Gå til innhold

Husredd etter å ha flyttet fra leilighet til hus :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat flyttet fra leilighet til hus og jeg merker nå at jeg er litt husredd! Er livredd for mordere, ranere osv. Er liksom redd for at noen skal bryte seg inn mens jeg er hjemme (er hjemme i permisjon med baby også nå!).

Har skaffet oss boligalarm med skallsikring, og vi har heller ingen svære verdigjenstander liggende liksom, så det er ingen som bør ha interesse av å bryte seg inn. Huff! Var liksom så greit da vi bodde i leilighet! Nå er det så mange potensielle innganger i boligen, mens i leiligheten var det bare inngangsdøren.

Anonymkode: 20282...ba0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor dere øde og alene, uten naboer?? 

Bare for å sette det litt i perspektiv: Du vet aldri hvilke personer du har boende i blokka/leilighetskomplekset ditt heller. Bor selv alene i en enebolig, men tenker aldri over det du nevner. Har heller ikke alarm. Prøv å slapp av. Sjansen for at det skjer noe er mikroskopisk.

Anonymkode: 3c580...429

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor dere øde og alene, uten naboer?? 

Bare for å sette det litt i perspektiv: Du vet aldri hvilke personer du har boende i blokka/leilighetskomplekset ditt heller. Bor selv alene i en enebolig, men tenker aldri over det du nevner. Har heller ikke alarm. Prøv å slapp av. Sjansen for at det skjer noe er mikroskopisk.

Her bor vi øde og alene (nesten) uten naboer, og det skumleste som har skjedd i løpet av nesten 20 år var når noen satte fra seg en stjålet bil ved veien i løpet av natten. Ja, også den gangen politiet kjørte forbi under en "biljakt", da, hakk i hel på en tenåring på moped. :fnise: Jeg låser døren når jeg er alene hjemme på kveldstid, men føler meg ellers helt trygg. Alarm har vi bare hatt et års tid, og da mest på grunn av brann. 

Anonymkode: 79925...a61

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her bor vi øde og alene (nesten) uten naboer, og det skumleste som har skjedd i løpet av nesten 20 år var når noen satte fra seg en stjålet bil ved veien i løpet av natten. Ja, også den gangen politiet kjørte forbi under en "biljakt", da, hakk i hel på en tenåring på moped. :fnise: Jeg låser døren når jeg er alene hjemme på kveldstid, men føler meg ellers helt trygg. Alarm har vi bare hatt et års tid, og da mest på grunn av brann. 

Tror egentlig du bekymrer deg uten grunn. Bruk energien på noe hyggelig heller....ikke gå å tenk worst case scenario ;) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror egentlig du bekymrer deg uten grunn. Bruk energien på noe hyggelig heller....ikke gå å tenk worst case scenario ;) 

Tror du forveksler meg med TS? :) Jeg er, som jeg sier, ikke redd, og har ikke opplevd noe skummelt på nesten 20 år. 

Skrevet

Nei vi bor ikke øde. Det er mange naboer rundt oss heldigvis. Sjansen for at det skjer noe er veldig liten ja, får bare tenke slik! 

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du forveksler meg med TS? :) Jeg er, som jeg sier, ikke redd, og har ikke opplevd noe skummelt på nesten 20 år. 

Hehe....ja, ser det nå. Beklager ;) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei vi bor ikke øde. Det er mange naboer rundt oss heldigvis. Sjansen for at det skjer noe er veldig liten ja, får bare tenke slik! 

Ts

Hei Ts,

Dette svaret var til deg :) 

Tror egentlig du bekymrer deg uten grunn. Bruk energien på noe hyggelig heller....ikke gå å tenk worst case scenario ;) 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har alarm med skallsikring, panikknapp og tilknytning til vaktselskap i tillegg til gode låser på dører og vinduer, er du så trygg du kan bli. Vil du bli tryggere enn det må du stemme høyre og frp.

• Liker 4
Skrevet

Ja, vi har alt det du nevner. Det gjør at jeg føler meg en god del tryggere i alle fall :) 

Hilsen TS

Skrevet
På 6.11.2016 den 14.08, Kamikatze skrev:

Hvis du har alarm med skallsikring, panikknapp og tilknytning til vaktselskap i tillegg til gode låser på dører og vinduer, er du så trygg du kan bli. Vil du bli tryggere enn det må du stemme høyre og frp.

so random :fnise: and so wrong.. :P

Anonymkode: ce07a...763

• Liker 7
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

so random :fnise: and so wrong.. :P

Anonymkode: ce07a...763

Ikke random og ikke wrong. Her menes det utenlandske kriminelle selvfølgelig og det er kun Frp som vil gjøre noe med dette. Men tråden handler ikke om politikk, jeg skjønner godt TS sin bekymring! Jeg har det også til en viss grad!

Anonymkode: 3b2d3...b99

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skaff deg et balltre.  Sving fra hofte hardt mot kneet. Når skurken ligger skrikende på bakken,  ta balltreet over hodet ditt og hoppe. Mens du kommer ned igjen treff han rett i ballene og "feel the power!".  

Endret av Outlander
Skrevet
På 6.11.2016 den 8.57, AnonymBruker skrev:

Vi har akkurat flyttet fra leilighet til hus og jeg merker nå at jeg er litt husredd! Er livredd for mordere, ranere osv. Er liksom redd for at noen skal bryte seg inn mens jeg er hjemme (er hjemme i permisjon med baby også nå!).

Har skaffet oss boligalarm med skallsikring, og vi har heller ingen svære verdigjenstander liggende liksom, så det er ingen som bør ha interesse av å bryte seg inn. Huff! Var liksom så greit da vi bodde i leilighet! Nå er det så mange potensielle innganger i boligen, mens i leiligheten var det bare inngangsdøren.

Ikke vær redd for det. Du har det så sikkert som det går an - det skriver du jo selv. Rist det av deg og la det være med tanken. :)

Anonymkode: 087b9...795

Gjest star123
Skrevet
2 timer siden, Outlander skrev:

Skaff deg et balltre.  Sving fra hofte hardt mot kneet. Når skurken ligger skrikende på bakken,  ta balltreet over hodet ditt og hoppe. Mens du kommer ned igjen treff han rett i ballene og "feel the power!".  

Og sitte inne i 21 år. i følge norsk lov. når noen bryter seg inn skal du bli voldtatt og drept. gjerne hele familien din. 

Vært fall slik norsk dommere tolker loven. og gjerningsmannen får 2 år inne med med permisjon 4 ganger i året.

Bli utsatt for vold i norge er veldig lønnsomt for gjerningsmannen. kort straff, lønn og når de kommer ut venter nav på utsiden av porten med et ferdig fattet vedtak på innvilga uføretrygd

Skrevet
13 minutter siden, star123 skrev:

Og sitte inne i 21 år. i følge norsk lov. når noen bryter seg inn skal du bli voldtatt og drept. gjerne hele familien din. 

Vært fall slik norsk dommere tolker loven. og gjerningsmannen får 2 år inne med med permisjon 4 ganger i året.

Bli utsatt for vold i norge er veldig lønnsomt for gjerningsmannen. kort straff, lønn og når de kommer ut venter nav på utsiden av porten med et ferdig fattet vedtak på innvilga uføretrygd

Tror du virkelig at det er sånn det er, på ordentlig?

Anonymkode: 4a8f2...b00

• Liker 1
Gjest star123
Skrevet (endret)

Jepp, mot bevis meg  :fnise:

Men tydeligvis skjønner ikke du sarkasme

Endret av star123
Skrevet

Du er tryggere der du er nå enn i en leilighet.

Anonymkode: 55612...4db

Skrevet

Ha på lys og litt lyd(musikk, radio, TV), det går over om en stund:) Er bare en vanesak.

Anonymkode: deb93...f13

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...