Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen single venninner i 40-årene som drikker og går ut hver bidige helg. Er det "normalt"? Selv er jeg i midten av 30-årene og kunne faktisk ikke tenkt meg det. Får ofte spørsmål om jeg vil bli med, men jeg takker fint nei. Jeg liker best å sitte hjemme i helgene, god mat og et glass vin eller to. Må ikke på død å liv ut å feste, drikke meg full i helgene.

Synes kanskje at når vi er såpass voksne, så trenger vi ikke oppføre oss slik vi gjorde i begynnelsen av 20-årene.

Synspunkter??

Anonymkode: be635...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver sin smak.. For meg virker det som du har en litt spesiell venninnegjeng. Det å drikke seg full hver bidige helg høres ikke normalt ut for meg. Jeg har hatt venninner/bekjente som ble helt desperadoer på fest og fyll så snart de hadde "barnefri". De var ikke single heller. I noen miljøer er det vel kanskje normalt, men jeg synes det virker ansvarsløst. 

Du har funnet ut at du har det bedre med et godt måltid og et par vinglass i rolige omgivelser. Det er jo bra for deg det. Hvorfor plager det deg? Blir du utsatt for drikkepress? Hvis ikke, så bare la de holde på. Jeg regner med at du kanskje kjenner noen som er litt mer lik deg, eller kommer til å bli det.

Anonymkode: 5f96d...d71

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor bryr du deg?

Synes det er nok av kjipe satte mennesker her i Norge. Selv har jeg bodd lenge i utlandet og der går voksne folk mye mer ut! Kvinner går alene på kafé og tar seg ett glass midt i uka , på en mandag eller helga f.eks, mens her benker voksne seg foran tv'n hver bidige helg, lite spenende mener jeg!

Kult at alle uansett alder gåt ut og nyter livet:) 40+ er heller ingen alder, man er ung og man bør få leve slik som man vil , hele livet! Det finnes mange satte folk i 20 årene også. Det handler om innstilling til livet!

Anonymkode: 2bfbd...524

• Liker 9
Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke gått ut hver bidige helg selv dersom jeg var i deres situasjon, men hvem er jeg til å dømme  og diktere hva andre skal like å drive med?  

Endret av Margit Spat
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bryr du deg?

Synes det er nok av kjipe satte mennesker her i Norge. Selv har jeg bodd lenge i utlandet og der går voksne folk mye mer ut! Kvinner går alene på kafé og tar seg ett glass midt i uka , på en mandag eller helga f.eks, mens her benker voksne seg foran tv'n hver bidige helg, lite spenende mener jeg!

Kult at alle uansett alder gåt ut og nyter livet:) 40+ er heller ingen alder, man er ung og man bør få leve slik som man vil , hele livet! Det finnes mange satte folk i 20 årene også. Det handler om innstilling til livet!

Du må lese hva jeg skrev.

Det er forskjell på å gå ut og ta seg ett glass og to, og å gå på fylla. Du må lese hva jeg skrev.

Jeg bryr meg, fordi det er mine venninner det er snakk om!!!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å gå ut og ta seg ett glass og to, og å gå på fylla. Du må lese hva jeg skrev.

Du må uansett la de leve sine liv! Innlegget ditt var også kritisk til at de gikk ut, istedenfor å sitte inne slik som deg. Det var det jeg reagerte på. Hvis det er alkoholkonsumet du reagerer på, får du legge frem det, for det var ikke slik jeg leste HI.

• Liker 8
Skrevet

Dessuten : hva vet du om de drikker seg full hver helg, når du ikke er med? Du sier selv du tar noen glass hjemme...

P.S: Jeg drikker sjeldent selv, så jeg forsvarer ikke høyt alkoholkonsum, men jeg forsvarer at folk må få leve som de vil.

Jeg liker at folk finner på ting, liker å møte nye mennesker etc, selv om jeg også liker å være mye hjemme. Men du dømmer de for de er i en viss alder, og det blir helt feil for meg. Man lever slik man selv vil, om man er 20 eller 70+!

• Liker 3
Skrevet

Er man singel og bare har seg selv å tenke på så får man vel gjøre som man vil? Har selv barn og er 30, og jeg drikker aldri mer enn et glass vin elns om jeg er ute og ikek har barnefri. ikke tale på at jeg orker å være bakfull OG ha barnet med meg. Hadde jeg vært singel så hadde jeg nok vært mer ute men nå? neh..

Anonymkode: 90a75...d47

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld meg, men de fleste som påstår de bare nyter et glass eller to drikker som regel mer enn det. 

Anonymkode: cc93c...577

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du sitter hjemme med god mat og drikke ilag med typen og de er ute og drikker?

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Så du sitter hjemme med god mat og drikke ilag med typen og de er ute og drikker?

Tenkte på det samme selv. 

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må uansett la de leve sine liv! Innlegget ditt var også kritisk til at de gikk ut, istedenfor å sitte inne slik som deg. Det var det jeg reagerte på. Hvis det er alkoholkonsumet du reagerer på, får du legge frem det, for det var ikke slik jeg leste HI.

Det var et spørsmål, ikke kritikk!! 

Men, la oss legge denne død. Det er ingen her som faktisk forstod hva jeg mente her, så da er det ingen vits i å dra den lenger.

Å til dere som insinuerer at jeg sitter å drikker meg full alene i helgene....fordi de som sier de tar ett par glass, alltid tar mer. Takk for den! 

Moderator; kan du stenge denne tråden?? Takk.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men, la oss legge denne død. Det er ingen her som faktisk forstod hva jeg mente her, så da er det ingen vits i å dra den lenger.

Å til dere som insinuerer at jeg sitter å drikker meg full alene i helgene....fordi de som sier de tar ett par glass, alltid tar mer. Takk for den! 

de er 40 år! la de få gjøre som de vil med sine liv. :)

Anonymkode: 90a75...d47

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er bekymret for alkoholinntaket til venninnene dine så sier du det. Snakk med en og en kanskje? Du må regne med å bli upopulær. Men, det kan være ok å få høre for noen, bare det gjøres med litt fintfølelse. Man vet det gjerne selv hvis forholdet til alkohol er noe uproblematisk. Du kan potensielt bli en god støtte. 

Hvis det er slik at du savner å kunne gjøre noe sammen med venninnene dine en lørdagskveld, som ikke innebærer fyll. Så snakker du med dem samlet?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skulle vi liksom forstå den da?

Skrevet

Hvis du er bekymret for alkoholinntaket til venninnene dine så sier du det. Snakk med en og en kanskje? Du må regne med å bli upopulær. Men, det kan være ok å få høre for noen, bare det gjøres med litt fintfølelse. Man vet det gjerne selv hvis forholdet til alkohol er noe uproblematisk. Du kan potensielt bli en god støtte. 

Hvis det er slik at du savner å kunne gjøre noe sammen med venninnene dine en lørdagskveld, som ikke innebærer fyll. Så snakker du med dem samlet?

Ikke bekymret for alkoholinntak eller mengde. Det er jo absolutt ikke det dette handler om.

Men, nok nå! Herregud!!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

problematisk.....

Skrevet

Det er vel naturlig at single går mer ut enn de som er i forhold, er det ikke? Når man har en partner har man selskap hele tiden, man har en å snakke voksensnakk med og slipper å føle på ensomheten på kveldstid som mange single gjør. Mange godt voksne single er også på utkikk etter en partner, og potensielle kjærester ringer sjelden på døren for å melde sin interesse. Større sjanse for å treffe noen hvis man er ute blant folk vil jeg tro. Når det er sagt tror jeg nok det er en god del kvinner i den alderen og yngre som er lett alkoholiserte, og ikke bare single. Vanskelig å unngå hvis man fester ukentlig i flere tiår. 

Skrevet

Ikke bekymret for alkoholinntak eller mengde. Det er jo absolutt ikke det dette handler om.

Men, nok nå! Herregud!!

Jeg stilte et spørsmål tidligere i tråden. i #10. 

Skrevet

Det gir dem tydeligvis noe positivt siden de fortsetter å gå ut. Selv om det ikke er din preferanse, så er jo mennesker ulike. De har kanskje ikke barn og den type ansvar, så da kan de leve mer på den måten

Anonymkode: dc14f...103

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...