AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 Jeg angrer hver gang, for det er noen helt sykt bortkasta penger. Vorset er alltid bra, helt til vi skal ut. Da brukes det mest tid på å diskutere hvor folk vil. "jeg vil på et sted med dansegulv", "nei det er så jævlige folk der", "liker ikke musikken", "nei, der er det altid så fult". Dette er grunnen til at vi aldri blir enige om hvor vi går. Og det ender med et sted vi betaler oss inn på, for så å finne ut at det ikke var bra allikevel, og at vi går ut igjen. Så diskuteres det om hvilket annet sted vi kan på. Men så ender det med at folk begynner å dra hjem. Hvordan si at du vil hjem, eller ikke vil ut uten å virken som en festbrems eller usosial? For folk prøver stadig å overtale meg på å bli med ut ."du vil nok ut etter å ha vært på vorset". Det er liksom tabu st man ikke vil ut. Men som sagt, jeg synes det å gå ut på byen har blitt sinnsykt kjedelig! Fler enn meg som vil slutte å gå ut? Av samme grunn? Anonymkode: 5a262...4dd
Rakelmaki Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 (endret) Jeg pleier å enten si i fra på forhånd. Sier bare at jeg kan være med, men kommer ikke til å drikke og vet ikke om jeg blir med ut. Hvis jeg er på vors og finner ut at jeg vil dra hjem, så sier jeg bare det. Pleier å gå hjem når de andre går på byen. Da sier jeg hade på gaten. På byen, hvis det er kaos, reiser jeg bare hjem uten å si i fra og sender en sms når jeg går. Noen ganger opplever jeg at noen av de på vorset ikke går av bussen/trikken fordi de ombestemte seg og vil hjem. Det går også fint. Da sender de som regel en sms og sier i fra at de droppet å bli med. Jeg er 24 år da, så kan jo hende det har litt med alder å gjøre. Er som oftest litt mer drikkepress og være-med-press i yngre alder. Edit: Man kan også lyve litt. Hvis jeg går ut med noen som er kjent for drikkepress og jeg ikke vil drikke sier jeg at alkohol er trigger for migrenen og at jeg må passe litt på. Det er litt sant. Har jo migrene, men alkohol er egentlig ikke en trigger. Kan også si at man skal på jobb kl 8 dagen etterpå. Da virker man sosial fordi man blir med likevel, i stedet for å bli hjemme. Bare finn på en unnskyldning, så går det som regel fint Endret 5. november 2016 av Rakelmaki
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 Ja, jeg har det alltid gøy ute. Men jeg er i en vennegjeng hvor vi har ganske like interessert, pluss at vi planlegger som oftest på forhånd hvor vi skal videre etter vorset, slik at det ikke blir noen diskusjoner. Så og si alle jeg drikker med foretrekker å sette seg på en bar og drikke pils rundt et bord, så da er vi alle fornøyde ettersom vi er så like. Skal vi en annen plass enn "den faste" blir dette som oftest planlagt lenge før vorset, slik at folk er klar over dette. Da kan kanskje noen si at de ikke blir med ut og det er helt greit. Jeg tror nok dette kommer helt an på vennegjengen man har. Jeg er så heldig at vi liker det samme og det blir som oftest alltid hyggelig fordi vi vet hva vi går til. Anonymkode: e79e2...7ad
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 Pleier å si fra at jeg kun er med på vorset, evt drar jeg med på utestedet, "går på do" og forsvinner, dvs reiser hjem igjen. Anonymkode: 4eb2c...05b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 Jeg drar ikke på byen lengre, men syns det er helt ok å sitte noen timer å drikke med venner. Jeg syns det koster for mye å dra på byen, man skal til og man skal hjem, det blir fort nattmat, alkohol ute + inngang. Venner deles uansett på byen. Ofte er det for mye folk eller høy musikk til å ha en samtale med noen. For mye folk til å danse. På hjemmefester blir jeg fort trøtt da, så det er ikke ofte jeg er ute lengre. Anonymkode: 68406...fa1
Gjest skjære Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 (endret) Det virker som om dere har veldig spesifikke kriterier for hvor og hvordan dere kan ha det morsomt, og dersom en av kriteriene ikke er bra så var hele kvelden nesten ødelagt. Har dere det egentlig så gøy sammen når dere er så avhengige av at alt på utestedet må klaffe? Jeg tenker at dersom jeg er med kompisen min ut, så tuller vi og har det morsomt uansett hvor vi går. Eller om vi er hjemme hos hverandre for den saks skyld Uansett så er det selvsagt ikke obligatorisk å være med ut på fest. Du kan jo nevne at du er åpen for å ha en filmkveld eller sånn hjemme om flere vil være med på det. Da gir du et alternativ og lukker ikke alle muligheter for å være sosial med deg. Om der er andre i gruppa som er mer som deg, så kanskje det kan være starten på en ny måte å bruke helgene på for noen av dem. Med det er kanskje en mulighet for at du vil miste vennskapet med de i gruppa om alle er veldig festløver. Dersom du ikke har andre venner, så kan det bli en litt ensom periode til du eventuelt finner deg nye venner Endret 5. november 2016 av skjære
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #8 Skrevet 5. november 2016 Som regel ikke. Verken jeg eller noen av vennene mine er typiske festemennesker, så om vi drar en sjelden gang er det gjerne organisert i forbindelse med kullet eller noen foreninger. Jeg synes også vorset er ganske bra. Jeg blir med til utestedet og gjør meg sett, så drar jeg etter rundt 10-15 minutter. Jeg pleier selvfølgelig å si ifra til venninnene mine dersom situasjonen tilsier at jeg bør det, men som regel faller man litt bort fra hverandre når man kommer på utestedet der det er mange andre kjenninger. Ettersom mine venner er likedan meg på dette området synes jeg ikke det er vanskelig å si ifra. Jeg synes uansett det er helt legitimt å si ifra at du vil dra ut for å ha det gøy, og ikke krangle over hvor dere skal dra hen. Dersom du sier ifra om at du går med mindre det er bestemt hvor dere skal dra hen blir kanskje vennegjengen din litt raskere til å bestemme seg. Ellers synes jeg alltid at det skal være greit å si at man ikke ønsker å dra ut, men jeg er veldig klar over at det ikke er like akseptert i alle vennekretser. Å unnskylde seg med noen planer dagen etter er imidlertid alltid en sikker utvei. Anonymkode: bd8c7...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå