Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil altså bort fra den arbeidsplassen jeg nå jobber på og har derfor vært på intervju. De som intervjuet meg mente jeg må fortelle nåværende arb.plass om at jeg vurderer å søke meg bort og at det er bedre å være ærlig om dette. De insisterte også på at de ville ha referanse fra siste sted man har jobbet. Synes det er litt vanskelig å fortelle dette til sjefen min, først og fremst fordi han er veldig vanskelig å forholde seg til og vi har hatt noen uoverenstemmelser i løpet av tiden min der. I tillegg vet jeg jo ikke om jeg får jobben, så hvis jeg ikke får denne jobben vil jo sjefen min gå rundt å vite at jeg ser meg om etter noe annet.. Føler det blir så merkelig..

Hva er normal praksis i dette tilfelle? Aldri vært bort i dette tidligere, da jeg alltid har byttet jobb før sommerferien(er lærer).

Anonymkode: 64f83...8ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anyone, please?

Skrevet

Spør en god kollega om å være referanse. Det gjør vi hos oss

Skrevet

Når jeg var i en sånn situasjon, hadde jeg heldigvis en tidligere sjef. Så jeg tok kontakt med ham og ba om å væte referanse.

men en kollega vil gjerne hjelpe deg. Si ifra til de som ønsker referanse an du ikke ønsker å gi sjefen din som referanse.

Skrevet
58 minutter siden, cmd skrev:

Når jeg var i en sånn situasjon, hadde jeg heldigvis en tidligere sjef. Så jeg tok kontakt med ham og ba om å væte referanse.

men en kollega vil gjerne hjelpe deg. Si ifra til de som ønsker referanse an du ikke ønsker å gi sjefen din som referanse.

Jeg har tidligere referanser, men de ville ha fra næværende sjef. Så vet ikke helt hva jeg skal si, og tenker det blir kleint i etterkant om jeg ikke får jobben.

Skrevet

de fleste sjefer vet at sjansen for at en ansatt ser etter annen jobb er ganske stor

Skrevet

Jeg gir dem referanser til en kollega.

Skrevet

Det er dessverre ganske vanlig at nåværende sjef "straffer" deg hvis man er på utkikk etter noe annet. Husk at det når er drittsekkgenerasjonen som har blitt godt voksne. Mange av dem er nå ledere, og mange av dem har blitt motbydelig mennesker som ikke at fem flate øre for å ødelegge for andre. 

Har du evt. en annen sjef som kan gi referanse? 

Anonymkode: 018a7...c95

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre ganske vanlig at nåværende sjef "straffer" deg hvis man er på utkikk etter noe annet. Husk at det når er drittsekkgenerasjonen som har blitt godt voksne. Mange av dem er nå ledere, og mange av dem har blitt motbydelig mennesker som ikke at fem flate øre for å ødelegge for andre. 

Har du evt. en annen sjef som kan gi referanse? 

Anonymkode: 018a7...c95

Hvordan straffer da? Ved å gi dårlig referanse? Skulle ikke forundre meg om sjefen min nå gjør det...Men har andre referanser jeg vet jeg kan stole på og jeg fortalte de jeg var på intervju hos at jeg ikke hadde det beste forholdet med sjefen min nå.Så de vil nok legge sammen to og to. Men er jo dritt til fremditige jobber, om han prøver å stikke kjepper i hjulene mine....Blir som sagt overhodet ikke overraska om han gjør det..

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan straffer da? Ved å gi dårlig referanse? Skulle ikke forundre meg om sjefen min nå gjør det...Men har andre referanser jeg vet jeg kan stole på og jeg fortalte de jeg var på intervju hos at jeg ikke hadde det beste forholdet med sjefen min nå.Så de vil nok legge sammen to og to. Men er jo dritt til fremditige jobber, om han prøver å stikke kjepper i hjulene mine....Blir som sagt overhodet ikke overraska om han gjør det..

Jeg søkte en jobb ifjor og fikk den ikke. Ble etter det plassert til å bare gjøre enkle og små prosjekter. Da måtte jeg oppgi referanse og fikk ikke jobben.

Anonymkode: 5e285...f4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...