Gå til innhold

Finnes det noe som forhindrer flått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden til min bror og svigersøster er veldig plaget med flått. Husker vi brukte en medaljong som hang på halsbåndet til hunden vår da jeg var yngre. Har sett på dette, men slik jeg forstår det så må medaljongen være på hele tiden for at det skal ha effekt. De tar av halsbåndet hennes når de går hjemmefra. 

Er det noen som vet om noe som kan fungere? De bor i USA, så må eventuelt kunne sendes dit. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det ikke bare an å lære hunden å bruke halsbånd hele tiden da? Kanskje det som er lettest? :klo: 

Ellers så har jeg hørt om et slags middel som påføres på pelsen. Men det har jeg selv ingen erfaring med så kan egentlig bare anbefale deg å google det. Bruker selv en sånn liten dings, sikkert det samme som du nevner, som er festet på halsbåndet på hunden. Har bare hatt en eneste flått etter at det ble satt på tidlig i sommer.

Anonymkode: 8120b...dd1

• Liker 1
Gjest StripeyPanda
Skrevet

Flåtthalsbånd fås hos veterinær, samt dråper til å putte i nakken slik at flåtten faller av innen 12 timer etter å ha bitt fast :)

Skrevet

Scalibor - halsbånd

Ravhalsbånd

Expot - påflekkingsvæske, varighet ca 1 mnd før behandling må gjentas

Bravecto og Nexguard - tabletter med hhv 12 og 4 uker (disse kan i noen tilfeller ha bivirkninger)

• Liker 1
Skrevet

Spør veterinæren om dråper eller halsbånd.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. :) 

Jeg kommer nok til å gå for halsbånd så skal ta meg en tur til nærmeste veterinær til uken. 

Til deg som lurte, så tar de av halsbåndet når de går fra henne for at hun ikke skal henge seg fast i noe når hun er alene. Hun går fritt rundt i huset, og de kommer ikke til å endre på den praksisen. 

Skrevet
21 timer siden, The Kitten skrev:

Hunden til min bror og svigersøster er veldig plaget med flått. Husker vi brukte en medaljong som hang på halsbåndet til hunden vår da jeg var yngre. Har sett på dette, men slik jeg forstår det så må medaljongen være på hele tiden for at det skal ha effekt. De tar av halsbåndet hennes når de går hjemmefra. 

Er det noen som vet om noe som kan fungere? De bor i USA, så må eventuelt kunne sendes dit. 

Du kan ikke sende slike ting til USA, ei heller ta det med degbi en koffert inn i landet. Dette må de løse på lovligvis selv, i USA. 

Anonymkode: 5c129...3f2

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke sende slike ting til USA, ei heller ta det med degbi en koffert inn i landet. Dette må de løse på lovligvis selv, i USA. 

Hvorfor kan man ikke sende slikt? Inneholder det stoffer som kan være regulert av lovverket?

Skrevet

Jeg bor i USA, og her jeg bor er det vanlig med flått- og loppeprevansjon i tablettform. Du får kjøpt det i matbutikken her borte, men jeg vil anbefale den du får via Veterinær. Koster ikke veldig mye i det hele tatt, og det er sikrere enn mange andre metoder visstnok. Og det er nok bedre å kjøpe det lokalt enn å sende via post. Før du vet ordet av det er du på en no-fly-list ;)  

Nå kommer det jo litt ann på hvor de bor, men det er masse ekle parasitter som kan smitte over til hunden/mennesker fra flått og lopper, og derfor anbefales vi å bruke dette året rundt. Jeg bor i Texas, så det kan jo være litt annerledes her enn mer nordlige deler av landet. 

Skrevet
6 minutter siden, The Kitten skrev:

Hvorfor kan man ikke sende slikt? Inneholder det stoffer som kan være regulert av lovverket?

Fordi det regnes som ulovlig i USA.

Skrevet
9 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan kjøpe slikt selv i USA??? :P Det regnes som legemiddel og da er det restriksjoner på å sende det.

Anonymkode: 2ceb3...76b

Skrevet
9 minutter siden, MrsPiggyBank skrev:

Jeg bor i USA, og her jeg bor er det vanlig med flått- og loppeprevansjon i tablettform. Du får kjøpt det i matbutikken her borte, men jeg vil anbefale den du får via Veterinær. Koster ikke veldig mye i det hele tatt, og det er sikrere enn mange andre metoder visstnok. Og det er nok bedre å kjøpe det lokalt enn å sende via post. Før du vet ordet av det er du på en no-fly-list ;)  

Nå kommer det jo litt ann på hvor de bor, men det er masse ekle parasitter som kan smitte over til hunden/mennesker fra flått og lopper, og derfor anbefales vi å bruke dette året rundt. Jeg bor i Texas, så det kan jo være litt annerledes her enn mer nordlige deler av landet. 

Jeg vil ikke havne på en no-fly list, men tenkte ikke tanken på at et halsbånd kunne være forbudt å sende. Tabletter, dråper o.l. forstår jeg jo at man ikke kan sende over. Men nå har jeg i alle fall fått grei beskjed om det av flere her. :)

De bor i Pennsylvania, så de har ikke denne utfordringen hele året heldigvis. 

Skrevet
På 11/6/2016 den 22.01, The Kitten skrev:

Jeg vil ikke havne på en no-fly list, men tenkte ikke tanken på at et halsbånd kunne være forbudt å sende. Tabletter, dråper o.l. forstår jeg jo at man ikke kan sende over. Men nå har jeg i alle fall fått grei beskjed om det av flere her. :)

De bor i Pennsylvania, så de har ikke denne utfordringen hele året heldigvis. 

Altså, de får lett tak i disse produktene der borte også, så jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt skal kjøpe og sende det når det ikke er noe problem å kjøpe det der :P

Anonymkode: 2ceb3...76b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...