Gå til innhold

Forlovelsesring vs aliansering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på en forlovelsesring og en aliansering?

Bruker man gifteringen som en forlovelsesring eller er det mer vanlig at dama har en fin ring og mannen ingen?

Hilsen en som drømmer om at samboeren skal fri snart..

Skrevet

Vi bruker samme ringen som forlovelse- og giftering. Vi kommer bare til å få dem polert før bryllupet.

Skrevet

Tror dette er ulikt hos folk. Vi hadde det slik at da han fridde fikk jeg ring. Denne hadde jeg på et år og etter vi giftet oss fikk vi begge ring. Jeg fikk og da en alianse ring til morgengave. For meg er alianse ring noe som er litt spesielt. Og dermed ikke en forloveses ring. Alisansringen betyr liksom noe i seg selv. Men som sagt, tror dette er veldig individuellt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er det mange forskjellige løsninger på.

Noen bruker de samme ringene som forlovelsesringer som gifteringer og at begge har ring hele tiden.

I andre par - som oss - får jenta ring når han frir og først på bryllupsdagen setter begge på seg gifteringene.

Noen setter på seg forlovelsesringer begge to når forlovelsen inngås, men kjøper likevel nye gifteringer.

Du kan velge akkurat hva du vil.

Alliansering er en spesiell type ring med diamanter i. Den kan fint brukes som forlovelsesring. Jeg har en slik på fingeren på venstre hånd - den fikk jeg like etter at mannen hadde fridd. På høyre hånd har jeg gifteringen.

Ingeline

Skrevet

Du kan godt bruke en alliansering som en forlovelsesring. Vi vurderte det, men for det første synes jeg ikke allianseringer er særlig fine. For det andre fikk vi høre flere steder at diamantene brukt i allianseringer ikke er særlig fine så vi valgte istedet en spennring med diamant og jeg er veldig fornøyd.

Skrevet

Min samboer har litt kvaler med det å gå med ring. Så bestemte vi at han skulle "slippe" frem til bryllupet. Istedet fikk jeg en diamant til i allianseringen som jeg har fått av han tidligere.

Vi har begge kjøpt nye ringer til den store dagen.

Skrevet
Du kan godt bruke en alliansering som en forlovelsesring. Vi vurderte det' date= men for det første synes jeg ikke allianseringer er særlig fine. For det andre fikk vi høre flere steder at diamantene brukt i allianseringer ikke er særlig fine så vi valgte istedet en spennring med diamant og jeg er veldig fornøyd.

Akkurat det samme gjelder oss! :Nikke:

Skrevet

Vel, da han fridde fikk jeg en flott enstens diamantring i hvitt gull. Så gikk vi sammen og kjøpte et par litt spsielle forlovelsesringer i blandet gull - hvitt g gult.

Da vi giftet oss kjøpte vi også nye enklere gullringer, disse kan kombineres med "forlovelsesringene".....

Og til slutt, da jeg ble gravid, fikk jeg en alliansering i hvitt gull, hvor min kjære setter inn en ny diamant for hver bryllupsdag og evnt barnefødsel. :wink:

Skrevet

Min kjære var også litt forvirret når det kom til ringer. Vi ble enige om å vente med ringer til vi gifter oss. Fra før har jeg fått en nydlig ring i hvitt gull med 3 rubiner og den fungere fint som "kjærlighetsring" fra min kjære, frem til vi setter på oss gifteringene.

Skrevet

Vi har like ringer, og kommer til å bruke de samme den dagen vi gifter oss. Men da ønsker jeg meg en liten diamant i ringen min...

Gjest Anonymous
Skrevet
Og til slutt' date=' da jeg ble gravid, fikk jeg en alliansering i hvitt gull, hvor min kjære setter inn en ny diamant for hver bryllupsdag og evnt barnefødsel. :wink:[/quote']

Barnefødsler blir det sikkert plass til, men dersom du skal få en ny ring for hver bryllupsdag vil vel ringen går full rimelig fort?? Hva skal du gjøre når ringen går full? Starte på en ny?

Og blir det ikke forferdelig dyrt som bryllupsgave hvert år? Og lite spennende? Og en slitsom og dyr ring å gå med?

Liker ideen med en ny diamant i ringen pr barnefødsel, men pr år mener jeg er en dårlig ide.

Skrevet

Dyrt -tja kanskje det, men om han føler at han har råd, så skal jeg ikke ta fra han gleden :wink:

Det er jo ikke sikkert jeg får en hvert eneste år, for vi har tros alt bare vært gift i to (og et halvt). Plutselig finner han på noe annet. Uansett er jeg glad i alle ringene mine , jeg , ingen av dem jeg synes er slitsomme hvertfall :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har forlovelsesring, som vi har tenkt å bytte ut da vi gifter oss.

Min kjære ga meg senere en nydelig allianse ring med diamant i. Den ble jeg utrolig glad for, og hadde ikke regnet med å få det.

Jeg vet aldri hva jeg får av han til jul og bursdager, men jeg vet at han bruker lang tid til å tenke på hva han skal gi.

Jeg vet også at han gledet seg til å gi meg denne ringen, men da jeg fikk den haglet det spørsmål fra andre om hvorfor han gav den ringen, for det måtte bety noe....en kunne ikke bare gi en sånn ring uten videre... Min kjære er ikke så flink å svare for seg i sånne situasjoner, tror han ble helt paff. Det såret hvertfall oss begge. For var det ikke nok å gi en slik ring som et symbol på kjærligheten vår ????

Det jeg vil frem til er at vi alle har forskjellig oppfatning av hvordan vi skal bære ulike ringer, og det må vi respektere. Jeg ble utrolig såret over dette, for jeg ble veldig glad over ringen, men jeg fikk følelsen av at jeg ikke burde ha en slik ring, så det ble liksom slik at jeg gikk rundt med en ring som jeg ikke skulle ha.

For som noen sa den kvelden. dette er en ring som en gir når en er blitt gift, eller får barn......

Vi var jo " bare" forlovet...og vi var forlovet på den "gale" måten. Dvs..vi gikk begge med ring, og datoen var ikke fastsastt. Da er man nemlig ikke ordentlig forlovet !!!!

Så husk alle sammen, at vi mennesker er forskjellig.

Skrevet

Men når man gifter seg så har man jo gifteringen, skal man ha en aliansering i tillegg? Blir ikke det litt mye?

Vel, jeg blir glad uansett så lenge jeg får en ring på fingeren ;) Venter fortsatt i spenning selv om det sikkert kommer til å ta litt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...