Gå til innhold

bor i kollektiv, naboen maser.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,jeg bor me samboer i kollektiv.

Er bare begynt og gå så jævlig lei.

Fordi naboen skal komme heletiden og si hei til oss, og istad svarte jeg hei ikke så entusiastisk men.

Da sa han høflig du er da,og gikk.

Dette fordi jeg er lei rett og slett av at han skal komme heletiden og bare si hei og se hva vi gjør.

Seriøst, tenker snakke me samboer om vi kan finne et eget sted snart fordi jeg er så lei av og måtte forholde meg til masete naboer.

Noen flere som bor i kollektiv?

For og ikke nevne at doen er optatt nesten hele tiden!!

Anonymkode: ec322...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nabo eller en du faktisk bor i kollektiv med?

men ja skaff dere noe eget, ikke sikkert det er så ålreit for de andre i kollektivet å bo med dere heller.. Kan oppleves ganske så ekskluderende for de andre

Anonymkode: 2fcf2...fd5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen,jeg bor me samboer i kollektiv.

Er bare begynt og gå så jævlig lei.

Fordi naboen skal komme heletiden og si hei til oss, og istad svarte jeg hei ikke så entusiastisk men.

Da sa han høflig du er da,og gikk.

Dette fordi jeg er lei rett og slett av at han skal komme heletiden og bare si hei og se hva vi gjør.

Seriøst, tenker snakke me samboer om vi kan finne et eget sted snart fordi jeg er så lei av og måtte forholde meg til masete naboer.

Noen flere som bor i kollektiv?

For og ikke nevne at doen er optatt nesten hele tiden!!

Dette er ikke tilfeldigvis i Oslo?

Anonymkode: 9d308...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2016 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Nabo eller en du faktisk bor i kollektiv med?

men ja skaff dere noe eget, ikke sikkert det er så ålreit for de andre i kollektivet å bo med dere heller.. Kan oppleves ganske så ekskluderende for de andre

jo vi er inkluderende, men slitsomt når naboen kommer hver dag,omtrent heletiden flere ganger bare for og si hei og spørre hva vi gjør. er litt utafor oslo,men også opplevd slitsomme naboer i tidligere kollektiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noen du bor sammen med? noen som har et rom i kollektivet? Da vil jeg mene at du rett og slett bare må finne deg i at han sier hei, så kan du si hei tilbake og stirre ned i boka di eller ut vinduet, så signaliserer du at du ikke ønsker å prate. Det er vel prisen for å bo billig. :)

Anonymkode: 7c45b...065

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute i et fellesområde må du oppføre deg høflig og hilse når naboen din er der. (Er det en nabo eller bor han med dere?) Hvis du er på ditt eget private rom kan du be om at han ikke invaderer din private "space".

Anonymkode: d21e7...0bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jo vi er inkluderende, men slitsomt når naboen kommer hver dag,omtrent heletiden flere ganger bare for og si hei og spørre hva vi gjør. er litt utafor oslo,men også opplevd slitsomme naboer i tidligere kollektiv

Nå sier ikke jeg at jeg sitter på fasiten, men for meg høres det ut som om du kanskje forventer mer privatliv enn hva jeg har hatt i kollektiv. Da jeg bodde i kollektiv var ikke de jeg bodde med naboer, de var folk jeg bodde med. Og de man bor med er det naturlig å være litt mer sosial med.

Hvis du befant deg i felles rom, eller på ditt private rom med åpen dør, ville jeg tenkt at det er normalt å komme og si hei, spørre hva du gjør osv. Er dere på deres private rom og med lukket dør, og ønsker at det skal være et signal om at dere vil være i fred, må du si i fra til de du bor med om nettopp det

Mulig at det som først og fremst er utfordringen her er at du er i ferd med "å vokse deg ut av" og ha større behov for "personal space" enn hva du kan forvente i et kollektiv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dere å bo med? Okkuperer dere sofaen? Blir det mye kos og kyss i fellesområdene? Kanskje han kommer og sjekker hele tiden for å unngå at dere lager barn i fellesområdene

Bare spekulasjoner så klart, men vi vet jo ikke stort ut i fra det du sier. Men ja, å bo med et par kan være jævlig - dere kan godt prøve å finne noe selv 

Anonymkode: f3730...e89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette er en du bor i kollektiv sammen med er han ikke "naboen" din. Det er da vanlig å si hei og snakke litt med de du bor i kollektiv med.

Anonymkode: 007ba...164

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...