AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1 Del Skrevet 5. november 2016 Satt på universitetet og jobbet på tirsdag da jeg plutselig ble akutt kvalm og følte jeg skal skulle svime av. Det gikk heldigvis over, men følte meg generelt smådårlig og skjelven etterpå. Gikk derfor hjem og slappet av. Utover kvelden prøvde jeg å stå opp og slappe av, men følte meg generelt smådårlig og kvalm og ble svimmel av å gå og gjøre for mye. Så bestemte meg for å bare legge meg for kvelden og sove til neste dag. Føltes som jeg hadde feber da jeg la meg. Dagen etterpå var jeg ganske kvalm med en gang jeg stod opp og fikk ikke i meg særlig mat. Klarte likevel å sitte litt oppreist, og tok en telefon til legekontoret for å forhøre meg ang. svimmelhet og kvalme og om det var noe som burde sjekkes opp. Legedamen sa da at det slettes ikke var uvanlig at man ble litt uvel i form av svimmelhet og kvalme når man hadde influensa, men at jeg heller skulle ringe tilbake om det ble verre og vedvarte lenge. Utover den dagen fikk jeg også hodepine, no som er typisk for influensa. Det føles også som musklene har verket litt, men samtidig ligger man jo så mye og sover at man blir stiv av det i seg selv føler jeg. Har vært småkvalm og hatt magevondt siden tirsdag og det kommer og går i baner, har i tillegg hatt litt diáre i dag og dagen før. Bortsett fra de 2-3 første dagene har jeg ikke opplevd noe utpreget svimmelhet, bare føler meg litt rar og ekkel i kroppen. Litt feber av og på, ikke så mye hodepine, men litt stiv i kroppen, i tillegg noe tett i nesen. Men har ikke vondt i halsen, noe jeg trodde var vanlig ved influensa. Det hjelper seg som regel å legge seg ned i sengen og ligge for å stilne kvalmen. Har hatt perioder utøver dagen der jeg føler jeg kvikner litt til, men har vært uvel og dårlig hver morgen når jeg har stått opp de siste dagene. Så det går veldig i bølger og daler. Kan legge til at jeg har moderat ulcerøs kolitt og at noe av kvalme/magesmerter kan skyldes det. Er slettes ikke uvanlig at jeg har det og at avføringen kan være litt ustabil, men går på medisiner og har ikke sett noe blod/slim i avføringen som jeg pleier å ha når sykdommen er veldig aktiv, så jeg tror ikke at symptomene jeg har generelt skyldes en akutt forverring av sykdommen. Tror heller at jeg har fått noe annet, med tanke på hvordan det begynte. Jeg har legetime på mandag så skal selvfølgelig ta det opp med legen da, men tenkte å forhøre meg andre som har hatt influensa om de opplever noe av de samme symptomene og at dette er normalt. Går litt rundt og engster meg for det kan feile meg noe annet rart nemlig. Ble særlig bekymret over episoden der jeg følte at jeg skulle svime av. Kvalme står nemlig ikke oppført som symptom hos influensa når jeg søker på nettet, bortsett hos barn. Så det virker som symptomene mine er litt atypiske Anonymkode: 477fc...a8c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1063708-kvalme-ved-influensa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #2 Del Skrevet 5. november 2016 Er du stiv i nakken? Anonymkode: 9aa26...08f Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1063708-kvalme-ved-influensa/#findComment-18852920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attami Skrevet 5. november 2016 #3 Del Skrevet 5. november 2016 Årets influensa har ikke startet ennå, men folk pleier å få det ved juletider og utover i januar. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1063708-kvalme-ved-influensa/#findComment-18853020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wulfie Skrevet 5. november 2016 #4 Del Skrevet 5. november 2016 Kan være pga sykdommen din, den er jo kjent for å gi smerter og kvalme. Kan også bli dårlig av influensa. God bedring Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1063708-kvalme-ved-influensa/#findComment-18853689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #5 Del Skrevet 5. november 2016 Det har nettopp gått en kraftig forkjølelse her jeg bor, som nesten er som influensa, den er seig og varer lenge, kommer og går, noen får feber og blir veldig dårlige, mister matlysta, kaster opp, mest pga de spiser lite og seigt slim....... Jeg har fortsatt litt slim igjen, men er så og si bra igjen - endelig, og ungene likeså. Anonymkode: 6e231...fef Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1063708-kvalme-ved-influensa/#findComment-18853711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #6 Del Skrevet 6. november 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du stiv i nakken? Anonymkode: 9aa26...08f Ikke særlig stiv i nakken nei, annet at jeg blir generelt stiv i kroppen av all sengeliggingen. Hadde jeg hatt hjernehinnebetennelse (det er vel det du tenker på?) hadde jeg vel vært ganske så mye dårligere til nå tenker jeg. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har nettopp gått en kraftig forkjølelse her jeg bor, som nesten er som influensa, den er seig og varer lenge, kommer og går, noen får feber og blir veldig dårlige, mister matlysta, kaster opp, mest pga de spiser lite og seigt slim....... Jeg har fortsatt litt slim igjen, men er så og si bra igjen - endelig, og ungene likeså. Anonymkode: 6e231...fef Det er jo interessant. Hvor lenge har det vart og ble du/dere sengeliggende lenge? Jeg har ikke kastet opp, men er fortsatt kvalm og orker ikke å få i meg særlig mye mat. Har ikke hatt så mye seigt slim da, så vet ikke helt med det. Men får bare se hva legene kan finne ut. 17 timer siden, Attami skrev: Årets influensa har ikke startet ennå, men folk pleier å få det ved juletider og utover i januar. Noen må jo være de første? Ikke sikkert at det er influensa nei. 15 timer siden, wulfie skrev: Kan være pga sykdommen din, den er jo kjent for å gi smerter og kvalme. Kan også bli dårlig av influensa. God bedring Takk for det Krysser fingrene for de beste. Tviler litt på at det er akutt forverring av sykdommen, men heller en kombinasjon av et eller annet virus og noe sånt. Krysser fingrene for det beste og at jeg snart føler meg bedre eller at legen kan finne ut av det om det ikke blir bedre. Anonymkode: 477fc...a8c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1063708-kvalme-ved-influensa/#findComment-18855793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wulfie Skrevet 6. november 2016 #7 Del Skrevet 6. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke særlig stiv i nakken nei, annet at jeg blir generelt stiv i kroppen av all sengeliggingen. Hadde jeg hatt hjernehinnebetennelse (det er vel det du tenker på?) hadde jeg vel vært ganske så mye dårligere til nå tenker jeg. Det er jo interessant. Hvor lenge har det vart og ble du/dere sengeliggende lenge? Jeg har ikke kastet opp, men er fortsatt kvalm og orker ikke å få i meg særlig mye mat. Har ikke hatt så mye seigt slim da, så vet ikke helt med det. Men får bare se hva legene kan finne ut. Noen må jo være de første? Ikke sikkert at det er influensa nei. Takk for det Krysser fingrene for de beste. Tviler litt på at det er akutt forverring av sykdommen, men heller en kombinasjon av et eller annet virus og noe sånt. Krysser fingrene for det beste og at jeg snart føler meg bedre eller at legen kan finne ut av det om det ikke blir bedre. Anonymkode: 477fc...a8c Neida, det trenger ikke å bety at det er en akutt forverring. Mange er kvalm fra tid til annen også uten at det betyr noe. Ville bare gi deg noen tips ang mat og kvalme. Da jeg slet med sterk kvalme grunnet min sykdom og sterke medisiner, synes jeg det hjalp å spise rå gulrøtter, mariekjeks eller salt chips. Sitronbrus er også til hjelp! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1063708-kvalme-ved-influensa/#findComment-18856292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjørøveren Skrevet 6. november 2016 #8 Del Skrevet 6. november 2016 Lite sannsynlig at det er influensa nå, men noen kan jo få det nå også. I vinter etter nyttår er det influensasesongen er. Da flest får det. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1063708-kvalme-ved-influensa/#findComment-18856328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #9 Del Skrevet 6. november 2016 21 minutter siden, wulfie skrev: Neida, det trenger ikke å bety at det er en akutt forverring. Mange er kvalm fra tid til annen også uten at det betyr noe. Ville bare gi deg noen tips ang mat og kvalme. Da jeg slet med sterk kvalme grunnet min sykdom og sterke medisiner, synes jeg det hjalp å spise rå gulrøtter, mariekjeks eller salt chips. Sitronbrus er også til hjelp! Takk for tips Har rasket til meg noen salte kjeks så kanskje det hjelper. Har ikke sitronbrus her, men får kanskje kjøpe det i morgen Håper ikke det trenger å bety noe, får stole på at legen kan komme med noen beroligende ord i morgen. Nå er jeg begynt å bli raspete/hes i stemmen og hoster også litt, så virker som jeg kanskje har fått et forkjølesesvirus av noe slag. Anonymkode: 477fc...a8c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1063708-kvalme-ved-influensa/#findComment-18856436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wulfie Skrevet 6. november 2016 #10 Del Skrevet 6. november 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips Har rasket til meg noen salte kjeks så kanskje det hjelper. Har ikke sitronbrus her, men får kanskje kjøpe det i morgen Håper ikke det trenger å bety noe, får stole på at legen kan komme med noen beroligende ord i morgen. Nå er jeg begynt å bli raspete/hes i stemmen og hoster også litt, så virker som jeg kanskje har fått et forkjølesesvirus av noe slag. Anonymkode: 477fc...a8c Kan godt være det er virus ja. Ofte man blir kvalm av det. Tror ikke du skal bekymre deg så mye Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1063708-kvalme-ved-influensa/#findComment-18856726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå