AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Jeg er rett og slett sjokkert. Nei, det er ikke morsomt å poste et bilde av smårollingen din som har smurt bæsj ut over hele seg. Tusenvis av mennesker "liker" og "deler". Barnet ditt har ikke gitt tillatelse. Det står "Ikke skriv at vi er dårlige foreldre fordi vi tok bilde før vi gjorde noe fordi vi kjørte bil." De er ikke dårlige foreldre fordi de tok et bilde... de er dårlige foreldre fordi de postet det på nettet slik at hele verden kunne se. Hadde du likt å finne et av deg selv med fult av bæsj på nettet? Ikke greit. Det verste er at mange jeg kjenner og som anser som venner liker bildet og tagger andre og ler. Finnes det ikke regler for hva foreldre kan utsette barna sine for? Anonymkode: 1f121...250 5
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Folk tenker ikke lengre enn sin egen nesetipp, dessverre. Kjenner flere som poster bilder av barna sine på nett hver dag uten grenser. Vet ikke hvor mange nakne barn jeg har sett på instagram i det siste, men det er skummelt mange. De kan jo ikke tenke på hvor mange ekle kryp det er på nett som stjeler og misbruker slike bilder. Og ikke bare nakenbilder, men alt! I tillegg er det jo barnas valg, synes jeg. Nå hadde ikke mine foreldre slike muligheter da jeg var småbarn, men hadde de hatt det og delt alt av bilder av meg på nett hadde jeg blitt skuffet! Det er jo mitt valg, om jeg ønsker å dele bilder av meg på nett. Det som blir lagt ut på internett blir der for alltid. Det er ikke som et fotoalbum, det er faktisk permanent. Og det gjelder snapchat, instagram, facebook, blogger, alt som foregår over nett. Anonymkode: fc895...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Helt enig med TS! Nå i dag har det blitt til at vi skal utlevere oss på sosiale medier. En stor uting! Vi har kun lagt ut et par bilder av guttungen. Han velger ikke å være på sosiale medier, og de som står oss nær får følge oss i hverdagen uansett. Jeg har ingen interesse av å vite alt om alle og vil heller ikke at alle skal vite alt om meg . Sær? Mye mulig, men det driter jeg i . Anonymkode: 71593...c1b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 Jeg har ikke sett dette bildet. Er dette et bilde som har blitt spredd kjempemye og som barnet er gjenkjennelig på? Og som kan "forfølge" barnet senere? Overhodet ikke morsomt i såfall! Hvis dette bildet skulle postes, så skulle det vært av barnet selv etter at han hadde blitt så voksen at han hadde skjønt konsekvensene!! Anonymkode: 5d46a...78d
Tanuki Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 Har heller ikke sett bildet det er snakk om men min regel er at jeg ALDRI deler noe som kan gjøre barnet mitt flau senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå