Gå til innhold

Laget plan for utdrikningslag, men de andre er ikke fornøyd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forlover og er i godt gang med planleggingen av utdrikningslag. Har introdusert planen for de inviterte, men jeg føler de ikke er fornøyd. Jeg har prøvd å legge opp dagen slik at bruden vil være fornøyd. Hun er ikke typen som liker masse kleinhet, oppmerksomhet og tull. Men det er dette de andre som er invitert ønsker.......

Planen min ser egentlig slik ut:

1. Overnatting. Bruden overnatter hos meg fordi hun er på besøk (hun bor i en annen by, men alle vennene bor her)

2. Frokost. Vennegjengen sniker seg inn hos meg om morgenen og vi vekker bruden og spiser en god og lang frokost med champagne til og lar bruden få stelle seg

3. Orienteringsløype. Bruden er glad i friluft, så vi lager til en løype i lett turterreng. Bruden får utlevert et kart og må finne ulike poster, blant annet må hun svare på spørsmål fra kommende ektemann (type fleip eller fakta). På veien legger vi ut litt diverse som bruden får bruk for senere (f.eks bride-to-be-bånd osv). Underveis vil det også være drikkestasjoner (en shot her og der). 

4. Lunsjpause. Vi finner et egnet sted etter orienteringsløypen og lager bål, griller pølser og drikker kakao. 

5. Pause. Vi drar tilbake til meg/de som vil kan dra til seg selv for å skifte og stelle oss til kvelden. Nå kan også bruden evt. få mulighet til å slappe litt av før kvelden fortsetter. 

6. Vors/vinsmaking. En bekjent holder kurs i vinsmaking. Deretter vorser vi hos meg: mimring/quiz/spill/konkurranse. 

7. Middag. Vi drar på restaurant. 

8. Utfordring. Tenker vi kan gi bruden en utfordring, men som ikke er så klein før vi går videre ut på byen. 

9. Byn. Tenker bruden får velge utested. 

Men tingen er at de andre ikke er fornøyd med opplegget. De synes det er ganske "tamt". Jeg har prøvd å legge det opp slik at vi hele tiden har litt å drikke, men samtidig ikke slik at vi blir beruset for raskt. Tenker at det er det vorset er til for. Jeg har også prøvd å lage et opplegg som ikke er særlig dyrt fordi alle har ulik økonomi. Frokost og lunsj kan gjøres veldig billig om alle spleiser. Utenom det så kommer kostnader til vinsmaking (han som holder kurset gjør det gratis, men vi betaler for vinen) også må alle betale middag + drikke for seg selv også har vi en "pott" til bruden som vi har samlet opp på forhånd. 

Er det noe annet vi kan gjøre for at alle skal bli fornøyd? 

Anonymkode: 49d26...2a1

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er de vennene sånne som mener at alle utdrikningslag må bestå av idiotiske kostymer og fyll? og hvor bruden skal drites ut mest mulig? 

jeg syns det høres utrolig koselig ut det du har planlagt, å det er ikke vennene som skal være superhappy. så lenge man passer på at vennene slipper å sitte i timesvis å vente på bruden, det er det mange historier av. 

Anonymkode: cbab0...dc1

• Liker 46
Skrevet

Skulle ønske jeg var med på det utdrikningslaget der. Jeg syns det der høres kjempefint ut. Jeg er ikke noen friluftsmenneske, men den orienteringen hørtes morsom ut. :) 

Og vinsmaking er jo bare knallbra. 

Du er forlover og du kjenner bruden og mener at dette er det bruden vil like og da syns jeg du skal gjennomføre det. Det er brudens ønsker som skal tas til etterretning, ikke vennene hennes.

Det er helt "ut" å ha utdritingslag syns jeg, og hadde min forlover kjørt det på meg så hadde jeg blitt skikkelig sur. 

• Liker 27
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er de vennene sånne som mener at alle utdrikningslag må bestå av idiotiske kostymer og fyll? og hvor bruden skal drites ut mest mulig? 

jeg syns det høres utrolig koselig ut det du har planlagt, å det er ikke vennene som skal være superhappy. så lenge man passer på at vennene slipper å sitte i timesvis å vente på bruden, det er det mange historier av. 

Anonymkode: cbab0...dc1

Det eneste jeg er redd for er om det vil være tydelig at vennene er misfornøyd med opplegget. Det kommer jo bruden til å merke raskt. 

Har prøvd å lage en plan som ALLE kan være med på slik at det ikke blir venting osv. Derfor utelukket jeg slik som spa for bruden ol. Et par kompiser har sagt ja til å henge opp postene på løypen og gå gjennom løypen for å se at det passer til kartet. Da slipper vi rot. Tenker også at alle aktivitetene kan forlenges/kortes ned på alt ettersom slik at vi ikke plutselig står igjen uten å gjøre noe. 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Polly Ester skrev:

Skulle ønske jeg var med på det utdrikningslaget der. Jeg syns det der høres kjempefint ut. Jeg er ikke noen friluftsmenneske, men den orienteringen hørtes morsom ut. :) 

Og vinsmaking er jo bare knallbra. 

Du er forlover og du kjenner bruden og mener at dette er det bruden vil like og da syns jeg du skal gjennomføre det. Det er brudens ønsker som skal tas til etterretning, ikke vennene hennes.

Det er helt "ut" å ha utdritingslag syns jeg, og hadde min forlover kjørt det på meg så hadde jeg blitt skikkelig sur. 

Er derfor jeg tenke å ha løypen i lett terreng :) Det finnes mange fine turveier som er laget til i området slik at vi kan følge en vei også finne neon avstikkere innimellom. Tenker også at ingen vil synes det er kjekt å være svett og måtte dusje osv for å føle seg fresh for kvelden senere. Var en gang i et utdrikningslag hvor vi skulle begynne dagen med fjelltur (topptur), men med ingen mulighet for å freshe oss opp annet enn å skifte klær senere....

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns det høres ut som et kjempebra opplegg :) Hvis jeg var bruden ville jeg vært superfornøyd. Har de andre gjestene kommet med noen spesifikke forslag til ting å gjøre?

• Liker 7
Skrevet

Høres kjempeflott ut, bra jobba ts. 🤗

• Liker 4
Skrevet

Du har åpenbart tenkt på bruden i dette tilfellet, og det er det eneste riktige. De andre skal være der for bruden sin skyld, og ikke få dekket sine egne (klein?) utdrikningslagsønsker. Jeg hater slike "kle seg ut og stå å selge boller formet som kjønnsorganer på kjøpesenteret" - det er så utrolig harry. 

Dette er et utdrikningslag jeg kunne ha likt, basert på brudens interesser og stilfullt. 

• Liker 13
Skrevet

Ei i omgangskretsen min skulle gifte seg i fjor og forloveren skulle lage et utdrikningslag som bruden ville like. Da ble det rolig og intimt på hyttetur uten den store hurra-meg-rundt med utdritning osv. Akkurat det bruden ville.

En venninnegjeng av bruden likte ikke at de ikke fikk arrangere utkledning og fylla så de kidnappet bruden og laget sitt eget opplegg noen uker før selve utdrikningslaget skulle være - så de fikk sin versjon av fylla-utdritningsopplegg. Skikkelig tacky. Kjenner jeg blir både oppgitt og grinete på sånne venninner.  

Anonymkode: c0679...c68

• Liker 5
Skrevet

Det høres ut som et knallbra opplegg TS! Jeg hadde storkost meg i det utdrikningslaget! Det eneste jeg tenker på er at du bør lage et alternativ med tanke på om været skulle svikte. Å være utendørs i mange timer i snøstorm er ikke noe hyggelig...

• Liker 9
Skrevet

Høres kjempebra ut, utdrikningslaget er jo for bruden og ikke for gjestene.

Anonymkode: de3e1...beb

• Liker 1
Skrevet

Det er du som kjenner bruden og det er bruden som skal ha det fint denne dagen! Jeg hadde storkost meg i dette utdrikningslaget, det er faktisk ikke så langt unna utdrikningslaget jeg arrangerte for min venninne :) Vi hadde det kjempemoro!

Anonymkode: 9b5e7...d59

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes dette hørtes veldig bra ut. Hva ønsker bruden selv? Ønsker hun ett vilt ett og ett hun blir driti ut på, eller noe nærmere det du har planlagt? Etter det jeg forstår er hva du har planlagat akkurat hva hun ønsker.

Mitt forslag ville vært at utfordringen blir noe stort de andre kan bestemme, da burde de bli fornøyde. Ellers synes jeg de bare burde suck it up for å være ærlig. Jeg skjønner hvorfor mange forlovere holder planene for denne dagen mest mulig skjult, det er alltid noen som er misfornøyd.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres veldig bra ut, sånt jeg ville likt selv :) 

Men du kan jo sprite det litt opp. Feks. i pausen når man kan freshe seg opp, så sier du at alle skal til deg, og så putter du navnene på alle sammen i en bolle, og hver person skal sminke den personen de trekker opp. 

Finn også en morsom drikkelek, en som går ut på bruden, som kan brukes på vors. 

Anonymkode: e3a8f...8b4

• Liker 1
Skrevet

Og forresten, nr. 4, pausen der bør være gløgg med rødvin istedet for kakao? 

Anonymkode: e3a8f...8b4

• Liker 1
Skrevet

Hva med for eksempel akttegning?

Anonymkode: 65d87...d9a

Skrevet

Jeg synes det høres kjempekoslig ( og bra ) ut! 

Skrevet

Jag tycker du har gjort helt rätt TS! Möhippa heter utdrikningslag på svenska och det är det du ger henne! Inte nån pinsam dag för att hennes kompisar ska ha kul medan hon inte har det! 

Jag har sagt att jag inte vill ha en möhippa alls, och min brudtärna (forlover) respekterar det. Mitt tjeigjeng tycker jag är lite tråkig, men min brudtärna står vid min sida och stödjar mitt val. Du stödjar din bruds önskemål- vilket i sig gör dig till perfekte val av forlover! 

Kör löpet du har planerad! Det kommer till att bli SÅ lyckad! 🤗

• Liker 10
Gjest TrailerEnka
Skrevet

Høres ut som et perfekt utdrikningslag i mine øyne, hadde blitt glad både som brud og gjest 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...