AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 Jeg skal ut i kveld. Vil gjerne pynte meg litt, men synes det er vanskelig å finne noe passende nå som kulden er her. Blir lett seende ut som en eskimo i stedet Har dere noen tips til hva jeg kan ta på meg? Er jo varmt inne på utestedene, men så er det jo kaldt ute. Anonymkode: 954e2...f14
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ut i kveld. Vil gjerne pynte meg litt, men synes det er vanskelig å finne noe passende nå som kulden er her. Blir lett seende ut som en eskimo i stedet Har dere noen tips til hva jeg kan ta på meg? Er jo varmt inne på utestedene, men så er det jo kaldt ute. Anonymkode: 954e2...f14 Ullkåpe/ dunkåpe/ dynekåpe ytterst Høye varme vinterstøvletter Ulltrøye (Pierre robert har mange fine) Varme hansker/ votter Varmt skjerf Lue Evt ull-mamelukker (som du kan ta av når du er innendørs Anonymkode: 81396...fc4 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ut i kveld. Vil gjerne pynte meg litt, men synes det er vanskelig å finne noe passende nå som kulden er her. Blir lett seende ut som en eskimo i stedet Har dere noen tips til hva jeg kan ta på meg? Er jo varmt inne på utestedene, men så er det jo kaldt ute. Anonymkode: 954e2...f14 Derfor har vi det som heter yttertøy (=det meste av det jeg ramset opp) Anonymkode: 81396...fc4 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ullkåpe/ dunkåpe/ dynekåpe ytterst Høye varme vinterstøvletter Ulltrøye (Pierre robert har mange fine) Varme hansker/ votter Varmt skjerf Lue Evt ull-mamelukker (som du kan ta av når du er innendørs Anonymkode: 81396...fc4 Men dette er jo strengt tatt noe man IKKE kan bruke på byen? Jeg vet ikke hva sistnevnte er. Høye varme vinterstøvletter, om man har, kan brukes om det passer til resten av klærne. Det er det ikke alltid det gjør. Ulltrøye... Lue ødelegger håret. Jeg sliter med det samme ts! Jeg har dessverre ikke en skikkelig varm vinterkåpe, men ønsker jeg hadde! Bruker også 40 denier (altfor kaldt egentlig.) eller 60 den. Finner ikke hudfarvet strømpebukse som er over 40 den Anonymkode: 803b3...ba4
happiest Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men dette er jo strengt tatt noe man IKKE kan bruke på byen? Jeg vet ikke hva sistnevnte er. Høye varme vinterstøvletter, om man har, kan brukes om det passer til resten av klærne. Det er det ikke alltid det gjør. Ulltrøye... Lue ødelegger håret. Jeg sliter med det samme ts! Jeg har dessverre ikke en skikkelig varm vinterkåpe, men ønsker jeg hadde! Bruker også 40 denier (altfor kaldt egentlig.) eller 60 den. Finner ikke hudfarvet strømpebukse som er over 40 den Anonymkode: 803b3...ba4 Hudfarget strømpebukse over 40 = gammel-dame-strømpebukse uansett Jeg synes det ser penest ut med mørk strømpebukse når det er kaldt. Mulig fordi det ser ut som alle i hudfarget fryser. 15
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men dette er jo strengt tatt noe man IKKE kan bruke på byen? Jeg vet ikke hva sistnevnte er1) . Høye varme vinterstøvletter, om man har, kan brukes om det passer til resten av klærne. Det er det ikke alltid det gjør. 2) Ulltrøye... 3) Lue ødelegger håret. Jeg sliter med det samme ts! Jeg har dessverre ikke en skikkelig varm vinterkåpe, men ønsker jeg hadde! Bruker også 40 denier (altfor kaldt egentlig.) eller 60 den. Finner ikke hudfarvet strømpebukse som er over 40 den Anonymkode: 803b3...ba4 1) Man har med seg innesko 2) Ja faktisk kjempesmart 3) Det finnes frisyrer som ikke det blir luesveis av Mamelukk er en ullbukse som går til over kneet Anonymkode: 81396...fc4 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 Jeg glemte SKJERF!!! Anonymkode: 81396...fc4 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #8 Skrevet 5. november 2016 Ullkjole. Anonymkode: eacfe...650 2
pika Skrevet 5. november 2016 #9 Skrevet 5. november 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ut i kveld. Vil gjerne pynte meg litt, men synes det er vanskelig å finne noe passende nå som kulden er her. Blir lett seende ut som en eskimo i stedet Har dere noen tips til hva jeg kan ta på meg? Er jo varmt inne på utestedene, men så er det jo kaldt ute. Anonymkode: 954e2...f14 Klær man vanligvis ville dratt ut i (bukse+topp) og varm ytterjakke 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #10 Skrevet 5. november 2016 6 minutter siden, happiest skrev: Hudfarget strømpebukse over 40 = gammel-dame-strømpebukse uansett Jeg synes det ser penest ut med mørk strømpebukse når det er kaldt. Mulig fordi det ser ut som alle i hudfarget fryser. Hudfarget strømpebukser finnes ikke i mer enn 40 denier tror jeg. Ikke her jeg bor. De har 60 til og med 70 den i vanlig strømpebuksestoff, men ikke hudfarvet Jeg synes det er pent med mørkt om man har mørk kjole, men penest med lyst om man har lys kjole. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1) Man har med seg innesko 2) Ja faktisk kjempesmart 3) Det finnes frisyrer som ikke det blir luesveis av Mamelukk er en ullbukse som går til over kneet Anonymkode: 81396...fc4 1) Dette er ikke praktisk og ganske tungvint. Det er ikke alltid man er på vors hos venner, men heller ukjente. Så man må bære på sko i veska. 2) Om man har en kjole som tillater det. Det finnes det få av når man skal ut på byen. Jeg eier INGEN kjoler hvor man kan ha på en ulltrøye... 3) Det er få. Veldig få. 4) Henviser til punkt 1. Tungvint. Dine forslag passer om man bare skal på fest hos noen venner, men ikke videre ut på byen. Anonymkode: 803b3...ba4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #11 Skrevet 5. november 2016 Bruker ullstilongs og langt skjørt eller bukse, og en ullundertrøye, det holder den værste kulda unna samtidig som man ikke dåner i det inne. Hvis jeg dåner tar jeg bare av meg stilogsen og legger den i veska. Anonymkode: fec0e...278 1
stepbystep Skrevet 5. november 2016 #12 Skrevet 5. november 2016 Kjole, svart strømpebukse, og en varm jakke :-) ikke kle deg for varmt ( bruk heller en varm vinterjakke/kåpe) , siden det fort bli varmt inne :-)
Cuntzilla Skrevet 5. november 2016 #13 Skrevet 5. november 2016 Ta taxi. Problem løst Du skal ikke bestige Mount Everest, ta på deg vanlige partyklær og så har du varmt yttertøy de få minuttene du er ute. Sko er litt problem for de som liker typiske pumps eller sandaler med høye hæler, for meg funker det fint for jeg liker å gå i biker boots o.l. Det er mange fine ankelstøvletter som er pene til skjørt/kjole og som man fint kan gå i ute så lenge det ikke er 2 meter snø. Hudfarget strømpebukse kan du drite i, ser ikke særlig smart ut på vinteren uansett og hudfarget over 40 denier er jo sånne åreknute-strømpebukser som pensjonister går i. Du finner dem på Spar Kjøp eller helsebutikker som selger Tena Lady og gebissrens om du absolutt skal ha det. Sort strømpebukse ser bra ut, du kan også ha den tynne varianten som er mer pyntet enn de som er 100 denier, bare ta taxi som sagt, for de varmer jo ikke. Bukse + partytopp er jo en klassiker, eller bytt ut den hudfargede strømpebuksen (synes det er stygt uansett sesong jeg da) med en sort, og voila ferdig- bare å ta på flere lag og/eller tykkere yttertøy. Og så er det skoene da, du må dessverre droppe stilettene fra Bianco, men det er vel det eneste som skiller høst-partyklærne fra vinter-partyklærne egentlig. 5
Blåklokke Skrevet 5. november 2016 #14 Skrevet 5. november 2016 Jeg har nettopp bestilt et vattert skjørt fra G-sport. Det skulle være godt og varmt og lett å få av og på. Gleder meg til å hente det, jeg sliter med kombinasjonen av å være både jåledame og frossenpinn:). 3
Lykkerusen Skrevet 5. november 2016 #16 Skrevet 5. november 2016 Vanlig kjole, sorte strømper med høy den, lårhøye støvletter med lårhøye strømper inni, kåpe og varmt ullskjerf=) Til ganger hvor jeg ikke ønsker å gå med kåpe har jeg hatt en ullcardigan under jakka og tar den av samtdiig som jakke=) Funker fint og ødelegger ikke antrekket. Og hansker i veska er og lurt! Men som flere sier; Du skal jo ikke gå lange avstander vil jeg tro, så du trenger vel ikke all verdens med klær?=) 3
Mons Skrevet 5. november 2016 #17 Skrevet 5. november 2016 Jeg har av ren nysgjerrighet sveipet innom noen tråder som handler om hvordan kvinner bør kle seg i forskjellige situasjoner. Som mann reagerer jeg på hjelpeløsheten og mangelen på praktisk tenking. Jeg kjenner meg ikke igjen ut i fra den erfaringen jeg har med kvinner. Kvinner tåler generelt litt mindre kulde enn menn. Greit nok. Jeg har likevel til gode å høre noen lage på kulden selv i tynne strømper, men med støvletter (og evnt skobytte i vesken) og en varm kåpe. Tenk hvis vi menn skulle holde på å syte om problemer med å kle seg til en transportetappe i noen få blå til et utested eller selskap.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #18 Skrevet 5. november 2016 De fleste har vel lært å kle seg fra de var barn, og lært dette av sine foresatte? Eller ikke? Anonymkode: 81396...fc4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #19 Skrevet 5. november 2016 1 time siden, Blåklokke skrev: Jeg har nettopp bestilt et vattert skjørt fra G-sport. Det skulle være godt og varmt og lett å få av og på. Gleder meg til å hente det, jeg sliter med kombinasjonen av å være både jåledame og frossenpinn:). Haha trodde det skjørtet var forbeholdt oss her i Longyearbyen. Tviler forøvrig på at du kommer til å bruke det på byen i Oslo f.eks. Anonymkode: 3889a...7a8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #20 Skrevet 5. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ullkåpe/ dunkåpe/ dynekåpe ytterst Høye varme vinterstøvletter Ulltrøye (Pierre robert har mange fine) Varme hansker/ votter Varmt skjerf Lue Evt ull-mamelukker (som du kan ta av når du er innendørs Anonymkode: 81396...fc4 Altså TS skal pynte seg spiller liten rolle at pierre robert har mange fine... man går gjerne i topper osv inne, ikke langerma ulltrøye. Det er ikke afterski... Skjerf og votter er jeg enig i. Det er veldig undervurderte plagg i kulda. Ellers må jeg si at jeg lo høyt av mamelukkforslaget Utested + gæmlistruse er ikke helt bra kombo. Anonymkode: 55f3c...edd 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå