AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 Ja, du leste riktig. En jente i klassen min, har planer om å kjøpe seg en designerveske for 50.000 kroner. Vesken hun har lyst på koster rundt 40.000 i England, men skal ha en prisøkning om 2-3 uker og vil trolig koste rundt 42-43.000 etter prisøkning. I følge venninnen min mener hun at hun må spare rundt 50.000 kroner, fordi vesken kan gå opp enda mer i pris til hun har spart nok penger. For de som lurer så er der snakk om en Chanel veske Personlig mener jeg 50.000 er alt for mye for en veske. Hva syns dere? Anonymkode: 29ce2...9b4 1
betrevitaren Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 Hvilken rolle spiller det? Har hun råd, så må hun vel få bruke pengene sine på det hun vil? 14
GammelKaktus Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 Jeg hadde aldri spart opp 50000 for så å bruke de på en overpriset veske, men det er meg. Hva andre gjør legger jeg meg ikke opp i. 4
Gjest Margit Spat Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 Jeg ville ikke gjort det selv, men hvordan vennene mine velger å disponere sine egne penger er faktisk ikke min sak.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 Selvsagt galskap, men det er hennes penger og hennes galskap. Anonymkode: 7ef67...8bd 1
Hjärtat Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 Hva jeg syns? At du ikke trenger å bry deg om hva hun bruker sparepengene sine på. Jeg synes også det er helt spinnvilt at noen gidder å bruke så mye på ei veske, men who cares? Det sykeste er at det er marked for det, at de kan ta den prisen.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 Siden du skriver "skolevenninne" regner jeg med at hun er temmelig ung? Eier hun egen bolig og bil? Hvis ikke er det helt høl i hue, ja, men det er hennes problem Eier hun bolig og bil og ønsker å spare opp 50 lapper til ei veske så er det i grunn ikke så ille. Vi bruker glatt 50 000,- hver gang vi reiser på ferie, og ingen ville stusset på det i det hele tatt. Det handler om prioriteringer PS: Jeg kjøpte også Chanel vesker og lassevis med Louboutin sko da jeg var ung. De pengene hadde kommet godt med da jeg skulle kjøpe bolig, ja... Men det nytter ikke å være etterpåklok, og alle godsakene er nå godt plassert på loftet Anonymkode: cf6ed...941 1
Ruccula Skrevet 5. november 2016 #8 Skrevet 5. november 2016 Det er bare trist å være så forfengelig 1
Ms.Sommerfugl Skrevet 5. november 2016 #9 Skrevet 5. november 2016 Det er selvfølgelig helt på tryne, men folk må få lov til og gjøre hva de selv vil med egne penger (om det er egne penger, da). Forhåpentligvis skjønner de etterhvert hvor sinnssykt det er.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #11 Skrevet 5. november 2016 Enda en tråd som lukter sjalusi lang vei. Hva vet vi om denne venninnen? Har hun ellers vært sparsom og droppet røyk og restaurantbesøk syns jeg hun kan unne seg den vesken. Jeg syns det er beundringsverdig at hun har klart å spare så mye for å få råd til det man ønsker seg og ikke la noen andre kjøpe det for seg, eller pådra seg forbruksgjeld for en veske. En Chanel er ikke akkurat penger ut av vindu siden de stiger i verdi. Den ene chanelvesken jeg kjøpte i 2014, solgte jeg for mer enn det jeg ga for den. Noen må gjerne tenke at det er galskap, men de dom mener det bruker sikkert penger på andre ting også. Anonymkode: 7d3e6...1df 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #12 Skrevet 5. november 2016 Sjalu? Hoho Anonymkode: bf36f...a1d
Sirah Skrevet 5. november 2016 #13 Skrevet 5. november 2016 Dette har ikke du noe med TS. Jeg hadde ALDRI fått meg til å bruke 50K på en veske, men om hun har pengene så er dette ene og alene hennes busines. Jeg bruker sikkert en hel masse penger på ting som andre syntes at er latterlig, men det er mitt problem og ikke deres. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #14 Skrevet 5. november 2016 Verden er smekkfull av idioter. Er vel ikke stort å gjøre med det? Anonymkode: 9387e...397 2
Gjest made4u Skrevet 5. november 2016 #15 Skrevet 5. november 2016 Mennesker presterer til stadighet å gjøre meningsløse ting, så toskeskap som dette har jeg sluttet å sjokkere meg over.
Drakan Skrevet 5. november 2016 #16 Skrevet 5. november 2016 Vis henne luksusfellen kanskje.... Har selv kjøpt et par finne lær vesker, men nekter å gå over 3000. Chanel er søppel .-. Fikk en gang en chanel veske i gave, verste møkka jeg har had. Takler ikke engang litt bruk. Hun kommer til å kaste 50 000 ut vinduet mildt sagt. Kunne heler satset på lotto eller noe bedre vås.
Cata Skrevet 5. november 2016 #17 Skrevet 5. november 2016 Så lenge folk har penger som er tjent på ærlig vis, så må de også få kjøpe hva de vil for dem, selv om jeg personlig ikke kan begripe den type valg.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #18 Skrevet 5. november 2016 Du kan jo være en god venninne, og vise henne de 50.000 som to BSUinnskudd, og regne ut rente og renters rente osv... Da kanskje hun får en realitycheck om hvor godt de pengene kan komme med senere. Og minn henne på at ikke alle forsikringer dekker så dyre vesker? Feks reiseforsikring varierer veldig fra selskap til selskap. Hadde vært evig takknemlig om det hadde vært meg i den situasjonen, med gode, fornuftige venninner som kunne dra meg unna dumme valg. For ja, veske til 50.000 er et dumt valg (når man er ung og mest sannsynlig ikke eier nåla i veggen eller har fast arbeid). Anonymkode: 2ffef...c18 3
Gjest Jessica Skrevet 5. november 2016 #19 Skrevet 5. november 2016 Jeg leser at du skriver at hun sparer så idet minste er hun litt fornuftig og ser på daffe som en investering 😊 Hennes penger, hennes valg. Hadde jeg ikke prioritert mine barn og sunt kosthold så hadde jeg definitivt kjøpt en slik dyr veske. 😉
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #20 Skrevet 5. november 2016 De aller fleste mennesker bruker penger på noe som strengt tatt ikke er nødvendig. I stedet for å henge seg opp i andres forbruk kan du jo ta en kikk på ditt eget og vurdere om alle innkjøpene har vært like fornuftige. Videre er det jo også store variasjoner i hva man kan bruke på luksus. Om noe synes jeg det er flott at hun sparer til dette og ikke bare får det sponset av foreldre. Anonymkode: 4e5d3...ea8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå