Gå til innhold

Noen som har fjernet silikon fra brystene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av å ha silikon i brystene. Tok det for 5 år siden, da var jeg yngre og mer usikker. Jeg synes nesten de er blitt ubehagelige å ha, litt i veien. Jeg elsker store pupper og synes det er fint, men de ser ikke like fine ut lengre. Etter graviditet gikk jeg opp i vekt, og jeg føler nå at den ene har fått litt mer heng enn den andre. I tillegg er de ikke like faste og runde som de var da jeg tok de. 

Jeg vurderer nå å fjerne implantatene, og lurer på om noen her har gjort det og har erfaring? Jeg bekymrer meg veldig over hvordan puppene kommer til å se ut etter jeg fjerner silikonen. Må jeg ta brystløft da? Før jeg la inn silikon hadde jeg en 75b/c, etter operasjon var jeg en 75ddd/eller 75e i norske størrelser. Nå har jeg en 80g/h (størrelse fra Change, ikke kjedebutikker osv.) Jeg la inn 450 cc, og synes ikke de så store ut i tiden etter jeg la inn silikonen. Jeg har nå nesten 10 kg mer på kroppen enn jeg hadde for 5 år siden, og puppene har blitt enda større etter vektoppgang ved graviditet og de ekstra 10 kg som sitter igjen. 
Hva råder dere meg til å gjøre? Trekker huden seg tilbake? Jeg er 28 år, om det skulle ha noe å si på om brystene trekker seg tilbake med tanke på elasitet osv. 

Anonymkode: 4766d...97a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta dem ut. Er en befrielse. Er ikke vondt. 

Anonymkode: dca8f...fc6

Skrevet

Jeg har fjernet proteser. Om du velger og Gjøre det vil jeg anbefale deg og få fjernet kapselen også. Jeg ble nektet kapsel fjerning å har hadt en del problemer med at kroppen skal tere den opp. Det er slappe pupper etterpå og groper der protesene sto. Så du må gå med flat tettsittende sports bh den første tiden. Gropene gror sakte men sikkert bort. Og brystene trekker seg tilbake. 

Skrevet

Jeg har fjernet mine, og det var en helt fantastisk følelse! Det kan gjerne være at du burde ta løft, men det er noe kirurgen vil kunne svare på og ikke vi her på forumet. 

Hos meg var huden litt slapp i begynnelsen, men det kom seg etterhvert :)

• 7 måneder senere...
Skrevet
På 6.11.2016 den 2.02, nanuk skrev:

Det er slappe pupper etterpå og groper der protesene sto. 

Dytter på denne! 

Jeg fjernet mine i går etter 9år. Grunnen til at jeg ønsket de bort var hard kapsel og mye smerter, og jeg savnet muligheten til å sove på magen uten smerter. Jeg savner størrelsen, men ikke følelsen. Jeg kan ikke nekte for at det var et sjokk å se de - hvor lang tid tok det før de trakk seg tilbake? 

Skrevet
På 6.11.2016 den 2.52, loppekasse skrev:

Jeg har fjernet mine, og det var en helt fantastisk følelse! 

Hos meg var huden litt slapp i begynnelsen, men det kom seg etterhvert :)

Dytter på denne! 

Jeg fjernet mine i går etter 9år. Grunnen til at jeg ønsket de bort var hard kapsel og mye smerter, og jeg savnet muligheten til å sove på magen uten smerter. Jeg savner størrelsen, men ikke følelsen. Jeg kan ikke nekte for at det var et sjokk å se de - hvor lang tid tok det før de trakk seg tilbake? 

AnonymBruker
Skrevet
På 21.6.2017 den 10.04, Ninaaa skrev:

Dytter på denne! 

Jeg fjernet også mine etter 9 år, det tok ca 2,5 mnd før de trakk seg tilbake, og da hadde jeg fått et barn i mellomtiden, så de hadde nok trukket seg enda mer tilbake om jeg ikke hadde ammet og blitt slappere i puppene. Kirurgen syns i hvertfall at de så flotte og ferdige ut etter 2,5 mnd. Jeg masserte de (ikke med en gang etter operasjonen) hver dag, og syns det hjalp på oppstramming.

Anonymkode: 2b399...253

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg fjernet også mine etter 9 år, det tok ca 2,5 mnd før de trakk seg tilbake, og da hadde jeg fått et barn i mellomtiden, så de hadde nok trukket seg enda mer tilbake om jeg ikke hadde ammet og blitt slappere i puppene. Kirurgen syns i hvertfall at de så flotte og ferdige ut etter 2,5 mnd. Jeg masserte de (ikke med en gang etter operasjonen) hver dag, og syns det hjalp på oppstramming.

Fikk barn 2 år før jeg tok ut protesene, gikk litt fort i svingene her.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg trener styrke 4-5ganger i uka, og har et håp om at de vil trekke seg tilbake etterhvert. Jeg gleder meg til å ligge på magen, og å få massasje uten at det gjør vondt! Hvordan føler du deg i dag? :)

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Ninaaa skrev:

Takk for svar! Jeg trener styrke 4-5ganger i uka, og har et håp om at de vil trekke seg tilbake etterhvert. Jeg gleder meg til å ligge på magen, og å få massasje uten at det gjør vondt! Hvordan føler du deg i dag? :)

De vil forandre seg mye, de første ukene er det jo ganske slapt og hengete :) styrketrening er jo også flott. Går bra i dag, overgangen fra 500 cc til 100% flat var litt vanskelig å takle, men nå trives jeg bra, skal jeg noe spesielt har bruker jeg heller litt god push up :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De vil forandre seg mye, de første ukene er det jo ganske slapt og hengete :) styrketrening er jo også flott. Går bra i dag, overgangen fra 500 cc til 100% flat var litt vanskelig å takle, men nå trives jeg bra, skal jeg noe spesielt har bruker jeg heller litt god push up :) 

Nå gikk det litt fort i svingen igjen, skulle ikke skrive at jeg er 100% flat men at det føltes sånn i starten :P 

Gjest RosieM
Skrevet

Dere som har fjernet, hvordan har selvtilliten blitt? Jeg elsker mine og kan se for meg at jeg hadde blitt veldig deprimert uten. Men virker som flere av dere hadde litt pupper fra før av? Jeg har jo en liten c nå, så de er ikke for store eller i veien. Kanskje det er fordi jeg ikke har operert noe store implantater at jeg trives med mine. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser potensiale der, så må bare smøre meg med tålmodighet 😉 Jeg hadde ikke så mye som du, men alt avhenger jo av utgangspunkt, brystvev, kroppsfasong osv osv. Brukte du noen spesiell krem når du masserte de forresten? 

Skrevet
13 timer siden, RosieM skrev:

Dere som har fjernet, hvordan har selvtilliten blitt?

Jeg opererte på tirsdag, og fikk se resultatet med en gang. Ikke noe å skryte av, og det var en grop etter protesene, men herfra kan det bare gå oppover :) Jeg for min del syns jeg det var en lettelse å få de ut. Jeg er den samme flotte personen som før :)) 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Ninaaa skrev:

Jeg ser potensiale der, så må bare smøre meg med tålmodighet 😉 Jeg hadde ikke så mye som du, men alt avhenger jo av utgangspunkt, brystvev, kroppsfasong osv osv. Brukte du noen spesiell krem når du masserte de forresten? 

Tror jeg bare brukte fuktighetskrem/olje. Men husk å vent med massasjen til sårene er grodd, google breast explant + massage så ser du litt tips :) 

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg bare brukte fuktighetskrem/olje. Men husk å vent med massasjen til sårene er grodd, google breast explant + massage så ser du litt tips :) 

Ok, så noen uker til da? Takk for tips :)

• 1 år senere...
Skrevet
På 23.6.2017 den 11.40, Ninaaa skrev:

Jeg opererte på tirsdag, og fikk se resultatet med en gang. Ikke noe å skryte av, og det var en grop etter protesene, men herfra kan det bare gå oppover :) Jeg for min del syns jeg det var en lettelse å få de ut. Jeg er den samme flotte personen som før :)) 

Hei, 

Hvordan er det med deg i dag? Er du fornøyd med at du fjernet dem? Hvordan har puppene blitt? Jeg har hatt silikon i 13 år nå, fått byttet pga kapsel, fikk det igjen, byttet igjen og tatt et løft i tillegg for 6mnd siden. Jeg er utrolig misfornøyd og syns at puppene ser skrekkelig ut. Blir lei meg hver gang jeg ser meg i speilet. Også er de steinharde, blir så flau når noen gir meg en klem. Er overbevist at dem kjenner to steiner og lurer på hva jeg har under klærne. 

Jeg hadde opprinnelig 75b/c med mye heng. Fikk lagt inn 320cc, så puppene ee ganske tøyd. Er så redd for hvordan de vil se ut etter så mange år med silikon!? 🙁

Hadde vært veldigtakknemlig hvis flere kan si hvordan dere opplevde og ta dem ut 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Tok ut mine. En befrielse, men mye mindre oppmerksomhet ute på byen da😂

Anonymkode: cb155...8df

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok ut mine. En befrielse, men mye mindre oppmerksomhet ute på byen da😂

Anonymkode: cb155...8df

Hahah, heldigvis klarer vi oss uten den ekstra oppmerksomheten 😉

Godt å høre at du er fornøyd!

Hvilken str hadde du i utgangspunktet? Har du mye heng nå? Er så redd for tomme poser...🙄

AnonymBruker
Skrevet

Glad for at jeg ikke har problemer med mine, har hatt de i 9 år nå, og jeg klarer ikke å kjenne at det er silikon der, de ble raskt helt myke, kunne tidlig sove på magen, og bortsett fra første uken, har jeg ikke hatt noe vondt. 

Men hva er mest vanlig? Er jo ingen som tror jeg har silikon heller, for de er så myke, til og med menn jeg har sex med, nekter for at jeg har silikon. 

Anonymkode: a9e76...f03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...