Gjest anonym i dag Skrevet 24. november 2004 #1 Skrevet 24. november 2004 Har nylig møtt en mann som jeg er i ferd med å bli bedre kjent med, jeg liker han godt og han liker meg minst like godt. Han har et langt ekteskap bak seg og delt omsorg for et barn. I går i en telefonsamtale sa jeg at det at han har et barn fra før skremmer meg litt, og at jeg ikke vet hvordan han stiller seg til "runde nr. 2". Da forteller han meg at barnet er adoptert og at han og eks-kona hadde veldig store problemer med å få barn. Eksen hans har fått barn med en ny mann nå, og det er altså han som ikke kan få barn. Han prata litt i løse vendinger om dette og sa han ikke visste hvordan det lå an nå, da dette er mange år siden, men jeg tviler vel i grunn på at en slik situasjon kan forandre seg dersom noe er galt med hans evne til å få barn. Jeg ønsker meg barn og derfor er dette et dilemma for meg. Jeg har ikke lyst til å si hadet nå pga dette og det føles litt urettferdig ovenfor han også, men jeg ser liksom ikke helt noen annen utvei. Om jeg kan ofre ønsket om barn hvis dette virkelig er drømmemannen, er vanskelig å si noe om nå. Jeg må ta denne avgjørelsen selv, men noen synspunkter, råd? Mvh fast bruker som gjemmer seg akkurat nå
Gjest Sissi Skrevet 24. november 2004 #2 Skrevet 24. november 2004 Hva du gjør må du bestemme - men jeg hadde skygget banen..... Eller - kan godt være at jeg hadde fortsatt å være kjent med fyren, men jeg ville ikke hatt noe forhold til han. Til det er mitt ønske om barn altfor sterkt, jeg kan mao. ikke gå inn i et forhold med åpne øyne hvis jeg VET at det ikke blir barn. Det høres brutalt ut, men dette er faktisk noe jeg har tenkt ganske så nøye gjennom. Og for meg er mitt ønske om flere barn så gjennomgripende at jeg nærmest ikke kunne "fått følelser" for en mann i den situasjonen du beskriver. Men som sagt - dette er meg og hvordan jeg tenker. uansett - lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2004 #3 Skrevet 24. november 2004 Nå spørs det selvfølgelig om din utkårede er interessert i å gå gjennom en slik prosess igjen. Ønsker han flere barn? Det er nok heller det du må finne ut. Dersom han ønsker barn med deg er det mange muligheter for hjelp i helsevesenet eller adopsjon. Personlig ville jeg aldri forlatt min mann på grunn av at han ikke kunne få barn med naturmetoden.
Gjest starter av tråden Skrevet 24. november 2004 #4 Skrevet 24. november 2004 Til gjest: Jeg kunne heller ikke forlatt en mann jeg hadde et forhold til og så fant ut at han ikke kunne få barn ved naturmetoden. Å vite dette fra starten av er noe annet, da jeg ikke enda vet om dette er en mann jeg vil satse på uansett. Og han er ikke fremmed for flere barn i utgangspunktet, det har vi også pratet om. Jeg synes uansett dette er en vanskelig avgjørelse å ta på dette stadiet!
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2004 #5 Skrevet 24. november 2004 Livet kommer ikke med garantier. Vet du feks om DU kan få barn..? Jeg ville fortalt hva du tenker. Tenk om situasjonen var motsatt og det var du som ikke ville ha barn. Hva ville du tenkt hvis han hadde dumpet deg pga det? Men hvis du har tro på at du finner en som er bedre enn den mannen, så gjør det. Jeg personlig ville ikke tatt sjansen på å gamble med det...hvor lett er det å finne "den sanne kjærlighet" for å bruke en klisje.
Gjest starter av tråden Skrevet 24. november 2004 #6 Skrevet 24. november 2004 Susanne: Jeg vet ikke om jeg kan få barn og jeg forstår poenget ditt. Nå er dette med å ønske barn eller ikke en veldig viktig ting å være enige om i et forhold, mener jeg da. Og nå er det jo i en så tidlig fase at jeg sliter veldig med å vite om det er verdt det liksom. Jeg er ikke storm-forelska og overbevist om at dette er drømmemannen per nå. Hadde jeg vært det hadde jeg nok ikke vurdert å bryte engang. Så kanskje det er mer enn akkurat barn-situasjonen jeg trenger å finne ut av.
hilli Skrevet 25. november 2004 #7 Skrevet 25. november 2004 Hvis han virkelig viser seg å være drømmemannen ville jeg ikke ha forlatt ham. For meg er det å leve i et lykkelig samliv et større ønske enn det å få barn. Det er også mye vanskeligere å finne.
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2004 #8 Skrevet 25. november 2004 Jeg ser at både du og han ønsker dere (flere) barn, men jeg kan ikke se at du skriver noe om egne, biologiske barn. Jeg antar likevel at du har tenkt på flere alternativer siden du legger fram temaet her. Jeg ser ingen annen råd enn at du må tenke nøye gjennom hvor viktig det er for deg 1. å bære fram dine egne biologiske barn 2. at partneren din skal være biologisk far til barnet/barna -eller om adopsjon er et alternativ for dere. Han har jo allerede adoptert ett barn, og har garantert tanker rundt dette. Om adopsjon kan være et alternativ er det ingen grunn til å avslutte forholdet. Kan det være et alternativ å få barn ved hjelp av sæddonor? Er svaret ja, har du nok en gang god grunn til å holde fast på ham. Svarer du nei på dette og ja på spørsmål 1? Ja, da har du et problem, eller kommer til å få det dersom IVF-teknologien (som garantert har utvikla seg sia han forsøkte å bli far sist) kan hjelpe dere. Uansett valg: Lykke til!
Cajsa Skrevet 25. november 2004 #9 Skrevet 25. november 2004 Hvis han virkelig viser seg å være drømmemannen ville jeg ikke ha forlatt ham. For meg er det å leve i et lykkelig samliv et større ønske enn det å få barn. Det er også mye vanskeligere å finne. Godt sagt!
Gjest samme gjest Skrevet 25. november 2004 #10 Skrevet 25. november 2004 Til gjest: Jeg kunne heller ikke forlatt en mann jeg hadde et forhold til og så fant ut at han ikke kunne få barn ved naturmetoden. Å vite dette fra starten av er noe annet, da jeg ikke enda vet om dette er en mann jeg vil satse på uansett. Og han er ikke fremmed for flere barn i utgangspunktet, det har vi også pratet om. Jeg synes uansett dette er en vanskelig avgjørelse å ta på dette stadiet! Jeg synes ikke du har noen grunn til å gå fra ham hvis barneønsket ditt er eneste tvilsgrunn for å si det slik. Hvis han sier at han ikke er fremmed for å få flere barn så er det kjempeviktig. Han vet hva det er å være ufrivillig barnløs og han er eventuelt villig til å gå igjennom en prosess med prøving, behandling eller adopsjon igjen! Visste du at ca 20% av alle par har problemer med å få barn? Du har absolutt ingen garanti hvis du finner deg en annen mann. Kanskje finner du en som ønsker seg masse barn og er overbevist om at han kan få alle de barna han vil, men som gir opp når de ikke kommer med naturmetoden? I dette tilfellet vet du at du får en mann som er innstilt på å jobbe for å få flere barn.
Gjest starter av tråden Skrevet 25. november 2004 #11 Skrevet 25. november 2004 Tusen takk for mange gode og reflekterte svar. Dersom dette er drømmemannen, så er jeg jo villig til å jobbe med de problemene som måtte dukke opp underveis i samlivet, og han er jo ikke uvillig til å "runde nr 2" dersom det skulle bli aktuelt. Jeg tror jeg først må finne ut av dette helt nye bekjentskapet og om det kan bli et sånt varig, godt forhold som jeg ønsker meg. Å droppe den muligheten nå pga dette, ser jeg nå klart at jeg vil kunne angre på. Det hjelper å få litt perspektiv fra andre som ikke står midt i det og er så forvirra i tankene som jeg har vært!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå