mlilja Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 Selv skal jeg gi bort hjemmelaget likør blant annet
Marimba Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 I år tenkte jeg å lage en liten boks med pepperkaketema, som inneholder pepperkaketrøfler, papperkakekarameller og pepperkakesirup (til kaffe). Har kjøpt inn alt av gaveesker, små flasker og små glass, og gleder meg til jeg kan starte med lagingen (selv om jeg skjønner at det må bli litt nærmere jul )
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 4 minutter siden, mlilja skrev: Selv skal jeg gi bort hjemmelaget likør blant annet Oj Hva har du laget den av? Anonymkode: 1d374...729
mlilja Skrevet 6. november 2016 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kirsebærlikør også skal jeg lage tine.no sin mokkalikør tenkte jeg
mlilja Skrevet 6. november 2016 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2016 13 timer siden, Marimba skrev: I år tenkte jeg å lage en liten boks med pepperkaketema, som inneholder pepperkaketrøfler, papperkakekarameller og pepperkakesirup (til kaffe). Har kjøpt inn alt av gaveesker, små flasker og små glass, og gleder meg til jeg kan starte med lagingen (selv om jeg skjønner at det må bli litt nærmere jul ) Har du oppskrift på pepperkakekarameller?
Marimba Skrevet 6. november 2016 #6 Skrevet 6. november 2016 3 timer siden, mlilja skrev: Har du oppskrift på pepperkakekarameller? http://www.matpaabordet.no/2013/12/09/myke-pepperkakekarameller/ Har ikke prøvesmakt de selv enda, så det må jeg jo gjøre før jeg storproduserer til julegaver. Og det kan jeg jo gjøre om ikke så alt for lenge
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #7 Skrevet 6. november 2016 Rundstykker, badesalt, pepperkaker, tårnkakepinner, bokmerker med James Bond og Star Wars-tema, Totoro-bamse og en slags strikke-kanin. Har også lyst å lage noen sånne soot-sprites(fra spirited away) og henge i et hjørne hjemme hos meg selv:P Anonymkode: c8bbb...4ee
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #8 Skrevet 6. november 2016 3 timer siden, mlilja skrev: 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Kirsebærlikør også skal jeg lage tine.no sin mokkalikør tenkte jeg Det blir sikkert godt, og gaver som blir satt pris på. Jeg ville lagd kirsebærlikøren med kirsebær der steinene er fjernet først. Se linken under. Jeg fant ikke den artikkelen som jeg tenkte på, som omhandler at kirsebærsteiner forgifter likøren dersom kirsebærene med steiner i ligger i spriten lengre enn en viss (kort) tid. "Man bør være noe forsiktig med bruken av steiner i drikkevarer, selv om det ikke er skadelig med noen få knuste steiner i en vin, likør, snaps etc. Dette kan gjøre drikken litt mer "snerpete", og er med på å skape den rette smaken. Og for ordens skyld: Blåsyre = Cyanid, om noen skulle være i tvil. " http://www.brygg.net/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=434 Anonymkode: 1d374...729 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå