AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Håper jeg poster dette i rett forum.. Så, jeg har funnet et helt fantastisk hus jeg ønsker å kjøpe. Men, siden dette huset er så stort og sentrumsnært så koster det MYE..! Jeg er derfor avhehengig av å leie ut 3-4 soverom (av 5) i 3-3,5 år. Dette blir da sntageligvis til studenter, og vi må dele kjøkken og delvis bad. Noen som har erfaring med dette? Og noen som har gode tips til å spare mest mulig penger slik at jeg raskest mulig kan få ha huset for meg selv? Og for å slippe spørsmål om hvorfor jeg må leie ut rom i starten så kan jeg fortelle at jeg må ta opp 2 lån. Et lite og et stort, det lille lånet blir betalt ned på 3-3,5 år hvis jeg ikke klarer å spare mere penger. poster som anonymt da huset ikke er kjøpt enda, ønsker ikke å bli gjenkjent med brukernavn. Anonymkode: 189d0...03d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 Det er vel ikke så uvanlig å bo i kollektiv når man er student. Anonymkode: 93852...44c 1
stan Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Du leier da ut rom i et bokollektiv. Du bør jo sette opp husregler som også bør gjelde for deg selv. Ellers fungerer det som vanlig utleie. Det som kan være lurt i hver enkelt leiekontrakt å spesifisere hvilke rom leietaker har tilgang på. Det kan jo tenkes at du ønsker noen rom ikke inkludert i kollektivet. 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Husk å ha veggedyrforsikring gjennom forsikringsselskapet ditt Anonymkode: ca42b...697 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 Hva er det egentlig du lurer på? Det er da helt vanlig at folk bor sammen. Hvis du ikke vil ha studenter er det mange voksne som bor i kollektiv også. Men jeg skjønte ikke helt hvorfor du må ta opp 2 lån? Anonymkode: e6fe2...625
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Er det normalt å bo i kollektiv sammed med huseier da? Jeg er klar over at jeg må spesifisere i kontrakten hvilke rom som de kan oppholde seg i, men synes det er litt rart å må dele mitt hus med 3-4 fremmede.. hehe.. Kanskje jeg bare har vært litt bortskjemt, er jo ikke verdens undergang. Det jeg tenker er jo at jeg ikke har 100% kontroll på om de sniker i mine ting og rom når jeg er på jobb, på besøk o.l. TS. Anonymkode: 189d0...03d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det normalt å bo i kollektiv sammed med huseier da? Jeg er klar over at jeg må spesifisere i kontrakten hvilke rom som de kan oppholde seg i, men synes det er litt rart å må dele mitt hus med 3-4 fremmede.. hehe.. Kanskje jeg bare har vært litt bortskjemt, er jo ikke verdens undergang. Det jeg tenker er jo at jeg ikke har 100% kontroll på om de sniker i mine ting og rom når jeg er på jobb, på besøk o.l. TS. Anonymkode: 189d0...03d Sett egen lås på de rommene som du ikke vil ha uvedkommende på Anonymkode: ca42b...697 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det normalt å bo i kollektiv sammed med huseier da? Jeg er klar over at jeg må spesifisere i kontrakten hvilke rom som de kan oppholde seg i, men synes det er litt rart å må dele mitt hus med 3-4 fremmede.. hehe.. Kanskje jeg bare har vært litt bortskjemt, er jo ikke verdens undergang. Det jeg tenker er jo at jeg ikke har 100% kontroll på om de sniker i mine ting og rom når jeg er på jobb, på besøk o.l. TS. Anonymkode: 189d0...03d Ja. Har sett flere slike annonser på Finn.no Anonymkode: ca42b...697
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #9 Skrevet 4. november 2016 Ingen egenkapital. Foreldrene mine skal legge ut egenkapitalen min, og vi har avtalt en fast sum keg skal betale dem tilbake pr. mnd hvis jeg kjøper dette huset. TS. Anonymkode: 189d0...03d 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #10 Skrevet 4. november 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk å ha veggedyrforsikring gjennom forsikringsselskapet ditt Anonymkode: ca42b...697 Veggedyrforsikring? TS. Anonymkode: 189d0...03d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #11 Skrevet 4. november 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk å ha veggedyrforsikring gjennom forsikringsselskapet ditt PS. Fordi det kan bli en svært kostbar affære dersom din forsikring ikke dekker arbeidet med å fjerne skadedyrene + andre utgifter med det. Leste om at det fort blir minimum 50 000 kr i kostnader... Anonymkode: ca42b...697 Anonymkode: ca42b...697
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #12 Skrevet 4. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det normalt å bo i kollektiv sammed med huseier da? Jeg er klar over at jeg må spesifisere i kontrakten hvilke rom som de kan oppholde seg i, men synes det er litt rart å må dele mitt hus med 3-4 fremmede.. hehe.. Kanskje jeg bare har vært litt bortskjemt, er jo ikke verdens undergang. Det jeg tenker er jo at jeg ikke har 100% kontroll på om de sniker i mine ting og rom når jeg er på jobb, på besøk o.l. TS. Anonymkode: 189d0...03d Jada, helt vanlig - om du gidder. Jeg hadde ALDRI gjort det. Men nå er jeg avhengig av ganske mye alenetid og liker ikke å ha folk oppå meg. Leiligheten min er fristedet mitt, og det vil jeg ha for meg selv. Men gjør det om du tror det er verdt det. Du har vel ikke mulighet til å ombestemme deg om du kjøper huset og ikke vil leie ut likevel? Anonymkode: e6fe2...625 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #13 Skrevet 4. november 2016 I tillegg kommer tapte leieinntekter for tiden det tar å fjerne veggedyr + + . Et rom med veggedyr må stå ubebodd i ganske lang tid, etter at skadedyrfirmaet har behandlet rommet. Anonymkode: ca42b...697 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #14 Skrevet 4. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I tillegg kommer tapte leieinntekter for tiden det tar å fjerne veggedyr + + . Et rom med veggedyr må stå ubebodd i ganske lang tid, etter at skadedyrfirmaet har behandlet rommet. Dette dekkes nok av forsikringen, DERSOM du har veggedyrforsikring. Anonymkode: ca42b...697 Anonymkode: ca42b...697
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #15 Skrevet 4. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, helt vanlig - om du gidder. Jeg hadde ALDRI gjort det. Men nå er jeg avhengig av ganske mye alenetid og liker ikke å ha folk oppå meg. Leiligheten min er fristedet mitt, og det vil jeg ha for meg selv. Men gjør det om du tror det er verdt det. Du har vel ikke mulighet til å ombestemme deg om du kjøper huset og ikke vil leie ut likevel? Anonymkode: e6fe2...625 Evt kan hun velge å leie ut hele huset og selv leie seg et rimelig og lite sted? Anonymkode: ca42b...697 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #16 Skrevet 4. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veggedyrforsikring? TS. Anonymkode: 189d0...03d Ja Anonymkode: ca42b...697
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #17 Skrevet 4. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veggedyrforsikring? TS. Anonymkode: 189d0...03d " De fleste forsikringene dekker ikke dette Får du veggedyr på besøk, kan det koste deg dyrt. De fleste forsikringene dekker det ikke dersom du må ha fagfolk inn for å bli kvitt dem. " http://www.dinside.no/bolig/de-fleste-forsikringene-dekker-ikke-dette/60804645 Anonymkode: ca42b...697
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #18 Skrevet 4. november 2016 " Dinside har spurt forsikringsselskapene If, Tryg, Gjensidige og Storebrand om veggedyrbekjempelse er inkludert i noen av deres forsikringer. Og der er det store forskjeller. Her er hva de svarer: Storebrand: Nei, dekkes ikke verken av innbo- eller husforsikring Gjensidige: Dekkes av utvidet husforsikring («Pluss hus»/Norsk Hussopp Forsikring), men ikke innbo Tryg: Dekket i utvidet husforsikring (i en «hussoppdekning», som tilvalg), ikke i innboforsikring If: Dekket i standard og super husforsikring, samt hytteforsikring. Ikke i innboforsikring. Det finnes selvsagt også flere andre forsikringsselskaper, som vi ikke har snakket med. Rådet er uansett å sjekke forsikringsvilkårene dine, for å se hvorvidt dette er noe som er dekket i forsikringen din. " Anonymkode: ca42b...697
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #19 Skrevet 4. november 2016 "Veggedyr i madrass: Møblene er kastet, og rommet kan ikke brukes på flere måneder" http://www.aftenposten.no/bolig/Veggedyr-i-madrass-Moblene-er-kastet_-og-rommet-kan-ikke-brukes-pa-flere-maneder-836427_1.snd Det kan være fort gjort å få veggedyr i hus, feks ved at du eller dine leietagere kjøper brukt seng og/ eller madrass. Veggedyr kan også bli med oss hjem fra ferie i utlandet. De gjemmer seg bla i elektroniske produkter som pc etc Anonymkode: ca42b...697
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #20 Skrevet 4. november 2016 Jeg får egen stue som ikke skal benyttes av andre enn meg selv, mine venner og familie som kommer på besøk. okei, bra dere nevnte forsikringen, det var jeg ikke klar over! TS. Anonymkode: 189d0...03d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå