AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #41 Del Skrevet 6. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, TS fremstår som sutrete. Hun må da ha råd til en taxitur? At hun skal kjefte på venninna i dag høres helt vilt ut. Anonymkode: b72e4...a96 Synes ikke TS fremstår som sutrete. Hvor har du lest at hun ønsker å kjefte på venninnen? Hun spør i HI om hun har rett til å være sur. Det er noe helt annet. Anonymkode: a1725...853 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 6. november 2016 #42 Del Skrevet 6. november 2016 Dere damer tar slik mye mer personlig enn oss hannkjønn, vi hannkjønn har helt andre forventninger til kamerater når vi er ute sammen, å forklare den forskjellen vet jeg ikke helt hvordan å gjøre. Den eneste måten jeg får forklart det på er ved å si at vi hannkjønn ser noen prioriteringer som bedre prioriteringer enn andre, ergo er forventningen vi har oss mellom at dersom en kamerat har noe på gang med ei snelle, da bør han få prioritere det som er det mest spennende og alle hannkjønn skjønner at da får man ikke selv oppmerksomhet. Og det er helt ok, vi unner hverandre slikt. Bare en gang har en kamerat gjort meg litt oppgitt, var mens jeg bodde i Oslo og en kamerat fra Voss kom og besøkte meg for første gang, vi endte jo opp ute på byen og var der til det stengte begge to. Han hadde bare vært innom til meg og var ei heller særlig kjent i Oslo, dessuten var han plagsomt beruset. Hadde pratet en del med ei den kvelden, alle endte vi utenfor utestedet da de stengte. Lot min kamerat vimse rundt og prate med folk, selv stod jeg og snakket med henne jeg hadde snakket en del med den kvelden. Hun spurte om jeg ville følge henne hjem, men det kunne jeg jo ikke da min kamerat ikke var i stand til å ivareta seg selv og langt mindre finne min leilighet alene i ukjent by. Så jeg sa jeg ikke kunne... Hun begynte jo å grafse meg mellom bena for å overtale meg, og jeg ville heller følge med henne enn å ivareta han, men måtte jo bare ta meg av han... For ett styr det var, fikk han inn i en sykkeltaxi for å slippe å nær bære han med meg selv. Han tok jo natta baki den så var ikke enkelt å få liv i han når han skulle ut igjen. Det er dog den eneste gangen jeg har blitt sur på en kamerat ute på byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #43 Del Skrevet 6. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er uansett en bagatell, en fillesak. Jeg hadde revurdert vennskapet med en venninne som sutret for noe slikt. Da er man ganske ustabil. Anonymkode: b72e4...a96 Det er vel heller du som har manglende respekt for dine venner. Jeg tror det er mange som ville droppet et vennskap med en som behandlet vennene sine slik. Anonymkode: 1cad4...2f4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 6. november 2016 #44 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg synes faktisk det var litt dårlig gjort av henne. Dere var tosammen, og ute på byen sammen, venninnekveld. Da er det ikke innafor å bare stikke av med en fyr å la venninna si sitte igjen alene på et utested der hun kanskje ikke kjenner noen andre. Kvelden tok jo en brå slutt for hun som ble alene. Er ikke alle som har så god selvtillitt at de bare slenger seg ned ved et bord sammen med ukjente folk heller. Hadde de vært en hel gjeng som var ute sammen så hadde det vært noe annet, da hadde det ikke gjort noe om den ene stakk av. Men samtidig så synes jeg ikke det er noe å "ta" venninna di for idag ts, du sa jo ok og at det var greit at hun ble med fyren hjem. Mulig du sa det i en spydig og sarkastisk tone, men det er det ikke sikkert at venninna di oppfattet hvis det var litt promille innabords. Hun fikk jo klarsignal til å stikke. Taxien var dyr. Men igjen; du sa jo at det var greit at hun stakk, så ikke gidd å krev etterbetaling for halve beløpet fra venninna di. Du skriver jo også at du har økonomi til å betale den alene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #45 Del Skrevet 6. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke TS fremstår som sutrete. Hvor har du lest at hun ønsker å kjefte på venninnen? Hun spør i HI om hun har rett til å være sur. Det er noe helt annet. Anonymkode: a1725...853 Hun vil ta det opp med venninnen fordi hun er lei seg og forbanna. Det er en voldsom overreaksjon i denne situasjonen. Anonymkode: b72e4...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #46 Del Skrevet 6. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel heller du som har manglende respekt for dine venner. Jeg tror det er mange som ville droppet et vennskap med en som behandlet vennene sine slik. Anonymkode: 1cad4...2f4 Nei, jeg er venner med voksne folk som klarer å ta taxi alene uten å bryte sammen. Anonymkode: b72e4...a96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 6. november 2016 #47 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg syntes ikke du har rett til å bli sur TS. Venninna de spurte om det var greit at hun dro og du sa ja (selv om det ble gjort sarkastisk). Da kan du ikke komme etterpå og bli sur. Du burde sagt til henne der og da at du ikke syntes det var OK at hun dro fra deg. Hadde hun bare stukket av hadde saken vært helt annerledes, men her ga venninna de faktisk beskjed. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #48 Del Skrevet 6. november 2016 Man må ha litt løse avtaler når man er ute på byen. Man er påvirket av alkohol, møter plutselig noen andre og så vips gjør man noe annet enn først tenkt. Anonymkode: e7c9e...ece 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #49 Del Skrevet 6. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men kjære deg, har jeg skrevet at jeg ikke har råd? Har god råd, men synes likevel det er stor forskjell på å betale 600 og 300. Anonymkode: 78ab8...c51 Hvis man har god råd, så blir man ikke sur for å måtte betale 300,- mer enn man i utgangspunktet trodde. Jeg kan skjønne at du synes det var litt kjipt å bli ditcha i siste liten, men synes det virker litt overdrevet å kjefte på henne i dag. Ville heller tatt det opp neste gang dere gjør en slik avtale, da kan du f.eks si "jeg vil helst ikke at det skal bli sånn som forrige gang, at du bare stikker når vi avtaler å dra hjem sammen, så hvis du ikke vet sikkert at vi kan dra hjem sammen denne ganger, så tror jeg ikke at jeg vil". Anonymkode: 147a8...547 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #50 Del Skrevet 6. november 2016 Litt av et forum Takk for svar dere! Anonymkode: 78ab8...c51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #51 Del Skrevet 6. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun vil ta det opp med venninnen fordi hun er lei seg og forbanna. Det er en voldsom overreaksjon i denne situasjonen. Anonymkode: b72e4...a96 Synes ikke det er å overreagere å ta opp en sak når man føler at noen har skuffet en. Det viser tydelighet og grenser. Man trenger ikke kjefte eller bli uvenner for resten av livet. Det virker som det er du som overreagerer her. Anonymkode: a1725...853 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #52 Del Skrevet 6. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det er å overreagere å ta opp en sak når man føler at noen har skuffet en. Det viser tydelighet og grenser. Man trenger ikke kjefte eller bli uvenner for resten av livet. Det virker som det er du som overreagerer her. Anonymkode: a1725...853 Men hun sa jo at det var greit da venninnen spurte? Kan ikke komme etterpå og kjefte da. Anonymkode: b72e4...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 7. november 2016 #53 Del Skrevet 7. november 2016 20 timer siden, Vinky skrev: Syns det er dårlig gjort. Når jeg går ut med kun en venninne, er det for å ha en venninnekveld på byen. Sier seg selv at man ikke kan stikke av med en fyr når man bare er to. Man lar ikke venninnen sitte igjen. Nemlig! Skjønner ikke hvorfor noen mener ts overdriver og dette er helt greit. Det er noe helt annet om man er en gjeng sammen og en forsvinner. Det er ikke greit når man er to stykker som skal ha en hyggelig venninne kveld på byen og venninnen stikker fra deg så fort hun finner en mann hun kan pule. Virker som mange drar på byen KUN for å få seg et ligg og tar med en venninne fordi det er flaut å dra alene ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 7. november 2016 #54 Del Skrevet 7. november 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: I går var jeg og en god venninne på byen, bare vi to. Super hyggelig og morsomt. Helt til hun uten forvarsel sa ha det for å møte en eller annen fyr hun knuller med. Vi hadde en avtale om å ta taxi sammen, nå måtte jeg ta alene og betale dobbelt så mye, i tillegg til at det føles tryggere å være to i taxien. Vi bor ikke i sentrum for å si det sånn, så det ble dyrt. Måtte også stå alene i taxikø en stund. Jeg ble lei meg og forbanna. Har ikke snakket med henne, men tenkt å si fra på en ordentlig måte i dag. Men så sitter jeg her og tør liksom ikke, vet ikke hva jeg skal skrive og om jeg i det hele tatt har rett til å bli forbanna. Hva tenker dere? Anonymkode: 78ab8...c51 God venninne ?NOT SO MUCH 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #55 Del Skrevet 7. november 2016 Men jeg synes du kanskje bare skal la det ligge. Du sa jo det var ok. Hadde forstått at du ble forbanna på henne hvis hun bare stakk uten å gi beskjed, men hun ga beskjed i det minste. Mange som ikke gidder det en gang. Men hvor lenge var dere på byen før hun dro? Hvis dere bare var der en halvtime kan jeg skjønne det er irriterende. Men hadde dere vært der i to timer, så er det ingen krise. Anonymkode: 6c1f9...71f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #56 Del Skrevet 8. november 2016 På 6.11.2016 den 17.01, AnonymBruker skrev: Dette er uansett en bagatell, en fillesak. Jeg hadde revurdert vennskapet med en venninne som sutret for noe slikt. Da er man ganske ustabil. Anonymkode: b72e4...a96 Enig. Jeg hadde blitt sjokkert og irritert om en venninne hadde gjort en sak av dette. Anonymkode: 32d83...fed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 8. november 2016 #57 Del Skrevet 8. november 2016 Som en sa her over, så kommer det litt an på hvor lenge dere var der. Jeg hadde blitt irritert om en venninne dro med en random fyr når vi kun hadde vært der i 20 minutter. Er man to på byen sammen, så er det irriterende når venninnen egentlig er mer opptatt av å jakte på menn enn å være med deg. Kan vi ikke heller ha det gøy i en times tid før du løper etter menn? Kjedelig å dra på byen med slike venninner. Jeg var på byen med en venninne som ditchet meg etter 10 minutter! Selv om det var hun som maste vi måtte ut på byen. Så fort en fyr tok kontakt, så gikk hun avgårde med han og jeg ble sittende igjen alene 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 8. november 2016 #58 Del Skrevet 8. november 2016 På 6.11.2016 den 15.07, Mallis skrev: Ikke noe jeg hadde blitt sur for iallfall, helt vanlig i min gjeng å gjøre slik:) Hadde du ingen du kunne ringe til for å hente deg da? Helt vanlig å bryte avtaler uten videre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 8. november 2016 #59 Del Skrevet 8. november 2016 Jeg hadde antagelig ikke gjort noen sak av det, men jeg ville tenkt meg om før jeg ble med på byen en annen gang. Jeg drar så sjelden ut, så vil heller prioritere å henge med venner når det først skjer, enn å "kaste bort" en utekveld på å være mental sutteklut for venninne på sjekker'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mallis Skrevet 8. november 2016 #60 Del Skrevet 8. november 2016 9 minutter siden, jabx skrev: Helt vanlig å bryte avtaler uten videre? Ja, mulig det er ett problem for andre, men i min krets har vi gjerne lagt planer om at vi drar hjem sammen osv. Men stort sett så er det ikke det som skjer. Og det er ingen som blir sure av den grunn. Og har jeg avtalt at en venninne skal overnatte hos meg eller omvendt,så vet vi hvor nøkkelen ligger. Så ser ikke helt problemet med å dra med en fyr hjem, så lenge en vet at venninnen kommer seg hjem( det går alltid buss og taxi..så problem løst) og at en gir beskjed før en drar..;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå