Gjest WeirdAlien Skrevet 6. november 2016 #1 Skrevet 6. november 2016 Det er et monster/skummelt vesen jeg hørte om da jeg var liten som visstnok kom hver jul og tok alle slemme barn, men jeg har glemt hva den karakteren/vesenet heter! Noen som husker det? Ikke Dodraugen, Nøkken eller noe, men et vesen som kom hver jul.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #2 Skrevet 6. november 2016 14 minutter siden, WeirdAlien skrev: Det er et monster/skummelt vesen jeg hørte om da jeg var liten som visstnok kom hver jul og tok alle slemme barn, men jeg har glemt hva den karakteren/vesenet heter! Noen som husker det? Ikke Dodraugen, Nøkken eller noe, men et vesen som kom hver jul. I Islandsk tradisjon? Jeg husker ikke hva han heter, men jeg ble fortalt om det. Anonymkode: 1e99f...bcb
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #3 Skrevet 6. november 2016 16 minutter siden, WeirdAlien skrev: Det er et monster/skummelt vesen jeg hørte om da jeg var liten som visstnok kom hver jul og tok alle slemme barn, men jeg har glemt hva den karakteren/vesenet heter! Noen som husker det? Ikke Dodraugen, Nøkken eller noe, men et vesen som kom hver jul. Denne? https://no.wikipedia.org/wiki/Jólasveinn Anonymkode: 1e99f...bcb
Gjest WeirdAlien Skrevet 6. november 2016 #4 Skrevet 6. november 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne? https://no.wikipedia.org/wiki/Jólasveinn Anonymkode: 1e99f...bcb Det er vanskelig å huske, men jeg tror kanskje det var Gryla. Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #5 Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, WeirdAlien skrev: Det er vanskelig å huske, men jeg tror kanskje det var Gryla. Takk for svar! Takk for hyggelig tilbakemelding Anonymkode: 1e99f...bcb
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #6 Skrevet 7. november 2016 Kan det være Julemanden? Svær jævel fra Danmark som labber oppover mot Norge rundt juletider. Husker jeg så ham da jeg var liten en gang. Anonymkode: a84fa...84b
Gjest WeirdAlien Skrevet 7. november 2016 #7 Skrevet 7. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan det være Julemanden? Svær jævel fra Danmark som labber oppover mot Norge rundt juletider. Husker jeg så ham da jeg var liten en gang. Anonymkode: a84fa...84b Julemanden? Som i Julenissen? Nei, Julenissen var alltid forbundet med noe snilt og godt for meg som barn. Det var et monster pappa skremte meg med som barn som skulle ta meg og ete meg opp.
studerende Skrevet 7. november 2016 #8 Skrevet 7. november 2016 Krampus oppfører seg vel sånn ihht tyske folkeeventyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå