den eneste som tenkte sånn! Jeg savner facebook slik det var i starten, da folk faktisk delte av livet sitt, ikke bare delte og likte videoer, visdomsord o.l. Jeg deler så og si ingenting lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå