Gå til innhold

Samlivsbrudd hvilken barnefordeling har dere? Jenten er 1 år😔

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare si meg så enig i det som er uthevet her. Syntes det bare er rettferdig at han får 70/30, da dette er til det beste for barnet da 50/50 er for mye uvissthet.

Anonymkode: 49bf3...e69

Er det som er reelt i mulighet ift tid også. Han har skodd seg skik at han ikke har mulighet til å ta ulønnet og er personen som ville ut. 

Tenker dere delt bosted 70/30 da? 

Eller samvær 30% 

Anonymkode: 9f701...440

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne selv, og hadde i samme situasjon selvsagt ønsket å ha barnet mest selv i starten.

Men det overrasker meg - siden far i dette tilfelle har tatt permisjon og utfra det jeg forstod vært tilstedeværende, at det tas som en selvfølge at det er mor som skal få mesteparten av tiden.

Jeg har og sett at 50/50deling ikke er anbefalt(dog har det vært presentert mange kilder til uenighet om dette uten at jeg har gått inn i dem) - men det er ikke riktig at det skal være mor som helt selvsagt og åpenbart får dem.

Jeg hadde selvsagt ønsket det selv fordi jeg hadde blitt dypt ulykkelig av å bare se barnet mitt et par ganger i uka uten overnatting etc som skisseres her - men altså. Det er ikke sånn at kjønnet vårt bare helt umiddelbart gir den rettigheten slik endel virker bare ta for gitt her?

Anonymkode: 1d10d...d78

Enig her.

Denne selvfølgen om at mor skal få mesteparten av tiden er ikke riktig. Mange gode fedre der ute som også er dypt ulykkelig over å se barnet sitt mye mindre enn de ønsker.

Anonymkode: b5bf0...64a

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" Skal jeg som mor begynne i jobb igjen før jeg må fordi vi er i et brudd som da vil bety at vårt barn må i barnehage fra 07-16.30 om hun bor hos far? "

JA,det kan du godt gjøre. Eller du kan la barnefar få 70% og du 30%,siden eksperten sier dette er en god løsning ang fordeling?

At barnet "må" i barnehage,er det fryktelig? Barnehager i dag er ut i fra min erfaring kjempefint for barnet.Veldig sosialt og mye lek og lær.Dagmamma er også et alternativ.

Lurer på hvilken forskning du refererer til? DET er anbefalt IKKE barnehage men hjemme med omsorgsperson, men du tenker kanskje jeg skal begynne i jobb og han si opp jobben han ikke får permisjon fra og så kan jeg forsørge begge to? 

Ts

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig her.

Denne selvfølgen om at mor skal få mesteparten av tiden er ikke riktig. Mange gode fedre der ute som også er dypt ulykkelig over å se barnet sitt mye mindre enn de ønsker.

Enig. Men her kan IKKE far være hjemme så hva da😞 Hun mister rettigheter pga jeg vil imøte komme barnefar det er ikke rett for var han som ville ut.

spurte om ulike løsninger forøvrig

Ts

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det som er reelt i mulighet ift tid også. Han har skodd seg skik at han ikke har mulighet til å ta ulønnet og er personen som ville ut. 

Tenker dere delt bosted 70/30 da? 

Eller samvær 30% 

Delt ansvar + 70% i FARS favør. Du kan få de 30%,om du ikke har en veldig god grunn til at det er helt feil for din datter..

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvilken forskning du refererer til? DET er anbefalt IKKE barnehage men hjemme med omsorgsperson, men du tenker kanskje jeg skal begynne i jobb og han si opp jobben han ikke får permisjon fra og så kan jeg forsørge begge to? 

Ts

Nei,det mener jeg ikke.Jeg nevner også dagmamma. Man kan finne en dagmamma som gjerne kan være noen kjente om mulig.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Delt ansvar + 70% i FARS favør. Du kan få de 30%,om du ikke har en veldig god grunn til at det er helt feil for din datter..

Er du en bitter mann som ikke vil lese fakta i DENNE saken? Fint om du kommenterer etter å ha lest deg opp. Evt Finn en annen tråd. Opplever du ikke ser dette fra barnets side men fra far sin😝

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du en bitter mann som ikke vil lese fakta i DENNE saken? Fint om du kommenterer etter å ha lest deg opp. Evt Finn en annen tråd. Opplever du ikke ser dette fra barnets side men fra far sin😝

Han har ikke 70% tid feks🤕

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,det mener jeg ikke.Jeg nevner også dagmamma. Man kan finne en dagmamma som gjerne kan være noen kjente om mulig.

Siden mor og far er primær omsorg personer tenker du at en dagmamma kan brukes😂😂😂

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du en bitter kvinne som ikke vil lese fakta fra kun TS sin side av DENNE saken? Opplever at du kun ser dette fra din egen side og ikke fra barnets.

Anonymkode: 49bf3...e69

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,jeg er ikke en bitter mann.Jeg er en fornøyd far med 50/50 fordeling!

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke 70% tid feks🤕

Har ikke 70% tid?! Har du 100% tid når du begynner å jobbe igjen? Bruk barnehager eller dagmamma!

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden mor og far er primær omsorg personer tenker du at en dagmamma kan brukes😂😂😂

Dagmamma eller barnehage kan brukes ja.Er en grunn til at det finnes.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men her kan IKKE far være hjemme så hva da😞 Hun mister rettigheter pga jeg vil imøte komme barnefar det er ikke rett for var han som ville ut.

spurte om ulike løsninger forøvrig

Ts

Selv om man har rett til stønader og diverse er det ikke noe man Må ha? Klarer du deg fint uten,hvorfor skal du på død og liv klore til deg pengene? Gi far mesteparten av tiden,la han ordne med dagmamma eller barnehage.Det er EN løsning.

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke 70% tid?! Har du 100% tid når du begynner å jobbe igjen? Bruk barnehager eller dagmamma!

Du har så lite kunnskap at jeg oppfordrer deg til å forlate tråden

• Liker 4
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagmamma eller barnehage kan brukes ja.Er en grunn til at det finnes.

Ja hvorfor ikke la en Instutisjon ta seg av barnet mitt i tilknytningsfasen.

Vet du hvorfor vi har barnehage for de minste? Pga barnet nei, pga foreldre skal ha mulighet til å jobbe. Hvorfor jobber du? Jeg jobber for å få rå til det jeg ønsker her i livet tid❤️ Bryr meg ikke om dyre klær og reiser for meg er nærhet og tilstedeværelse essensielt. Hva du velger er opp til deg. Men å fortelle meg at barnehage er best for en liten må du vise meg forskning på. Egentlig ønsker jeg ikke råd fra deg for du sier å ha valgt 50/50 løsning som er ypperlig for foreldre som ønsker å ha et familie liv men også et eget liv 50/50 = genialt. slik tenker ikke jeg og du påvirker meg bare sterkere til å mene at det blir feil for mitt barn. Så takk for den. 

Ts

• Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man har rett til stønader og diverse er det ikke noe man Må ha? Klarer du deg fint uten,hvorfor skal du på død og liv klore til deg pengene? Gi far mesteparten av tiden,la han ordne med dagmamma eller barnehage.Det er EN løsning.

Du høres ut som barnefaren i denne saken. I mine øyner en super egoist. Vennligst slutt å kommenter min trå. 

Ts

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glad jeg ikke er barn idag. Får vondt i magen av å tenke på å ikke ha ett hjem. Men må flyttes fram og tilbake alt ettersom hva som passer de voksne. Stakkars barn med delt bosted sier nå jeg.. Kan ikke være noe godt med en slik barndom.

Anonymkode: 18d96...efa

Enig men hvordan løse det når du blir ufrivillig dumpet av barnefar? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvorfor ikke la en Instutisjon ta seg av barnet mitt i tilknytningsfasen.

Vet du hvorfor vi har barnehage for de minste? Pga barnet nei, pga foreldre skal ha mulighet til å jobbe. Hvorfor jobber du? Jeg jobber for å få rå til det jeg ønsker her i livet tid❤️ Bryr meg ikke om dyre klær og reiser for meg er nærhet og tilstedeværelse essensielt. Hva du velger er opp til deg. Men å fortelle meg at barnehage er best for en liten må du vise meg forskning på. Egentlig ønsker jeg ikke råd fra deg for du sier å ha valgt 50/50 løsning som er ypperlig for foreldre som ønsker å ha et familie liv men også et eget liv 50/50 = genialt. slik tenker ikke jeg og du påvirker meg bare sterkere til å mene at det blir feil for mitt barn. Så takk for den. 

Ts

Jeg har ikke valgt 50/50. Jeg har krevd det! Men i mitt tilfelle var min datter 7 på tidspunktet. Jeg skulle gjerne hatt mye mer enn 50% også,uten å ha brydd meg det døyt om hva jeg har krav på fra stat og kommune. 50/50 er ikke genialt,men av og til den beste løsningen om begge foreldre absolutt vil ha det og om barnet er veldig sterkt knyttet til dem begge! Da skal man ikke tenke på kontantstøtte som du nevner i det aller første innlegget ditt.Tåler du ikke at hvem som helst kommenterer i tråden anbefaler jeg deg å stenge den!

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke valgt 50/50. Jeg har krevd det! Men i mitt tilfelle var min datter 7 på tidspunktet. Jeg skulle gjerne hatt mye mer enn 50% også,uten å ha brydd meg det døyt om hva jeg har krav på fra stat og kommune. 50/50 er ikke genialt,men av og til den beste løsningen om begge foreldre absolutt vil ha det og om barnet er veldig sterkt knyttet til dem begge! Da skal man ikke tenke på kontantstøtte som du nevner i det aller første innlegget ditt.Tåler du ikke at hvem som helst kommenterer i tråden anbefaler jeg deg å stenge den!

Du må gjerne kommentere men ikke uten at det er hold i det og når du sier barnet er 7 år er det åpenbart en MRGET stor forskjell fra din sak og min. Kontantstøtte er for de minste ikke et skolebarn. Hva vet du foresten om tilknyttningen her jeg har ikke skrevet det🤔

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...