Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har testet ut dette apparatet og fått en foundation som virkelig har passet? 

Selv gjorde jeg det i går og er svært skuffet. Jeg har veldig lys hud, og har alltid strevet med å finne lyse nok foundationer som ikke er rosa i undertonen. Kicks clour id viste akseptabelt nok at jeg er nøytral, men fargen var alt for mørk. Så i går fikk den ansatte meg til å svi av 380 kr på en foundation som overhode ikke passer. Kan jeg få pengene tilbake ellernoe?

Også lurer jeg på om noen har noe anbefalinger på en lys foundation som ikke er rosa, ikke inneholder olje, og som dekker (kviser) bra? :)

Endret av Saarraa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå tilbake og si at du forventer at foundationen skal passe til deg, det burde ikke være noe problem. Eventuelt gå rundt og test ut alle de lyse fargene for å finne noe til deg selv.

Jeg syns Armani sine er gode, eventuelt kan du sjekke ut DoubleWear eller DW light fra Estee Lauder

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei! Når du har fått foundation ved hjelp av Color ID og det er feil farge, får du bytte i din nærmeste KICKS-butikk. Det er fargematch-garanti når KICKS-ansatte bruker Color ID. Apparatet kan måle feil og foundation skal uansett testes på huden for riktig resultat :)

Endret av CamillEg
  • Liker 1
Skrevet

De skal da i tillegg sjekke om det er riktig farge for huden din. Jeg har også veldig lys hudtone som er nøytral, og da de sjekket etter hudtonen min prøvde vi de forskjellige foundationene den anbefalte på huden min. Ingenting passet. Maskinen hadde jo valgt det den mente var nærmest, men det fantes ingen.

Men mac har foundationer som er veldig fint delt opp i rosa og gule undertoner. Jeg bruker NW15 som passer meg perfekt. Ellers er jeg veldig glad i Bobbi Brown. De har ikke lenger den aller lyseste nøyansen sin, 00 Alabaster, i så mange foundationer, men 0 Porcelain er også veldig fin og lys. Disse er ikke rosa i det hele tatt! Armani har også mange veldig fine lyse foundationer.

Hvis du vil ha noen litt billigere alternativer kan jeg anbefale å kjøpe en for mørk foundation i riktig undertone og blande den ut med macs face and body foundation i hvit. Den får du i en stor flaske, 120 ml, som varer i en evighet og ikke er så gal i pris. Da får du noe som passer helt perfekt til din hudtone. Ellers så er BB-creamen til GOSH i sand veldig fin, men den får du bare kjøpt på eleven.no.

• Liker 1
Skrevet
På 5.12.2016 den 13.35, Persephone skrev:

De skal da i tillegg sjekke om det er riktig farge for huden din. Jeg har også veldig lys hudtone som er nøytral, og da de sjekket etter hudtonen min prøvde vi de forskjellige foundationene den anbefalte på huden min. Ingenting passet. Maskinen hadde jo valgt det den mente var nærmest, men det fantes ingen.

Men mac har foundationer som er veldig fint delt opp i rosa og gule undertoner. Jeg bruker NW15 som passer meg perfekt. Ellers er jeg veldig glad i Bobbi Brown. De har ikke lenger den aller lyseste nøyansen sin, 00 Alabaster, i så mange foundationer, men 0 Porcelain er også veldig fin og lys. Disse er ikke rosa i det hele tatt! Armani har også mange veldig fine lyse foundationer.

Hvis du vil ha noen litt billigere alternativer kan jeg anbefale å kjøpe en for mørk foundation i riktig undertone og blande den ut med macs face and body foundation i hvit. Den får du i en stor flaske, 120 ml, som varer i en evighet og ikke er så gal i pris. Da får du noe som passer helt perfekt til din hudtone. Ellers så er BB-creamen til GOSH i sand veldig fin, men den får du bare kjøpt på eleven.no.

Hvor får man kjøpt Mac face and body foundation i hvit? Finner den ikke i Kicks butikker :/ Takk for svar!

Gjest BabyBlue
Skrevet
5 timer siden, Saarraa skrev:

Hvor får man kjøpt Mac face and body foundation i hvit? Finner den ikke i Kicks butikker :/ Takk for svar!

De har også color match dråper hos body shop :)

Skrevet
16 timer siden, Saarraa skrev:

Hmm, er ikke helt sikker. Når jeg prøver å søke det opp så virker det som at Kicks ikke har den i 120 ml, som er den eneste størrelsen de har hvit i. Jeg kjøpte min på Oslo City, men de hadde den ikke på Glassmagasinet. Jeg tror kanskje det har noe med at de bare selger den i fristående macbutikker.

Den er forresten veldig lik den hvite greia fra Body Shop for å gjøre foundationen lysere, men de koster ca like og mac sin er jo en del større. Hvis du ikke får tak i mac sin, så er vel Body shop verdt å kjøpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...