Gjest Navios Skrevet 6. november 2016 #1 Skrevet 6. november 2016 Ein ting som har fascinert meg i ein årrekke. Om ein ligger inne til langt på dag, kan eg forstå eit "ikkje forstyrr"-skilt, men klokka 8 på morgenen har eg ved fleire høve på hotell hatt folk som har banka på, fleire ganger, for å gjøre reint på rommet (i helger). Er du heldig, blir det banka, elles går ein berre rett inn uten noko varsel. Særleg gjeld dette dagen ved utsjekk. Når ein har ein gjest som har utsjekk til 11, kva er vitsen med å brase inn på rommet klokken 08:30? Kva er eigentleg best practice her? Skal ein henge opp skilt om ein sover lenger enn til 07:00?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #2 Skrevet 6. november 2016 Jeg henger alltid opp skiltet før jeg legger meg. Anonymkode: 207d4...f7f 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #3 Skrevet 6. november 2016 Det der har irritert meg og. Det er utrolig ekkelt å bli vekket av at døra går opp. Og surt å bli vekket tidlig når man har ferie. Spesielt på utsjekk dag. Da burde de ikke kommet før etter utsjekk tidspunkt uansett. Evt sjekket med resepsjon om rommet var sjekket ut. Anonymkode: 0f650...4e8 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #4 Skrevet 6. november 2016 Dette du beskriver er noe jeg sjeldent opplever. Men, hvorfor bruker du ikke skiltet, om du ikke vil bli vekket/buset inn på Kl. 08.00? Husk, mange er faktisk ute av hotellrommet på den tiden, så ser ikke helt problemet med at de begynner med rengjøringen da. Hva mener du de burde gjøre? Begynne rengjøringen Kl. 12.00? Vel, hvis du hadde vært fornøyd med innsjekk Kl. 18.00, så hadde jo det vært en grei løsning. "Best practice" er vel å la "ikke forstyrr"-skiltet henge på til du faktisk forlater rommet og det er klart for rengjøringspersonalet. Det være seg om klokka er 07.00, 09.00 eller 13.00. Anonymkode: 4b6b0...f60 10
Rosalie Skrevet 6. november 2016 #5 Skrevet 6. november 2016 (endret) 15 minutter siden, Navios skrev: Ein ting som har fascinert meg i ein årrekke. Om ein ligger inne til langt på dag, kan eg forstå eit "ikkje forstyrr"-skilt, men klokka 8 på morgenen har eg ved fleire høve på hotell hatt folk som har banka på, fleire ganger, for å gjøre reint på rommet (i helger). Er du heldig, blir det banka, elles går ein berre rett inn uten noko varsel. Særleg gjeld dette dagen ved utsjekk. Når ein har ein gjest som har utsjekk til 11, kva er vitsen med å brase inn på rommet klokken 08:30? Kva er eigentleg best practice her? Skal ein henge opp skilt om ein sover lenger enn til 07:00? Jeg har også opplevd at de ganske så insisterende har forsøkt å komme seg inn selv om jeg har Ikke forstyrr-skilt og sikkerhetslenke på. Utrolig irriterende! Endret 6. november 2016 av Rosalie 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #6 Skrevet 6. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det der har irritert meg og. Det er utrolig ekkelt å bli vekket av at døra går opp. Og surt å bli vekket tidlig når man har ferie. Spesielt på utsjekk dag. Da burde de ikke kommet før etter utsjekk tidspunkt uansett. Evt sjekket med resepsjon om rommet var sjekket ut. Anonymkode: 0f650...4e8 Dere to ser jo ut til å tro "ikke forstyrr"- skiltet henger der for morro skyld. Så forunderlig.. Er dere redd for å bruke det? I frykt for å fornærme personalet eller noe? Eller at rommet deres ikke skal bli rengjort? Jeg kan betrygge dere med at om dette skiltet så henger på døren til langt utpå formiddagen så blir rommet likevel rengjort til slutt. Anonymkode: 4b6b0...f60 5
Gjest Navios Skrevet 6. november 2016 #7 Skrevet 6. november 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere to ser jo ut til å tro "ikke forstyrr"- skiltet henger der for morro skyld. Så forunderlig.. Er dere redd for å bruke det? I frykt for å fornærme personalet eller noe? Eller at rommet deres ikke skal bli rengjort? Jeg kan betrygge dere med at om dette skiltet så henger på døren til langt utpå formiddagen så blir rommet likevel rengjort til slutt. Anonymkode: 4b6b0...f60 Kva er årsaka til all denne passiv-aggresjonen? Eg spurte kva ein kunne anse som best practice, på bakgrunn av at eg tilsynelatande har misforstått dette med når ein skilter, og når det er ansett som ålreit å "forstyrre". Du treng ikkje projisere all slags holdninger og meninger av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #8 Skrevet 6. november 2016 1 minutt siden, Navios skrev: Kva er årsaka til all denne passiv-aggresjonen? Eg spurte kva ein kunne anse som best practice, på bakgrunn av at eg tilsynelatande har misforstått dette med når ein skilter, og når det er ansett som ålreit å "forstyrre". Du treng ikkje projisere all slags holdninger og meninger av den grunn. 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Best practice" er vel å la "ikke forstyrr"-skiltet henge på til du faktisk forlater rommet og det er klart for rengjøringspersonalet. Det være seg om klokka er 07.00, 09.00 eller 13.00. Anonymkode: 4b6b0...f60 Anonymkode: 4b6b0...f60 1
Cuntzilla Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 Henger alltid opp "ikke forstyrr"-skiltet, og snur det til den "rydd rommet mitt"-siden når jeg går ut. De begynner vel med første runde under frokostserveringen, som jo er relativt tidlig også i helgene, så om du har tenkt å sove forbi den uten å bli vekket, eller bare unngå at folk braser inn imens du er på do eller noe, så henger du bare opp det. Er jo ganske praktisk og enkel løsning med det skiltet da, så det er jo egentlig ikke noe problem. En gang må de begynne med rundene sine, når frokosten begynner er vel like god tid som en annen Finnes vel ingen klokkeslett hvor samtlige rom står tomme. 5
Gjest Navios Skrevet 6. november 2016 #10 Skrevet 6. november 2016 16 minutter siden, Cuntzilla skrev: Henger alltid opp "ikke forstyrr"-skiltet, og snur det til den "rydd rommet mitt"-siden når jeg går ut. Du er ikkje bekymra for at dette grønne skiltet også fungerer som eit grønt lys for kjektringer som då veit kva for rom som står tomme og ubevokta?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #11 Skrevet 6. november 2016 Etter et par sånne opplevelser for mye som ung og uerfaren hotellgjest begynte jeg å konsekvent henge ut skiltet når jeg bor på hotell i privat sammenheng. (Er jeg på kurs/konferanse må jeg jo gjerne tidlig opp uansett.) Men jeg har aldri vært borti eller hørt om et hotell som har som rutine å vaske rommet før utsjekking, da må de jo bare vaske rommet to ganger samme dag, og det koster penger. Jeg har derimot vært ute for at personalet har rotet med hvilke rom som skal sjekkes ut av den dagen, men da har jeg bare ropt beskjed om at "jeg skal sjekke ut i dag" når de har banket på, så har jeg fått et OK og beklager forstyrrelsen. Den eneste gangen det ikke har funket å henge ut skiltet var en gang noen andre gjester hadde hatt det ustyrtelig morsomt på vei hjem fra byen, og snudd skiltet for oss. Takk for den, liksom. Det var av flere grunner et hotell jeg ikke skal tilbake til. Anonymkode: 5b0de...f6e 2
Cuntzilla Skrevet 6. november 2016 #12 Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, Navios skrev: Du er ikkje bekymra for at dette grønne skiltet også fungerer som eit grønt lys for kjektringer som då veit kva for rom som står tomme og ubevokta? Næh. Bruker safen til verdisaker, og risikerer at noen kan ta trusene mine. If you´re not living on the edge, you´re taking up too much space. Hehe. Neida. Men har ikke brukt en kalori på å bekymre meg for tyveri på hotellrommet. Du kan også bare fjerne skiltet når du går ut, har samme funksjon det. 8
Gjest ti10 Skrevet 6. november 2016 #13 Skrevet 6. november 2016 Hvis de skal rekke å få ryddet og vasket alle rommene, må de begynne tidlig. Det er ikke slik at de har en haug med ansatte som vasker ett rom hver. Mest sannsynlig har en person 20-30 rom hun/ han må rekke over alene, og da sier det seg selv at man ikke kan begynne på ettermiddagen hvis rom skal være klare til innsjekk i rimelig tid. Bruk skiltet uansett, det er derfor det er der.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #14 Skrevet 6. november 2016 2 minutter siden, Navios skrev: Du er ikkje bekymra for at dette grønne skiltet også fungerer som eit grønt lys for kjektringer som då veit kva for rom som står tomme og ubevokta? Man trenger jo nøkkel for å komme inn. Dessuten bør man unngå å la verdisaker ligge fremme, de fleste hoteller har safe om man ikke vil ta med alt. Anonymkode: 19c9c...9d9
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #15 Skrevet 6. november 2016 46 minutter siden, Navios skrev: Kva er eigentleg best practice her? Skal ein henge opp skilt om ein sover lenger enn til 07:00? Jeg henger opp skiltet som det første jeg gjør når jeg går inn på hotellrommet, og der henger det til jeg reiser igjen eller går tom for toalettpapir. Har ikke behov for at personalet skal komme inn hver dag og strekke på lakenet. Hvorfor henger du ikke bare opp skiltet, men skriver isteden en tråd på kvinneguiden om saken? Det er verre på hoteller som faktisk ikke har noe sånt skilt, eller de som ikke bryr seg om skiltet. Noen steder er også skiltene laget slik at de lett snur seg eller faller av. I alle andre tilfeller er jo dette et ikkeproblem. Anonymkode: 6140e...3f5 2
Gjest Navios Skrevet 6. november 2016 #16 Skrevet 6. november 2016 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor henger du ikke bare opp skiltet, men skriver isteden en tråd på kvinneguiden om saken? Det er verre på hoteller som faktisk ikke har noe sånt skilt, eller de som ikke bryr seg om skiltet. Noen steder er også skiltene laget slik at de lett snur seg eller faller av. I alle andre tilfeller er jo dette et ikkeproblem. Anonymkode: 6140e...3f5 Eg trur du har det så travelt med å vere utriveleg at du ikkje ser dei åpenbare sjølvmotsigelsene i di eige tekst. Går du også inn i trådar andre stadar og seier "kvifor har du laget tråd om dette på KG når *løysing presentert i tråd* er det du skulle gjort i staden? PS: om du ikkje ser det sjølv: "løysinga er å bruke skiltet, men ikkje alle tar hensyn til det, av og til faller det ned eller er ikkje der i det heile" o.O Endret 6. november 2016 av Navios
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #17 Skrevet 6. november 2016 5 minutter siden, Navios skrev: Eg trur du har det så travelt med å vere utriveleg at du ikkje ser dei åpenbare sjølvmotsigelsene i di eige tekst. Går du også inn i trådar andre stadar og seier "kvifor har du laget tråd om dette på KG når *løysing presentert i tråd* er det du skulle gjort i staden? 😂😂😂 Anonymkode: 7e65b...c21
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #18 Skrevet 6. november 2016 Har aldri opplevd at noen har kommet inn på rommet vårt når vi har overnattet. Når vi går ned til frokost ser vi at de har begynt å gjøre rent på de rommene som er forlatt. Anonymkode: 1b6a7...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #19 Skrevet 6. november 2016 10 timer siden, ti10 skrev: Hvis de skal rekke å få ryddet og vasket alle rommene, må de begynne tidlig. Det er ikke slik at de har en haug med ansatte som vasker ett rom hver. Mest sannsynlig har en person 20-30 rom hun/ han må rekke over alene, og da sier det seg selv at man ikke kan begynne på ettermiddagen hvis rom skal være klare til innsjekk i rimelig tid. Bruk skiltet uansett, det er derfor det er der. Det er ikke noen vits i å begynne å vaske rommene til dem som skal sjekke ut før de har sjekket ut. Da vil det jo være brukt når den neste gjesten kommer. Anonymkode: 259a8...dc2 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #20 Skrevet 6. november 2016 10 timer siden, Navios skrev: Eg trur du har det så travelt med å vere utriveleg at du ikkje ser dei åpenbare sjølvmotsigelsene i di eige tekst. Går du også inn i trådar andre stadar og seier "kvifor har du laget tråd om dette på KG når *løysing presentert i tråd* er det du skulle gjort i staden? PS: om du ikkje ser det sjølv: "løysinga er å bruke skiltet, men ikkje alle tar hensyn til det, av og til faller det ned eller er ikkje der i det heile" o.O Men TS bruker ikke skiltet, og lurer fortsatt på hvorfor personalet kommer inn på rommet. Tråden minner meg om en der som opplevde at svigermor stadig vekk sto ubedt i stua. "Må jeg begynne å låse døra, liksom?" Ja, det må du, problemet løst. Anonymkode: 6140e...3f5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå