AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #161 Del Skrevet 9. november 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man avtaler 50/50, blir naboer/samme nabolag/10 minutters gange og samarbeider meget godt! Anonymkode: 196df...d0e Annenhver uke er ikke anbefalt for så små unger som ts sin....uansett hvor godt man samarbeider. Anonymkode: e3708...bd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peter007 Skrevet 9. november 2016 #162 Del Skrevet 9. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi? Jeg vokste opp med at noen ganger var mor hjemme andre ganger far. Hvorfor skal der være negativt. Hva sier du til at jeg tenker vi skal ha felles bursdag for henne, kanskje klare noe felles for henne. Hun fortjener det mener jeg. Hvorfor er det forvirrende å se Mamma IG Pappa på samme dag? Tror ikke en 1 åring skiller dager slik vi gjør. Tror du vel? Anonymkode: 9f701...440 Det er fint om dere klarer samarbeide om fødselsdager ovs. Små barn skal etter forskningen ha det stabilt, og hyppige skifter er vel ikke akkurat etter det som forskingen anbefaler. Når barnet blir flyttet hyppig mellom bopeler av det som oppfattes som omsorgspersoner, her ved far og mor kan det skape forvirringer. Tidsbegrepet er ikke fullt utviklet ved ètt års alderen. Det er blant annet dette sakkyndige legger frem i rettslige tvister om bosted/ delt bosted barn. Du kan ikke sammenligne din egen oppvekst hos dine foreldre som bodde sammen. (Det virker slik ut fra det du skriver). Det kan det være mer stabilt med far som omsorgsperson i sin periode, og ikke sammenblanding der barnet blir revet fra deg og far i hans samværsperiode. I barnehagen er barnet sammen i en gruppe og dette oppfattes ikke på samme måten. Så til spørsmålet ditt har ikke barnet utviklet samme tidsbegrepet ved étt års alderen som voksne, og klarer ikke skille dagen på samme måten som voksne og eldre barn gjør. Det blir lagt frem at det er ved tre års alderen tidsbegrepet vanligvis er utviklet godt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #163 Del Skrevet 10. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Annenhver uke er ikke anbefalt for så små unger som ts sin....uansett hvor godt man samarbeider. Anonymkode: e3708...bd2 Det er mye som ikke er anbefalt av eksperter men som også fungerer fint for noen. Alle er ikke like, og man vet ikke før man har prøvd. Anonymkode: d0014...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #164 Del Skrevet 10. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er mye som ikke er anbefalt av eksperter men som også fungerer fint for noen. Alle er ikke like, og man vet ikke før man har prøvd. Anonymkode: d0014...0df Det er ikke foreldrene som det skal fungere for, men barnet. Litt dumt å sjanse på at det går sikkert fint med barnet, en baby på 1 år, også viser det seg på sikt at det ikke gikk så bra likevel. 1 barndom og et liv ødelagt. Det er en grunn til at eksperter ikke anbefaler 50/50 for så små barn, så det har nok blitt forsket på og konkludert med. Anonymkode: e3708...bd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thejohan Skrevet 10. november 2016 #165 Del Skrevet 10. november 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke foreldrene som det skal fungere for, men barnet. Litt dumt å sjanse på at det går sikkert fint med barnet, en baby på 1 år, også viser det seg på sikt at det ikke gikk så bra likevel. 1 barndom og et liv ødelagt. Det er en grunn til at eksperter ikke anbefaler 50/50 for så små barn, så det har nok blitt forsket på og konkludert med. Anonymkode: e3708...bd2 Men likvel skjer det at det blir dømt 50/50 på barn under 3 år. Tror du virkelig at livet til barnet blir ødelagt av å være 50/50 hos foreldrene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #166 Del Skrevet 10. november 2016 6 minutter siden, thejohan skrev: Men likvel skjer det at det blir dømt 50/50 på barn under 3 år. Tror du virkelig at livet til barnet blir ødelagt av å være 50/50 hos foreldrene? Ja, det tror jeg. Kan du vise til en link der regelen er at barn under 3 år blir dømt til å bo annenhver uke i to forskjellige hjem? Det er faktisk ikke standarden at det skjer. Anonymkode: e3708...bd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thejohan Skrevet 10. november 2016 #167 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det tror jeg. Kan du vise til en link der regelen er at barn under 3 år blir dømt til å bo annenhver uke i to forskjellige hjem? Det er faktisk ikke standarden at det skjer. Anonymkode: e3708...bd2 Ingen som har sagt at det er standaren, jeg sier bare at det skjer. Om jeg har en link? Nei, det har jeg ikke, men jeg lever i en! Mi yngste var 1 år og 8 mnd da retten dømte 50/50 i barnefordelingssaken vår. Eldste var da litt over 3 år. (dette var forresten i 2011, så vi har praktisert dette i noen år nå, og ingen problemer. De bor ikke i en koffert, siden de har alt de trenger hos meg, og alt de trenger hos pappaen sin). Endret 10. november 2016 av thejohan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #168 Del Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 6.11.2016 den 9.49): Dette med at det ikke er bra med delt bosted når barnet er så ungt, og at det trenger det stabilt og trygt, det er greit. Men hvorfor er det slik at ikke bare du TS, men andre mødre her også som har vært i samme situasjon, da skal på død og liv være den forelderen som har mest omsorg? At du ikke har jobb, eller kun har lagt opp penger til dette er ditt problem og ikke andres. Søk om bostøtte og sosial stønad. Ser andre her i tråden også hadde det slik at ved bruddet fikk far samvær annenhver helg og en dag i uken i begynnelsen. Hvorfor ikke den andre veien da (om ikke far ønsket dette selv)? Hvorfor kan ikke dere som mødre godta og være den som har samværet annenhver helg for så å trappe opp? Melken din er ikke livsviktig, vi har MME også. Tror dere at barnet er fullstendig avhengig av deg som mor, men ikke far? Det barn trenger, er noe BEGGE foreldrene er i stand til å gi hver for seg. Dere hadde nok sett på det annerledes om dere satt dere med samvær annenhver helg. Anonymkode: b5bf0...64a Fordi MOR ER VIKTIGST. Anonymkode: daea5...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #169 Del Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi MOR ER VIKTIGST. Anonymkode: daea5...4d3 Hva søkte du på for å finne en 5 år gammel tråd?? Anonymkode: bd4bd...2f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #170 Del Skrevet 13. mai 2022 Barnet var 70% hos meg mor og 20% hos far. Når de er så små tror jeg de har best av å ha fast bosted ett sted og besøk hos den andre. Hos oss var det klar at jeg som mor skulle h han mest. Har fungert supert Anonymkode: 25251...c91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå