Gå til innhold

Kan man reise i tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han her har visst gjort det:

"In these videos, a Time Traveler, who spent 2 years in the future in 2749 and returned to the present tells everything he saw.
Interestingly, many people who have taken the time to listen to him have stated that his ‘predictions’ have started occurring on Earth. 

Do you believe time travel is possible? According to conventional theories, it’s impossible, at least not for human beings. If someone can travel faster than the speed of light, then theoretically, someone could travel in time and time travel would become a definite possibility. Many researchers believe that evidence of time travel can be found in numerous ancient texts, among them the Bible. In the ancient Indian text of the Mahabharata, written in the eighth century BC, King Raivata is described as traveling to the heavens to meet with the creator god Brahma, only to return to Earth hundreds of years in the future."

http://www.ewao.com/a/time-traveler-who-spent-2-years-in-the-future-year-2749-tells-all/

Anonymkode: 02eb9...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er mulig å reise i tiden på andre måter enn framover en Planck tid av gangen. 

Det mest logiske argumentet er om det er mulig så hvorfor har ingen reist hit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stan skrev:

Det kan de vel ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan de vel ha gjort.

Ja, sammen med ailiens og gudene.

De er alle flinke til å unngå oppmerksomhet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stan skrev:

Ja, sammen med ailiens og gudene.

De er alle flinke til å unngå oppmerksomhet.

De har fått ganske mye oppmerksomhet fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

v = fart, x = forflytning, t = tid.

v = dx/dt.

Hvis vi antar at vi reiser i tid, blir farten vi reiser med v = dt/dt = 1, noe som er meningsløst (da størrelsen ikke har noen enhet).

Så nei, det er ikke mulig å reise i tid på noen som helst måte.

Anonymkode: 8bd7e...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, stan skrev:

Tror ikke det er mulig å reise i tiden på andre måter enn framover en Planck tid av gangen. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan de vel ha gjort.

Tja.. det kan vel hende synske mennesker bruker evnene sine til vinne i lotto? Men det forklarer ikke at de likevel lopper penger fra folk i vanskelige livssituasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lutetium 71 skrev:

Tja.. det kan vel hende synske mennesker bruker evnene sine til vinne i lotto? Men det forklarer ikke at de likevel lopper penger fra folk i vanskelige livssituasjoner.

Ja, men det virker jo ikke som at dette skjer. Lotto-selskapene hadde vel fort blitt oppmerksomme på enkelt personer som vinner regelmessig?

Kanskje de synske gjør det så forsiktig at det ikke er merkbart?

En annen hypotese er at synske ikke kan bruke evnene sine til personlig vinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stan skrev:

Ja, men det virker jo ikke som at dette skjer. Lotto-selskapene hadde vel fort blitt oppmerksomme på enkelt personer som vinner regelmessig?

Kanskje de synske gjør det så forsiktig at det ikke er merkbart?

En annen hypotese er at synske ikke kan bruke evnene sine til personlig vinning.

Det er akkurat det som er poenget. "Noen" har gjort ditt eller datt, men de har gjort det så finurlig at man ikke legger merke til det, og bare spesielt utvalgte som kaster bort mesteparten av livet sitt på konspirasjonsteorier, legger merke til sporene som de av en eller annen grunn legger fra seg.

Hva er mest sannsynlig, mirakler og sci-fi, eller at de rett og slett tar feil?

Når du ser på hvilke gribber enkelte "synske" kan være, hvorfor skulle de ha noen som helst skrupler med å rake inn penger fra pengespill hvis de kunne? Svaret er at de kan ikke. De har aldri vært i stand til annet enn gjetteleker. Babbelet om at de ikke kan bruke evnene sine på å tjene penger er ren bullshit. Da hadde det jo vært mer mer etisk forsvarlig å "ta" penger fra Norsk Tipping uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Det er akkurat det som er poenget. "Noen" har gjort ditt eller datt, men de har gjort det så finurlig at man ikke legger merke til det, og bare spesielt utvalgte som kaster bort mesteparten av livet sitt på konspirasjonsteorier, legger merke til sporene som de av en eller annen grunn legger fra seg.

Hva er mest sannsynlig, mirakler og sci-fi, eller at de rett og slett tar feil?

Når du ser på hvilke gribber enkelte "synske" kan være, hvorfor skulle de ha noen som helst skrupler med å rake inn penger fra pengespill hvis de kunne? Svaret er at de kan ikke. De har aldri vært i stand til annet enn gjetteleker. Babbelet om at de ikke kan bruke evnene sine på å tjene penger er ren bullshit. Da hadde det jo vært mer mer etisk forsvarlig å "ta" penger fra Norsk Tipping uansett.

Ja, jeg har flere ganger irritert meg over at jeg har en så tydelig og streng samvittighet. Ellers tror jeg at jeg hadde satset på en karrigere innen det alternative.

Jeg er flink til å få bullshit til å høres så forlokkende ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, stan skrev:

Fordi vi enda ikke er kommet til den tid da vi er i stand til å reise i tid... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stan skrev:

Ja, jeg har flere ganger irritert meg over at jeg har en så tydelig og streng samvittighet. Ellers tror jeg at jeg hadde satset på en karrigere innen det alternative.

Jeg er flink til å få bullshit til å høres så forlokkende ut :fnise:

Tror synske og andre alternative kommer i hovedsaklig to kategorier, rene gribber (som vet det de driver med er etisk forkastelig, men fortsetter å drive med businessen fordi det er så godt betalt), og de som genuint klarer å lure seg selv til å tro på det de gjør. Uansett hensikt, så er det å føre folk bak lyset.

..og ja, jeg har tenkt litt på det samme som deg, det virker lett å være en "gribb", men man må leve med det også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, made4u skrev:

Fordi vi enda ikke er kommet til den tid da vi er i stand til å reise i tid... :)

Har lest noe om teorier om å lage en tidsmaskin av sk. ormehull (hypotetiske greier, som aldri er blitt påvist). Da kan man klare å reise tilbake i tid, men bare tilbake til tidspunktet "maskinen" ble skrudd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i h. klarer dere å få en diskusjon om å reise i tid til å handle om svindel innen det alternative? Snart handler vel alle trådene om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i h. klarer dere å få en diskusjon om å reise i tid til å handle om svindel innen det alternative? Snart handler vel alle trådene om det...

1. Jeg tok vel litt av

2. Fordi det er en beslektet tankegang bak både troen på tidsreisende, synske, alternative saker og ting, og konspirasjonsteorier: Man henger seg fast i det minst sannsynlige, fordi det støtter det synet man har fra før.

Men jeg skal gi meg nå tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
28 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

1. Jeg tok vel litt av

2. Fordi det er en beslektet tankegang bak både troen på tidsreisende, synske, alternative saker og ting, og konspirasjonsteorier: Man henger seg fast i det minst sannsynlige, fordi det støtter det synet man har fra før.

Men jeg skal gi meg nå tror jeg.

Det er ingen som tror her. Jeg tror ikke på tidsreise :P Jeg bar kategorisk avviser det ikke. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som tror her. Jeg tror ikke på tidsreise :P Jeg bar kategorisk avviser det ikke. TS

Jeg avviser heller ikke tidsreiser, det burde ikke være umulig ifølge fysikken, og det skjer jo egentlig allerede idag (GPS systemet må konstant ta hensyn til timingproblemer på grunn av relativistiske effekter - man kan se på det som en slags tidsreise om man setter det på spissen). Problemene oppstår først for alvor om man skal reise bakover i tid, da vil man uunngåelig komme bort i paradokser. Slik som den kanskje best kjente; bestefarsparadokset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, made4u skrev:

Tja, og de som har kommet til den tid da de er i stand til å reise i tid, drar et sted som er litt kulere enn nå. Jeg hadde dratt til hippie-tiden, der kan hvilken som helst tidsreisende eller alien mingle uten at noen reagerer :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stan skrev:

Tja, og de som har kommet til den tid da de er i stand til å reise i tid, drar et sted som er litt kulere enn nå. Jeg hadde dratt til hippie-tiden, der kan hvilken som helst tidsreisende eller alien mingle uten at noen reagerer :laugh: 

Du kunne tipset dine eldre slektninger om å investere i noen utvalgte aksjer, og tjent penger på turen attpåtil (arv). Spørs bare om ikke timecops hadde sporet deg opp.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...