09.08.2002 Skrevet 24. juli 2002 #1 Skrevet 24. juli 2002 Hei trenger litt hjelp jeg :-? Sitter å prøver å lage en tidsplan for den store dagen :o Stort sett går dette greit. Men det jeg har litt problemer med er planen under middagen: Når skal de forskjellige holde sine taler? Vi skal ha fire taler; Brudens far, brudgom og forlovere (er det brudens eller brudgommens forlover som taler først?). Jeg har bare vært i ett norskt bryllup og husker derfor ikke i farten hvem som talte når. Er jeg helt på jordet om jeg setter planen opp slik? 1. Toastmaster ønsker velkommen og gir litt generell info. 2. Foretten serveres 3. Brudens far taler 4. Brudgommen taler 5. Hovedretten serveres (kun én bordsetting!) 6. Brudens forlover taler 7. Brudgommens forlover taler 8. Desserten serveres 9. Toastmaster gir litt mer info om hvor kaffen blir servert og ønsker så vel bekomme. Høres dette greit ut? Eller er jeg helt på bærtur? Tenkte jeg skulle lette toastmasters jobb ved å lage en litt grei tidsplan for henne å følge.
Augustbrud02 Skrevet 24. juli 2002 #2 Skrevet 24. juli 2002 Her finner du en oversikt over hva som er tradisjonell tale-rekkefølge: http://www.bryllupsfesten.com/talene.htm
09.08.2002 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2002 Takk for svar Augustbrud 02! Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på - det er jo ikke lett for kjøkkenet å holde maten varm om det skal holdes taler før hovedretten serveres! Men ettersom vi bare skal servere hovedretten en gang, skal man så ha alle talene på en gang mellom hovedretten og desserten? Blir ikke dette veldig mange taler på en gang?
Augustbrud02 Skrevet 24. juli 2002 #4 Skrevet 24. juli 2002 Jeg tror vi kommer til å ha iallfall en tale eller sang mellom forrett og hovedrett også jeg da, så det ikke blir så mange på en gang etterpå. Men vi har ikke avklart dette ennå, så vi får se hvordan det faller mest naturlig inn. Det er jo litt viktig at det ikke blir kjedelig for gjestene å høre på alle talene etterhverandre også!
Snuppis Skrevet 24. juli 2002 #5 Skrevet 24. juli 2002 I de bryllupene jeg har vært i har det vært brudens fars tale, og brudgommens tale etter forrett. Det tar jo litt tid før hovedretten kommer på bordet. Dette må selvfølgelig toastmaster snakke med kjøkkenet om. Jeg tror at hvis alle talene skal holdes mellom middag og dessert, blir det veeldig mange, og lett litt kjedelig. nDet vil jo si at man kan risikere å klemme sammen 9 taler mellom de to rettene..... Jeg ville ikke valgt det...
09.08.2002 Skrevet 24. juli 2002 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2002 Helt enig med deg der! Jeg får spørre faren min og samboeren min hvor lange disse talene deres er. Faren min er jeg usikker på, men jeg kan tenke meg at samboeren min ikke kommer til å tale mer enn 5-8 min. Jeg får prate med toastmaster og kokken også. Det er i alle fall ikke noe å stresse så forferdelig med enda. Takk for raske svar Augustbrud 02!
Gjest Anonymous Skrevet 24. juli 2002 #7 Skrevet 24. juli 2002 Hei! Angående taler i mellom forrett og hovedrett så bør jo ikke det være noe problem så lenge kjøkkenet vet hva som skjer. Vi hadde taler i mellom forrett og hovedrett og mellom hovedrett og dessert, ikke noe problem!! Kokken var informert så det gikk fint. Veldig deilig å slippe taler midt i rettene!! :blunke: Tone
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå