Gjest Anonymous Skrevet 24. november 2004 #1 Del Skrevet 24. november 2004 Skal reise bort noen måneder i vinter og lurer på om det er nødvendig å tømme varmtvannsbereder, og hvordan man gjør det. Er en slik blå bereder fra ca 1975. Bør jeg også tømme alle rør i kjelleren? Vurderer å la strømmen stå på her, men har ikke bestemt meg. Økonomien spiller inn litt, men rørlegger er heller ikke billig hvis rør og alt bare er kaos når jeg kommer tilbake igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 24. november 2004 #2 Del Skrevet 24. november 2004 Har du ikke termostatovner ? Da kan du sette dem på lav temperatur. Angående varmtvannsbereder, så tror jeg ikke det er nødvendig å tømme den. Men det du ikke må gjøre, er å la den stå på, samtidig som du stenger hovedkranen. Hvis det da er en kran som er litt utett, kan du berederen tømme seg mens du er borte, og elementet svis istykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 24. november 2004 #3 Del Skrevet 24. november 2004 Pleier ikke forsikringsselskaper å ha en eller annen regel om at man er ansvarlig for å forhindre at rør fryser på vinteren? Hadde satt termostatovnene på noen varmegrader for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå