Gå til innhold

Funnet ut at studiet ikke helt er for meg (HJELP!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har funnet ut at dette studiet jeg går på ikke helt er for meg.
Dette er en bachelor utdanning innen informatikk på UiO og jeg har ikke gjort annet enn å være stresset, lei meg og i panikk de siste månedene.
Jeg her ny i studentens verden så kan være derfor også, men føler at stoffet ikke interesserer meg og blir dermed hardt å lære.

Jeg lurer kort på om det er mulig for meg å begynne på et nytt studie i januar?
Evt et årstudie imens jeg tenker på hva jeg har lyst til å gjøre i fremtiden.

Har løpt rundt med CV'er i Oslo by også for et jobbeår, men lite napp å få...

Takker på forhånd for hjelp!

Anonymkode: be4fa...e91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i en liknende situasjon i sommer. Gikk på et studie i et år (2015/2016), fant så ut at jeg hadde lyst til å bli noe helt annet og valgte derfor å droppe ut av studiet jeg allerede hadde begynt på. Dette fant jeg selvsagt ut lenge etter at fristen for å søke et annet studie hadde gått ut, så det jeg gjør nå er å ta opp VGS-fag som privatist og jobber litt mens jeg venter på å kunne starte på "riktig" utdanning :) 

Enkelte studier har januaropptak, men jeg aner ikke hvilke studier dette gjelder på UiO eller om det gjelder for årsstudier i det hele tatt, og uansett så tror jeg dessverre at fristen for å søke seg inn via januaropptak gikk ut den 1. november... Jeg er ikke 100% sikker, så du må nesten sjekke det opp selv!

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.
/lillesky (mod)

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke en studieveileder du kan snakke med og få råd hos? Det er lov å stoppe på en studie, og slik jeg har forstått kan du også bytte. Søk litt på nettsiden til skolen eller kontakt en rådgiver. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, wulfie skrev:

Har du ikke en studieveileder du kan snakke med og få råd hos? Det er lov å stoppe på en studie, og slik jeg har forstått kan du også bytte. Søk litt på nettsiden til skolen eller kontakt en rådgiver. 

Det er rådgivere på UiO, kan evt ringe i de i morgen og bestille en time

Anonymkode: be4fa...e91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...