Gå til innhold

Hvordan var det å få nr 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer med nummer 3, anyone? 

Anonymkode: 50040...863

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hva skal man si.

Jeg hørte av flere at tre er en for mye av foreldre med tre barn. Vi fikk tre i fjor,  og av og til tenker jeg det samme nå. Jeg ville selvfølgelig ikke vært foruten minstemann, men livet hadde vært mye enklere med bare to.

Vi som foreldre må dele oss oftere enn før, og mindre tid til hver og en. De to andre på 4 og 7 år er blitt ganske store og selvgående, men nå må vi likevel følge rutiner og hennes liv mer. (forlate selskaper slik at hun får lagt seg syv, hun sover på dagen, løpe etter henne på besøk etc). Dette hadde vært mye mer avslappende uten en liten en til.

Det som er fordelen med tredjemann er at du vet hvor utrolig fort de første par årene går, og plutselig har vi tre litt større barn. Og de to eldste elsker å være sammen med henne, tredjemann er mye enklere når de først er blitt sås tore at de kan leke, for da har de jo to lekekamerater rundt seg hele tiden. 

Men å gjøre lekser i hverdagen med tre er ikke mulig i ro. Og ofte er jeg alene med de to minste, da eldstemannen er mye på treninger/aktiviteter. 

Konklusjonen er at vi ikke angrer på barnet, men av og til på saken, men at tiden flyr og jeg er glad vi har tre supre barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...