Gå til innhold

Jobb!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er på utkikk etter en jobb og så noen stillinger i butikk (klesbutikker for det meste). Så jeg lurte på om det er bedre å levere personlig eller bare sende over mail! Jeg har søkt på veldig mange stillinger og ikke blitt kalt inn til et eneste intervju, jeg har flere års erfaring og jeg har en veldig god skrevet søknad også. Jeg blir så frustrert her:( og hvis jeg skal levere personlig i butikk, hva sier jeg? Hvordan fører jeg en samtale? Er det større sjangs for at jeg blir kalt inn til intervju?

Anonymkode: ec1d8...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale at du går innom butikkene :)
Gå innom, spør etter daglig leder, si at du kommer innom for å levere cv og søknad. Prøv å virke så selvsikker så mulig, kle deg pent. De husker nok mye bedre de som har vært innom butikkene, tror det er mye større sjanse for at du får jobben hvis du går innom. :)

Anonymkode: b5559...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre er det mye bedre å levere i butikk. Det du har gjort hittil kalles passiv jobbsøking. Ingen liker aktiv jobbsøking, men man må bare gjøre det :dry: Du bare går inn i butikken på dagtid, finner den som er på jobb, sier hei og spør om daglig leder er tilstede. Om ikke, spør om når leder er på jobb og kom heller innom da. Når du møter leder, presenter deg og si du er interessert i jobb hos h*n og hvilken erfaring du har, kort og greit. Virk glad og energisk. Husk fast håndtrykk, å være bra kledd og ha god hygiene og kroppsholdning. 

Det var mine tips ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...