AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 Det har vært mange tråder om hvem som skal betale på første date. I gamle dager var det menn som betalte. Det kommer nok naturlig av at det var menn som tjente pengene. Nå som det i mindre grad er forskjeller mellom kjønnene bør ikke dette skape problemer. Men likevel ser dte ut til å gjøre det. Kan dere ikke bli enige om å dele eller betale hver for seg? Eventuelt så kan mannen som i 99% av tilfelle ber dama ut velge noe en billigere løsning. Personlig gidder jeg ikke å bruke massevis av penger på en første date som jeg ikke har anelse om vil lede til noe mer. Ha realistiske forventninger til første date. Om du bruker la oss si 100-150 kroner på en første date er jo ikke det verdens undergang. Anonymkode: baf56...69d
Gjest O.G. Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 Regelen er: Den som inviterer betaler.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 Akkurat nå, O.G. skrev: Regelen er: Den som inviterer betaler. Da er det 100% sannsynlig at mannen betaler. Kan du ikke bare skrive regelen er: mannen betaler. For da slipper du å pakke ordene inn til å høres ut som noe annet enn det det er. Anonymkode: baf56...69d 11
Nuttery Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 (endret) Jeg syntes man ser an situasjonen. For meg er det en tommelfingerregel at den som inviterer ut betaler, så langt det ikke er en syk mengde penger. Er det en stor regning syntes jeg man splitter den 50/50 (ikke "du drakk vin, jeg drakk cola, din forrett kostet 20kr mer enn min.. osv) Skal det betales flere ganger på én date (feks flere runder med drinker hvor man kjøper i bar) betaler den som inviterte 1ste runde, den andre betaler 2ndre runde osv. Er man sikker på at man ønsker å date flere ganger syntes jeg det er OK å betale annenhver date. i tillegg må man se an hverandres økonomi. Blir jeg (student) invitert med på f. Eks en dyr restaurant av en med fulltidsjobb sier jeg at det blir nok litt mye for studentbudsjettet mitt, og spør om vi kan dra en annen plass e.l. Sier de at de da vil spandere tar jeg det for god fisk, og føler det ligger klart at jeg ikke kan gjengjelde den summen på samme måte. Endret 5. november 2016 av Nuttery Tillegg 3
Gjest O.G. Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det 100% sannsynlig at mannen betaler. Kan du ikke bare skrive regelen er: mannen betaler. For da slipper du å pakke ordene inn til å høres ut som noe annet enn det det er. Anonymkode: baf56...69d Vel, hvis jeg inviterer en fyr ut for å spise, så tar jeg regningen uten spørsmål. Så det forventer jeg ikke nei.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 Man blir jo enig. For meg er det akkurat det samme, men er selvfølgelig hyggelig om han spanderer. Man ser jo der hvor gjerrig den andre personen er, begynner de å snakke om kronestykker, blir det verre. 1
Gjest O.G. Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 8 minutter siden, Nuttery skrev: Jeg syntes man ser an situasjonen. For meg er det en tommelfingerregel at den som inviterer ut betaler, så langt det ikke er en syk mengde penger. Er det en stor regning syntes jeg man splitter den 50/50 (ikke "du drakk vin, jeg drakk cola, din forrett kostet 20kr mer enn min.. osv) Skal det betales flere ganger på én date (feks flere runder med drinker hvor man kjøper i bar) betaler den som inviterte 1ste runde, den andre betaler 2ndre runde osv. Er man sikker på at man ønsker å date flere ganger syntes jeg det er OK å betale annenhver date. i tillegg må man se an hverandres økonomi. Blir jeg (student) invitert med på f. Eks en dyr restaurant av en med fulltidsjobb sier jeg at det blir nok litt mye for studentbudsjettet mitt, og spør om vi kan dra en annen plass e.l. Sier de at de da vil spandere tar jeg det for god fisk, og føler det ligger klart at jeg ikke kan gjengjelde den summen på samme måte. Siden den som inviterer bestemmer plassen, så er det helt klart at de i slike tilfeller skal ta hele regningen. Helvete heller.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #8 Skrevet 5. november 2016 Her burde det være 50/50. Kvinnen i dag er uavhengig, økonomisk, likestilling osv. Dette burde debatteres. Som mann er det et godt tegn hvis daten faktisk tilbyr seg å betale eller betale halvparten osv. Ei jente som lar mannen betale fordi det bare er slik fra gammelt av, er ikke noe fremtidig koneemne for meg. Kvinner i dag skal ikke få i pose og sekk, der har de spilt ut likestillingskortet litt for mye. I utgangspunktet er jeg for romantiske ting, og gjør romantiske ting automatisk og tar som regel hele regningen, i prinsipp så avskrier damen seg da for fremtidig dating hvis hun lar meg gjøre det. Som mann har jeg funnet at selv må jeg ha en del krav til en fremtidig partner, kvinnen har ikke enerett på rimelige og urimelige krav (Nå kommer ikke jeg med urimelige krav da). LIKESTILLING Anonymkode: 00ab4...051 5
Rosaboble15 Skrevet 5. november 2016 #9 Skrevet 5. november 2016 Første date kan vi gjerne spleise på, men hvis jeg inviterer (og det gjør jeg faktisk noen ganger), så spanderer jeg. Hvis vi skal på flere enn èn date, så synes jeg det er hyggeligere at vi bytter på å spandere, fremfor at vi deler regningen hver gang, men det er ingenting jeg bryr meg nevneverdig om uansett. Jeg er forresten kvinne, så det finnes i hvert fall to kvinner i dette landet (jeg og O.G.) som inviterer menn ut på date.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #10 Skrevet 5. november 2016 Om kvinner vil ha likestilling så får de betale for sin egen mat. Nei beklager jeg glemte kvinner vil jo ikke ha likestilling når det ikke er til fordel for dem. Anonymkode: 6952e...81e 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #11 Skrevet 5. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om kvinner vil ha likestilling så får de betale for sin egen mat. Nei beklager jeg glemte kvinner vil jo ikke ha likestilling når det ikke er til fordel for dem. Anonymkode: 6952e...81e Anonymkode: 00c8a...217 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #12 Skrevet 5. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da er det 100% sannsynlig at mannen betaler. Kan du ikke bare skrive regelen er: mannen betaler. For da slipper du å pakke ordene inn til å høres ut som noe annet enn det det er. Anonymkode: baf56...69d Jeg er faktisk enig i at den som ber ut betaler. Og tro det eller ei, så har jeg bedt ut mannfolk mer enn jeg har blitt bedt ut, så her har jeg betalt for majoriteten av mine første dates. Anonymkode: e9101...92e 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #13 Skrevet 5. november 2016 Jeg vil helst betale selv. Vil ikke at det skal føles som om jeg skylder han noe,for noen mener at en gjør det når de har spandert noe på deg. Jeg har ikke sex med noen etter å ha møtt de en gang. I tillegg handler det om å møtes og se om dette kan bli noe mer. Da skjønner ikke jeg hvorfor man skal ut på noen fin restaurant,og bli spandert på. Bedre å velge et billigere alternativ og heller gå ut på et finere sted når man har blitt bedre kjent. Gjør jo ikke meg noe å betale noen hundrelapper selv,og jeg liker å føle meg selvstendig og føler at jeg snylter om en jeg ikke er i et forhold med eller som er nær meg skal drive å spandere på meg. Anonymkode: cd130...8a8 2
Sariou Skrevet 5. november 2016 #14 Skrevet 5. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da er det 100% sannsynlig at mannen betaler. Kan du ikke bare skrive regelen er: mannen betaler. For da slipper du å pakke ordene inn til å høres ut som noe annet enn det det er. Anonymkode: baf56...69d Mener du at kvinner ikke kan invitere på date da eller? 2
Sykkelkopp Skrevet 5. november 2016 #15 Skrevet 5. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du bruker la oss si 100-150 kroner på en første date er jo ikke det verdens undergang. Anonymkode: baf56...69d Det hadde blitt dyrt for meg i lengden ass 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #16 Skrevet 5. november 2016 2 minutter siden, Sykkelkopp skrev: Det hadde blitt dyrt for meg i lengden ass Har du så mange første date? Anonymkode: 00c8a...217
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #17 Skrevet 5. november 2016 19 minutter siden, Sariou skrev: Mener du at kvinner ikke kan invitere på date da eller? Det skjer en gang i blant at en og annen kvinne gjør det. Men sannsynligheten for at en dame gjør det kontra en mann er forsvinnende liten. Anonymkode: baf56...69d
Sykkelkopp Skrevet 5. november 2016 #18 Skrevet 5. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du så mange første date? Anonymkode: 00c8a...217 1000 i året ca Student uten jobb. Ikke vits i å gå mer i minus enn man må
Gjest canacas Skrevet 5. november 2016 #19 Skrevet 5. november 2016 2 minutter siden, Sykkelkopp skrev: 1000 i året ca Student uten jobb. Ikke vits i å gå mer i minus enn man må Hahaha 1000 første dates i året lizm? Er du kjekk eller?
Sykkelkopp Skrevet 5. november 2016 #20 Skrevet 5. november 2016 Akkurat nå, canacas skrev: Hahaha 1000 første dates i året lizm? Er du kjekk eller? Nei derfor jeg må ha så mange vet du. De springer når de ser meg 3 om dagen er godt for magen. Fri på søndager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå