Gå til innhold

Hjelp!! Vaginaen min!!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Tibbie skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig; hvordan får man egentlig sopp når det ikke er via sex? : )

Jeg er jomfru og jeg fikk sopp etter en antibiotika kur...

Anonymkode: 7972c...a7f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars lege, tror ikke han setter pris på å bli gått på.

Anonymkode: 9cdac...1db

hæhæhæh

• Liker 1
Skrevet

Har du rå hvitløk eller ingefær, så spis det, også salviete kan hjelpe. Og før skeptikerne river meg i fillebiter, mener jeg ikke du skal gjøre det istedenfor å gå til lege, men har du de tingene i huset, skader det ikke å putte endel rå hvitløk i salaten eller drikke ingefærte, kanskje det hjelper.

Anonymkode: bc370...99b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du rå hvitløk eller ingefær, så spis det, også salviete kan hjelpe. Og før skeptikerne river meg i fillebiter, mener jeg ikke du skal gjøre det istedenfor å gå til lege, men har du de tingene i huset, skader det ikke å putte endel rå hvitløk i salaten eller drikke ingefærte, kanskje det hjelper.

Faktisk kan hun putte et fedd hvitløk rett i skjeden om hun vil. Det hjelper veldig godt mot sopp.

Anonymkode: 9e30f...51a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk kan hun putte et fedd hvitløk rett i skjeden om hun vil. Det hjelper veldig godt mot sopp.

Ja leste det, men turde ikke anbefale det...........pga kvinneguidens natur.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja leste det, men turde ikke anbefale det...........pga kvinneguidens natur.

Skjønner. :fnise:

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jomfru og jeg fikk sopp etter en antibiotika kur...

Anonymkode: 7972c...a7f

Jeg får nesten alltid sopp etter antibiotikakur jeg også. Det følger liksom bare med kuren for meg.

Anonymkode: 5a7cc...bd3

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får sånn en sjelden gang. En gang for 5 år siden og en gang for noen mnd siden. Da klør og svir det noe sinnsykt også hovner kjønnsleppene mine opp som noen ballonger 🙄 Gått over av seg selv etter en dag eller to, det var ikke sopp.. merkelige greier.

Anonymkode: 3014e...875

Det fikk jeg da jeg gikk gravid sist. Fikk beskjed (etter gu) at det var pga økt blodgjennomstrømming, som en jo har som gravid. Kjønnet svulmer også opp når vi er kåte, pga samme årsak. Gjetter på at det kan skje ut av det blå også, selv om det kanskje ikke er det vanligste. Kanskje hard sex, spinning, ridning eller bare helt tilfeldig.

Anonymkode: 1fc85...302

• Liker 1
Skrevet

sopp kommer ikke av sex.men av andre ting

• Liker 2
Skrevet

Har det sånn jeg også nå! Det kom plutselig og kløen er intenst og konstant! Og svie er det også... Tror jeg har sopp eller eksem, så skal ringe legen på mandag.

Jeg smører sinksalve på nå, for å lindre det fram til jeg får råd hos lege. :) Smører det alle plasser der det klør og svir.

Skrevet
3 timer siden, Tibbie skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig; hvordan får man egentlig sopp når det ikke er via sex? : )

Blir litt sjokkert over at det finnes kvinner som ikke vet hva sopp er. Det KAN smitte, men det er ikke noe som kommer av sex. Jeg hadde det første gang som 13-åring. Små barn kan få det. Gamle damer som ikke har hatt sex på 30 år kan få det. 

Vanlig å få ifm graviditet, menstruasjon, stress, dårlig kosthold (jeg får det lett hvis jeg spiser for mye sukker), og ikke minst antibiotika gir svært ofte soppinfeksjon. De fleste leger informerer om faren for soppinfeksjon når de gir antibiotika. 

Sopp kommer av forstyrret bakterieflora. Og bakteriefloraen kan bli forstyrret av alt jeg nevnte ovenfor, og også trange bukser, syntetiske truser, tette bind, for mye såpe som ikke er tilpasset underlivet etc etc etc. 

Anonymkode: e109f...28d

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, Coconutz skrev:

Jeg smører sinksalve på nå, for å lindre det fram til jeg får råd hos lege. :) Smører det alle plasser der det klør og svir.

Du burde vel heller smøre deg med Canesten. Fås reseptfritt på apotek. Du trenger ikke legetime for sopp.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt sjokkert over at det finnes kvinner som ikke vet hva sopp er. Det KAN smitte, men det er ikke noe som kommer av sex. Jeg hadde det første gang som 13-åring. Små barn kan få det. Gamle damer som ikke har hatt sex på 30 år kan få det. 

Vanlig å få ifm graviditet, menstruasjon, stress, dårlig kosthold (jeg får det lett hvis jeg spiser for mye sukker), og ikke minst antibiotika gir svært ofte soppinfeksjon. De fleste leger informerer om faren for soppinfeksjon når de gir antibiotika. 

Sopp kommer av forstyrret bakterieflora. Og bakteriefloraen kan bli forstyrret av alt jeg nevnte ovenfor, og også trange bukser, syntetiske truser, tette bind, for mye såpe som ikke er tilpasset underlivet etc etc etc. 

Anonymkode: e109f...28d

Jeg har aldri hatt sopp, så har nødvendigvis ikke satt meg inn i hva det skyldes (på lik linje med Tibbie). Hvis det sjokkerer deg - vel, okei.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde vel heller smøre deg med Canesten. Fås reseptfritt på apotek. Du trenger ikke legetime for sopp.

Vet ikke om det er sopp! Har eksem, så kan godt hende at det er det. Er litt usikker! Skal bare spørre noen spørsmål over telefon! :) 

Skrevet
1 minutt siden, Coconutz skrev:

Vet ikke om det er sopp! Har eksem, så kan godt hende at det er det. Er litt usikker! Skal bare spørre noen spørsmål over telefon! :) 

Det skader ingenting å prøve Canesten.

Det er iallfall bedre enn å smøre seg med sinksalve.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner, brukerdebatt og personangrep.
/lillesky (mod)

Skrevet

Fra en allmennpraktiserande lege; vær så snill, ikke tilfør skjeden din hverken yoghurt eller eddik. Prøv heller en krem eller vaginaltablett som f.eks. Canesten, spør fastlegen din om å få et legemiddel i tablettform som Diflucan, og for å forbedre floraen i skjede og tarm, kan du prøve probiotika(Nb! Ikke for melkeallergikere). Unngå truser av syntetiske stoff i en liten periode fremover, og prøv å unngå plagg som treningstights eller meget trange jeans mens du går på medisinen du får av legen.

Underlivssopp er meget vanlig, men fryktelig ubehagelig. God bedring. 

Anonymkode: bad8d...675

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fra en allmennpraktiserande lege; vær så snill, ikke tilfør skjeden din hverken yoghurt eller eddik. Prøv heller en krem eller vaginaltablett som f.eks. Canesten, spør fastlegen din om å få et legemiddel i tablettform som Diflucan, og for å forbedre floraen i skjede og tarm, kan du prøve probiotika(Nb! Ikke for melkeallergikere). Unngå truser av syntetiske stoff i en liten periode fremover, og prøv å unngå plagg som treningstights eller meget trange jeans mens du går på medisinen du får av legen.

Underlivssopp er meget vanlig, men fryktelig ubehagelig. God bedring. 

Forresten...har du en fast seksualpartner, så burde han også smøre seg med Canesten, og dere burde unngå sex til soppen er borte; en uke bruker holde.

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, 1Cecilie skrev:

Hvis jeg bare skal smøre yoghurt naturell der nede. Skal jeg vaske bort etterpå? Eller hvordan er det?

Det må behandles med Canesten eller Diflucan. Youghurt kan ikke kurere sopp. Det er et kjerringråd.

Anonymkode: 67abd...f5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...