Gå til innhold

Konstant gjesping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som sliter med dette?

Uansett tid på døgnet eller hvor mye jeg har sovet så gjesper jeg hele tiden. Dvs. hver halvtime minst, hvis jeg er i noe slags aktivitet, sitter jeg bare i sofaen skjer det ikke så ofte. Men er jo ganske ugreit å gå rundt og gjespe hele tiden når jeg er på jobb f.eks.. Har litt tåkehjerne også, liksom aldri 100% våken selv om jeg ikke er direkte trøtt/sliten heller. Tatt blodprøver og har ingen mangler. Eneste er allergi mot støv/mugg/pels, men føler jeg puster greit. Hva kan det komme av?

Anonymkode: ebd75...197

Skrevet

At livet ditt er kjedelig og at du kjeder deg kanskje....

Anonymkode: eb4cc...663

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At livet ditt er kjedelig og at du kjeder deg kanskje....

Anonymkode: eb4cc...663

Vel, gjesper jo ikke når jeg bare sitter og gjør "ingenting", så kommer nok ikke av kjedsomhet. Men er vel gjerne det inntrykket det gir arbeidsgiver f.eks., derfor jeg vil bli kvitt problemet... :)

Gjest incognita
Skrevet

Det kan være en refleks som foregår i svelget, som du nå -etter at du har blitt bevisst på gjespingen- utfører uten at du selv merker det. Du kan få hjelp av en logoped til å avvenne deg dette om det skulle være tilfellet.

Går du tilfeldigvis på SSRI-medikamenter av noe slag?

Skrevet
12 minutter siden, incognita skrev:

Det kan være en refleks som foregår i svelget, som du nå -etter at du har blitt bevisst på gjespingen- utfører uten at du selv merker det. Du kan få hjelp av en logoped til å avvenne deg dette om det skulle være tilfellet.

Går du tilfeldigvis på SSRI-medikamenter av noe slag?

Hmm, ok. Aner ikke om det kan være tilfelle.

Nei, går ikke på noen medisiner. :)

Gjest incognita
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, ok. Aner ikke om det kan være tilfelle.

Nei, går ikke på noen medisiner. :)

Ok. Overdreven gjesping  kan være tegn på alvorlig sykdom, men da mener man overdreven som i 1+ ganger i minuttet. Jeg mistenker psykologiske faktorer hos deg, men synes likevel du skal insistere på å bli fulgt opp av fastlege. 

Skrevet

Jeg gjesper mye når jeg er nervøs.

Anonymkode: 5255c...a25

Skrevet

Spenninger i nakken kan og gjør at du gjesper mye. Opplever selv tåkehodet til tider selv om jeg trener. Går til kiropraktor som løsner låsninger inakken og da slutter jeg og gjespe så mye. 

Overraskende at folk her tolker det verste med alvorlig sykdom osv. 

Anonymkode: c5439...a30

Gjest Coolaid
Skrevet

Har du problemer med søvn uten at du vet det? Pustestopp om natten, snorking osv er tegn på at du ikke får god søvn slik at du føler deg uthvilt på dagtid. "Overdreven" gjesping kan også være et tegn på dette. Ta opptak av en natts søvn på telefonen din og hør gjennom. Mange snorker og har problemer med å få god søvn uten at de selv vet om det. 

Skrevet

Gjesping er jo også ofte et tegn på at man trenger oksygen. Kanskje du skal få sjekket opp oksygenopptaket ditt. 

Anonymkode: 11e58...cc9

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar, dere. :)

Har både stiv nakke og endel stress, så kanskje det er det.

Skal prøve å sjekke med mobilen også, har en app som sjekker søvnkvalitet men begynner å bli en stund siden jeg brukte den nå. Ganske sikker på at jeg ikke snorker, da hadde jeg nok fått høre det av andre.

Har en veldig aktiv jobb, så bruker vel det som unnskyldning til å ikke trene så mye ellers. Kondistrening øker vel oksigenopptaket?

Haha, kanskje ikke rart jeg gjesper... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...