Gå til innhold

Gifte seg i kirken uten forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss neste år. Stort kirkebryllup med ca 80 gjester. Problemet er at jeg ikke har noen som kan være forlover. Har jo noen venner/bekjente, men ingen som er nær nok til at jeg kan spørre om de vil være forlover. Har ikke søsken. Samboeren min har et drøss med venner og skal be sine to nærmeste kompiser være forlovere. 

Blir det rart om han har to forlovere og jeg ingen? Ift papirarbeidet tenkte jeg å få et familiemedlem til å signere som vitne. 

Kjenner jeg gruer meg til hele vennegjengen hans skal se at jeg evenneløs og uten forlover:( 

Noen som har vært i bryllup der den ene partenikke  hadde forlover? 

Anonymkode: 53321...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha en forlover, men det holder med vitne i kirken. Men for de fleste av oss er vitne ensbetydene med forlover. Så i gjestenes øyne vil det vitne som sitter oppe samme deg være forlover. Uavhengig om det var personen som skrev under forlovererklæringen.

Anonymkode: 6f3ca...fa1

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Du har ingen søskenbarn da, som er omtrent på din alder, som kan steppe inn?

• 2 uker senere...
Skrevet

Du trenger ingen forlover i bryllupet, nei. Du trenger kun et vitne til å undertegne papirene, og dette vitnet trenger ikke å være ved din side som en forlover på bryllupsdagen.

Anonymkode: 3fb27...28c

Skrevet

Jeg var kanskje ikke helt presis i begrepsbruken, men det jeg mener er altså at du ikke trenger noen "synlig" forlover. Et familiemedlem kan gjøre jobben i det stille. :) 

Anonymkode: 3fb27...28c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...