Gjest 1111 Skrevet 24. november 2004 #1 Skrevet 24. november 2004 Han er en innekatt, leken og som han pleier, men han går altså rundt og nyser. det er ikke kaldt i rommene han oppholder seg i. hva kan vi gjøre? er det i det hele tatt noe å gjøre?
Snuppelure Skrevet 25. november 2004 #2 Skrevet 25. november 2004 Katter nyser fra tid til annen de også. Akkurat som deg og meg :-) Men du har gitt han standar vaksinasjons pakke? Denne inneholder også noe mot katte-influensa som skal være rett så farlig for pusen. Ikke det at jeg tror din katt har fått det altså!! Men vaksiner er viktig, og litt små nysing er ikke farlig :-)
Gjest 1111 Skrevet 25. november 2004 #3 Skrevet 25. november 2004 Jeg syns han nyser så ofte, det er derfor jeg reagerer. og nei, han har ikke fått vaksiner ennå, men det kommer rett rundt hjørnet
Dru Skrevet 25. november 2004 #4 Skrevet 25. november 2004 Det kan også hende at det er noe som ligger og irriterer oppi nesa. Det er ikke uvanlig, og spesielt ikke hvis pus har for vane å være mer enn gjennomsnittlig nysgjerrig og stikker nesa overalt.
Kantalopa Skrevet 26. november 2004 #5 Skrevet 26. november 2004 Jeg syns han nyser så ofte' date=' det er derfor jeg reagerer. og nei, han har ikke fått vaksiner ennå, men det kommer rett rundt hjørnet [/quote'] Det kan hende at han har en mild herpesinfeksjon. Herpes blir dessverre mer og mer vanlig på katter her i landet. -Bente
Sniglå Skrevet 26. november 2004 #6 Skrevet 26. november 2004 Katten til foreldrene mine nøys mye da de fikk den. (en abyssiner). Da fløy snotten veggimellom! mmm nice... hehe, men den var bare forkjøla! En annen gang når den var blitt eldre startet den å nyse igjen, men da hadde den vært ute og spist gress, så hadde en gressstrå kommet opp i nesen. Mora mi måtte dra det ut, ehe..
Gjest gjest1 Skrevet 4. desember 2005 #8 Skrevet 4. desember 2005 Pusen min på 6 mnd nyser også om dagen. Den har ikke fått vaksine mot katteinfluensa men jeg skal til dyrlegen med han i morgen for å få han kastrert så jeg får høre med dyrlegen hva det kan være.
Gjest Miloine Skrevet 6. desember 2005 #9 Skrevet 6. desember 2005 (endret) Er det mye støv i huset? Kanskje det er derfor? Allergi er det nok ikke dersom katten din ikke samtidig klør noe voldsomt samtidig som den nyser. Ville foresten ha tatt med katten til dyrlegen for sikkerhets skyld. Endret 7. desember 2005 av Miloine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå