Gå til innhold

Noen som vet om jeg vil få etterbetalt hvis jeg blir ung uføretrygdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt uføre som ung ufør. jeg har mottatt arbeidsavklaringspenger med ung ufør tillegget i 6 år. saksbehandlingstiden på søknaden om uføretrygd (som ung ufør ) er 8 måndter. Jeg mottar fortsatt arbeidsavklaringspenger med ung ufør tillegget mens saken blir behandlet.

Vil jeg få noe etterbetalt hvis søknaden blir innvilget etter 8 måndter behandlingstid ?

Jeg får jo allerede ung ufør tillegget på aap, men utbetalingen er høyere når man er uføretrygdet (ung ufør).

Noen som vet noe om dette ?

Anonymkode: bcc49...7ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil jeg få noe etterbetalt hvis søknaden blir innvilget etter 8 måndter behandlingstid ?

Ja.

Anonymkode: 87250...bca

Skrevet

Får man ung uføre, så får man litt mer enn vanlig uføre. Minste du får utbetalt er 16 000 uansett hvor lite du har tjent tidligere. Hva du vil få er helt umulig å si. Kommer an på hvor mye du har tjent før du ble syk. Tror jeg. 

Anonymkode: 8d95d...763

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man ung uføre, så får man litt mer enn vanlig uføre. Minste du får utbetalt er 16 000 uansett hvor lite du har tjent tidligere. Hva du vil få er helt umulig å si. Kommer an på hvor mye du har tjent før du ble syk. Tror jeg. 

Takk for svar =)

Jeg vet man får mere utbetalt som ung ufør enn som vanlig ufør. har allerede fått utbetalt ung ufør tillegg i 6 år mens jeg har mottatt app. men nå er saken min ferdig avklart, jeg kan desverre ikke jobbe . jeg har derfor søkt 100 % ufør ( Som ung ufør)

Så spørsålet mitt er om jeg vil få noe etterbetalt når saken er ferdig behandlet etter 8 månders behandlingstid ? Mens denne behandlingstiden foregår mottar jeg jo fortsatt aap med ung ufør tillegg. 

Når man er ufør med ung ufør tillegget så får man mere utbetalt enn man gjør hvis man mottar aap med ung ufør tillegget. 

Skrevet

Hvordan i all verden kan du motta ung ufør tillegg når du venter på å resultatet av ung ufør saken din?

Anonymkode: fe63f...209

Skrevet

Du vil ikke få noe etterbetalt. Du har hatt AAP, den vil stanses når du får uførepensjon. En etterbetaling ville ha medført at du fikk to trygdeytelser samtidig, og det skal man ikke. 

Anonymkode: 7bd8d...6e3

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke få noe etterbetalt. Du har hatt AAP, den vil stanses når du får uførepensjon. En etterbetaling ville ha medført at du fikk to trygdeytelser samtidig, og det skal man ikke. 

Anonymkode: 7bd8d...6e3

Du kan ha AAP og ung ufør-tillegget samtidig, jo

Man får etterbetalt om man blir ufør og har hatt krav på ung ufør-tillegg

Anonymkode: ed960...084

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar =)

Jeg vet man får mere utbetalt som ung ufør enn som vanlig ufør. har allerede fått utbetalt ung ufør tillegg i 6 år mens jeg har mottatt app. men nå er saken min ferdig avklart, jeg kan desverre ikke jobbe . jeg har derfor søkt 100 % ufør ( Som ung ufør)

Så spørsålet mitt er om jeg vil få noe etterbetalt når saken er ferdig behandlet etter 8 månders behandlingstid ? Mens denne behandlingstiden foregår mottar jeg jo fortsatt aap med ung ufør tillegg. 

Når man er ufør med ung ufør tillegget så får man mere utbetalt enn man gjør hvis man mottar aap med ung ufør tillegget. 

Du får vel AAP med ung ufør i behandlingstiden?

Anonymkode: ed960...084

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke du får noe etterbetalt fordi du allerede har arbeidsavklaringspenger med ufør, hadde du ikke hatt uførtillegget hadde du fått tilbake vil jeg tro. Men ikke nå. Hva mener du isåfall du skal ha etterbetalt?

Anonymkode: 8d079...15c

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

ung ufør er ung ufør, alle får det samme uavhengig hvor mye eller lite man har jobbet. hr man derimot jobbet såpass at det gir en høyere utbetaling enn ung ufør så velger de den utbealingen spm er mest fordelaktig for deg.

Får å svare på TS sårsmål, ja du får tilbakebetalt hvos det viser seg at trygden gir deg mer. Mener det er maksimalt 3 år tilbake i tid. Selv om du har gått på AAP i 6 år.

Anonymkode: 8da43...dce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...