Gjest Teletubbien Skrevet 24. november 2004 #1 Skrevet 24. november 2004 I så fall, hvilken rase har/har du hatt og hva slags erfaringer har du gjort deg? Jeg har kjempelyst på Hellig Birma eller Ragdoll, men det finnes jo så utrolig mange vakre katteraser!!! - Somali, Bengal (særlig de hvite) og noen få Perser-varianter..... Drømmer meg helt bort i katteboka mi jeg
*Stylish* Skrevet 24. november 2004 #2 Skrevet 24. november 2004 Jeg har abyssinere og devon rex. Min favoritt rase er helt klart devon rex. De kan se noe merkelig ut, men med en gang man venner seg til utseendet vil man finne ut at de faktisk er vakre på sin egen gremling-aktige måte De er utrolig festlige og har et herlig gemytt. De er veldig kosete og samtidig ekstremt rampete. Abyssinerene (som er korthårs varianter av somali) er også en flott rase. Her er et bilde av den ene pusen min da han var 2 uker. http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=500&page=1 Abyssinerene er også kosete og veldig lekne. De er faktisk ikke så ulike i gemyttene, bortsett fra at devon rexene er mer ekstreme. Disse rasene kan jeg virkelig anbefale.
ulizza Skrevet 25. november 2004 #3 Skrevet 25. november 2004 Jeg har 2 javanesere (siameser med lengre hår). Er helt klart mest fascinert av orientalere! Det er som med mannfolk, noen bestemte typer faller man bare for Her kan du se: http://snopus.oriental-cats.no/snopus.html
Gjest Gjest2 Skrevet 25. november 2004 #4 Skrevet 25. november 2004 Vi har en bengal-jente. (Brun, med sorte spotter). Helt nyyyydelig, selvfølgelig Veldig kosete, men går av og til TOTALT BANANAS.....! Hun er bare 16 uker, og vi har bare hatt henne ca 3 uker, så alt er litt nytt for oss ennå... Men tror vi får det fint! (Har jo det allerede, da...!)
Gjest Teletubbien Skrevet 25. november 2004 #5 Skrevet 25. november 2004 ÅÅÅÅÅÅ- gjest2 - hva kostet hun????? Er hun helt gal på natten også eller sover hun søtt i sengen deres da
Gjest gjest1 Skrevet 25. november 2004 #6 Skrevet 25. november 2004 Har en norsk skogkatt som er helt hvit. Norske skogkatter er herlige katter. Min har et fantastisk temperament, noe som gjør at det ikke er noe stress med veterinær, ørevask eller bading... Pelsen på norske skogkatter er faktisk svært lettstelt, bare børste den jevnlig og sjekke om den har knuter i pelsen. Som regel greier de fint det meste selv, men siden min er helt hvit har han fått et par turer i badekaret. Min elsker søle og forleden dag hadde han rullet seg i aske og snø... Ellers er skogkatter rolige og vennlige, men ikke ekstremt sosiale som f.eks. mange orientalske katter. Fungerer utmerket som familiekatter, veldig tålmodige.
Sniglå Skrevet 25. november 2004 #7 Skrevet 25. november 2004 Vi har også en bengalgutt! Beste pusekatten i hele verden! Men han er også sannsynligvis den mest bortskjemte, og det vet han å utnytte! Men det går bra Han kostet oss ti "høvdinger", ikke akkurat billig, men det er en utrolig spesiell katt. Han kan av og til være skikkelig bajas på dagtid, men når vi legger oss så legger han seg! I det siste har han begynt å komme krypende opp i senga vår for å få kos på morgenkvisten, sier ikke nei til det! Har også lyst på Javaneser eller orientaler, de er så herlige med de stooore ørene! hvordan er gemyttet på de egentlig? Skal de ha mye kos?
Gjest Ninakanin Skrevet 25. november 2004 #8 Skrevet 25. november 2004 sniglå: den bengalen din altså, jeg mener det, hvis man tenker seg at prisen var ti høvdinger, og kiloprisen på bengal er 1000 kr, så... Do you follow me, guys? Han er SVÆR!
ulizza Skrevet 26. november 2004 #9 Skrevet 26. november 2004 Har også lyst på Javaneser eller orientaler, de er så herlige med de stooore ørene! hvordan er gemyttet på de egentlig? Skal de ha mye kos? Nesten for kosete til tider... Neida! Jeg ser ikke noe poeng med kjæledyr hvis de ikke er kosete da Pusene mine er bror og søster, og de er ganske ulike. Han er utrooolig kosete. Har en kamerat som behandler ham litt som en hund (litt røft og lekent) og han eeelsker det Hunnkatten er litt mer sky overfor fremmede, men hun er veldig glad i å kose med meg. På kveldene ligger jeg i sofaen med en katt på brystet og en på beina.
Suzy Skrevet 26. november 2004 #10 Skrevet 26. november 2004 Har en norsk skogkatt som er helt hvit. Norske skogkatter er herlige katter. Ellers er skogkatter rolige og vennlige, men ikke ekstremt sosiale som f.eks. mange orientalske katter. Fungerer utmerket som familiekatter, veldig tålmodige. Vi har også en Norsk skogkatt (dvs Mannen hadde ham da han ble sammen med meg) - en herlig fyr! Han er kosete og sosial som bare det, stolt og vakker og ei skikkelig pingle (liker ikke å kald på beina f.eks) Pelsen er veldig lettstelt - ikke noen tover der. Han er stripete - bilde av ham som sover i albumet: BUSTER
Sniglå Skrevet 26. november 2004 #11 Skrevet 26. november 2004 Sukk... Jeg har så lyst på en katt til, og nå er jeg mer eller mindre overbesvist om at orientaler er tingen. Men sambo har aldri tatt klarere standpunkt enn som på denne saken: IKKE snakk om katt nummer to enda. hmpf... men men, får bare smøre meg med tolmodighet. Tror dere En bengal og en orientaler/javaneser hadde gått sammen? Hva er EGENTLIG forskjellen på javaneser og orientaler? Kun pelsen? eller gemyttet også? *drømme drømme*
Gjest Gjest2 Skrevet 26. november 2004 #12 Skrevet 26. november 2004 Teletubbien: Hun kostet 8000. Jeg var i utg. pkt sånn at "herregud, man betaler jo ikke for en katt når man kan få den gratis!!" Men - blir man forelsket, så blir man forelsket.... :oops: Men - som jeg sier - hun kan ikke måles i penger Og uansett - det er jo ikke mer enn hva folk betaler for en hund... Og katter er jo ikke noe dårligere! (Bedre, spør du meg, da.. hehe..) Joda, hun får noen SKIKKELIGE raptuser..! Helst når vi skal legge oss!! Sover ganske mye på kvelden, og det er akkurat som at hun skjønner at vi skal legge oss, og gjør HVA SOM HELST for at vi ikke skal gjøre det Ganske morsomt... Vi pleier å slippe henne inn om morgenen, og da legger hun seg nesten oppi ansiktet mitt og koser, før jeg står opp :-) Når jeg står opp, raser hun rundt en stund, før hun legger seg under dyna sammen med samboeren min... (Han jobber skift..)
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2004 #13 Skrevet 27. november 2004 Hei.Jeg har en aldeles nyyyddeellig HELLIG BIRMA. Betalte kr 5000 for henne, og det er hun absolutt verdt!! Snill, kosete og ligger i senga mi å sover hele natten. Hun går til tide amokk på stua, løper rundt som en gal, he he he. I tillegg lager hun mye lyder, snakker liksom med meg.... Beste katta i verden.
starie Skrevet 28. november 2004 #14 Skrevet 28. november 2004 Vi har en perser på 2år som bare har en så utrolig personlighet at det ikke er til å tro. Vi har han i sengen om natten og han skal alltid være der vi er. Også er han ikke så stor som andre katter. Han er veldig liten av vekst til å være kastrert hannkatt, og spiser heller ikke så mye så han er svært billig i drift. Han er uegnet til avl og utstilling så han kostet oss bare 1500,- med mat, børster, shampo, kattekasse, kattebur o.s.v. Jeg elsker persere til tross for pelsstellet. Katten vår er vant til å bli badet og det gjøres en gang per måned. Pelsen tover seg veldig lett, så det er en del arbeid med klipping og børsting. Vi vasker han også med en klut med vann og katteshampo på en gang for dagen. Da vasker vi ansiktet hans, potene og baken. Liker at han er ren når vi har han i sengen. Han er innekatt og trives med det. Han får seg en luftetur på balkongen i ny og ne (så sant det ikke er for kaldt for han har litt dårlig pels) og eller har vi bånd som vi lufter han i på sommeren. Persere er MYE arbeid, men det er så verdt det!
Månefisken Skrevet 5. desember 2004 #15 Skrevet 5. desember 2004 Har en sokoke kattunge på 4 mnd, som vi fikk for en mnd siden. Veldig morsom katt, skikkelig leken og utrolig spretten. Følger etter meg i leiligheten hele tiden, og elsker å kose i sofaen eller sove i sengen. Veldig spennende og sjelden rase, kommer fra regnskogen i Kenya, og det er ikke så mange ledd fra villkatter til vår pus. Utrolig elegante katter, med lange ben og slank kropp og et veldig stilig tabby-mønster. les mer om rasen her: http://www.tropehagen-zoo.no/modules/THZ_N...2&lngNewsID=211
Ciara Skrevet 5. desember 2004 #16 Skrevet 5. desember 2004 Jeg har også en Hellig Birma 8) Han er selvfølgelig verdens søteste pus Betalte 4500 for ham. Jeg vil absolutt anbefale den rasen, alle birmaer jeg kjenner er usedvanlig kosete og sosiale vesener... men du vet, tilhengerne av de andre rasene mener sikkert akkurat det samme om "sin" rase Ciara
Gjest Teletubbien Skrevet 6. desember 2004 #17 Skrevet 6. desember 2004 Dere som har Hellig Birma (og skogskatt og perser - dvs langhårete katter)- setter det seg ikke fast ...... ting..... der bak - i pelsen :oops: :o :oops: Jeg tenker på når de bruker kattedoen osv, kanskje særlig om de har en dårlig mage dag :o En venninne av meg har en skogskatt, som jeg passet en liten stund, og den hadde "masse" b.sj i hårene nærmest der bak!!!! :o Må dere vaske dem etter hver gang de har gjort sånt, eller klipper dere dem litt eller
starie Skrevet 6. desember 2004 #18 Skrevet 6. desember 2004 Vår katt er klippet helt kort der bak også tørker vi litt med en våt klut innimellom for å hindre at noe setter seg fast.
Ciara Skrevet 6. desember 2004 #19 Skrevet 6. desember 2004 Jo, når han er dårlig i magen hender det ting sitter fast... derfor har vi også begynt å klippe. Heldigvis er han ikke så ofte dårlig i magen lenger, så det er sjelden noe problem. Pus er også vant til å dusjes, så jeg tar ham bare i dusjen, jeg. Men altså, det er ikke ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå