Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å søke meg inn på grunnskolelærerutdanninga på høgskolen i Bergen neste høst, men har noen spørsmål. 

Er det slik at man kan ta master og så bli lektor med dette studiet? Har mest lyst å ha engelsk, norsk eller samfunnsfag som valgfag. Vet at man kan velge å ta første året av en master istedenfor det fjerde og siste året, men hvilke mastergrader kan man egentlig velge mellom? Får man tittelen lektor?

I tillegg hørte jeg noen nevne at dette studieprogrammet går ut i 2017 og blir erstattet med et integrert lektorprogram. Stemmer virkelig dette? Finner ikke noe info om det noen steder, så synes det høres litt rart ut.

Dersom noen går eller har gått dette studiet og vil dele erfaringer, setter jeg også stor pris på det :)

Anonymkode: 59ea1...768

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Det stemmer at grunnskolelærerutdanning fra høsten 2017 legges om til master/lektorutdanning. Så vidt jeg har forstått vil løpet da legges opp litt annerledes enn det gjøres i dag, slik at man får tre undervisningsfag istedenfor to. Hvilke fagkombinasjoner universitetet tilbyr, finner du normalt på deres nettsider :) Slik det er nå brukes de siste to årene av utdanningen til å ta fordypning i det valgte masterfaget. Her anbefales man gjerne å velge et av de store skriftlige fagene (matte, norsk, engelsk) fordi disse fagene er mest hensiktsmessig å få større kompetanse i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...