Gjest Eugene Onegin Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Jeg har ikke vært i julestemning på sikkert 20 år. Så hvordan kommer dere i julestemning ?
Testosteron Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 Snø er en forutsetning. Når snøen kommer, så blir jeg klar for jul 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Bearbeide barndomstraumer er en fin start Anonymkode: 05b29...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Hvis butikkene gir faen i å henge opp julepynt fra august. og venter til desember. så kommer jeg i julestemning. Anonymkode: d0a62...97d 4
Bokdamen Skrevet 6. november 2016 #6 Skrevet 6. november 2016 Jeg kommer ofte i julestemning når jeg pakker inn gaver. Tar det en kveld der ingenting annet er på programmet, setter på julemusikk og drikker er glass rødvin. Pleier å gjøre litt ekstra ut av innpakningen, og elsker å sitte og putle. Andre ting er juleverksted med gode venner og gløgg, pynte pepperkakehus med tantebarn, gå i pepperkakebyen, pynte juletreet (jeg har et desembertre hjemme, vi feirer foreløpig ikke her), se Et førjulsmareritt og tusen andre småting jeg kan finne på i desember. Kan også anbefale ny pysjbukse til julaften formiddag
applestories Skrevet 6. november 2016 #7 Skrevet 6. november 2016 Blir egentlig bare stresset når jeg tenker på julegaver, aner aldri hva jeg skal kjøpe til noen, og alle er enige om det er bortkastet med masse ting man ikke trenger. Men gaver må man jo ha... Hadde jeg sluppet det, eller blitt ferdig med det før adventen starter, da hadde jeg nok klarte å nyte førjulstiden for første gang på mange år.
Cordelia Skrevet 6. november 2016 #8 Skrevet 6. november 2016 På 4.11.2016 den 23.04, runi skrev: Når jeg får juleknullet I full nissestas da eller?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 Jeg prøver å gjøre det samme som jeg gjør hvert år, for da syns jeg det er enklere å komme i julestemning. Ser på de samme julefilmene før jul, hører på julemusikk, ser på adventskalendere som jeg likte å se da jeg var liten (amalies jul bl.a). Også prøver jeg å gjøre ferdig en del julegaver før desember, for da slipper jeg å måtte kjøpe alt rett før jul. Prøver å "spare" noen gaver til desember, for det hjelper litt på julestemningen når jeg vet at det snart er jul, også går jeg på kjøpesenteret og handler. Anonymkode: 7abd1...982 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #10 Skrevet 6. november 2016 Kommer av seg selv med en gang det blir kaldere det. Anonymkode: e92e6...906 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 7. november 2016 #11 Skrevet 7. november 2016 Når man endelig kan begynne å handle inn julegaver, da kommer jeg i julestemning. Jeg koser meg også når jeg planlegger hvem som skal få hva. Pynte pepperkaker er en slager! Julegudstjeneste med de nærmeste i familien. Pinnekjøtt. Da kommer jeg gjerne i julestemning.
Gjest Vevila Skrevet 7. november 2016 #12 Skrevet 7. november 2016 Jeg fikk barn og så kom den Det hjelper nok å gjøre litt julete ting, kanskje gå i kirka selv om man ikke pleier å gå, pynte litt ekstra og bake julekaker. Ellers slet jeg med det samme som deg i flere år. Tenkte alltid at "i år SKAL jeg skape julestemning" men neida
lillsunshine Skrevet 7. november 2016 #13 Skrevet 7. november 2016 (endret) Den følelsen når noen skreller en klementin og lukten bare kommer sivende inn i neseborene for første gang denne sesongen. Da kommer plutselig julestemningen snikende. Ellers hjelper det jo mye at det har snødd nå og at det er kaldt og fint. Mer spesifikt så kommer den virkelige julstemningen når julelysene kommer opp og jeg begynner å se de julefilmene jeg har for vane for og hører på julemusikk, men det er alt for tidlig enda. Venter som regel til slutten av november/starten av desember med det Endret 7. november 2016 av lillsunshine
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #14 Skrevet 7. november 2016 Pakke inn julegaver, juleverksted. spise julemat eller se det står " julemiddag " på forskjellige kafeer. lage julepynt. adventsstake. pynte til jul. pepperkaker, aftereight. alene hjemme filmene, Harry Potter film, klementiner, julebrus, pledd i sofaen. ryddig og pen leilighet som lukter rent og godt. barnefilmer. nille. kjøpesentere. julefilmer. nisser. lun stemning. grøt. ÅÅå ingenting er bedre enn jul 🎅 koseligste tiden på året, gleder meg masse!! Anonymkode: e1138...75e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #15 Skrevet 8. november 2016 Jeg tror aldri jeg kommer til å få julestemning lenger, ettersom min mor døde for noen måneder siden. Men før så var det i alle fall julemusikk og jul i blåfjell som fikk meg i julestemning. Og snø da. Anonymkode: 7247d...7dd
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #16 Skrevet 8. november 2016 Julemusikk og julefilmer er et must, samme med Amalies jul. Bake og pynte pepperkaker. Da jeg og kjæresten flyttet sammen, kjøpte vi oss et lite plastikktre som vi slenger opp 1.desember og pynter. Det skaper litt stemning og er veldig koselig synes jeg pynter ellers også, ordner med adventstake, julestjerne (blomsten altså) osv. Kjøper og pakker inn presanger. Jeg ELSKER å pusle med presangene og pakker de alltid inn veldig fint, og legger dem under treet frem til jeg tar de med hjem til jul. Nå skal det sies at jula er en big deal i min familie, alle liker å pusle med julegreier og gleder seg mye til jul, så stemningen sliter jeg lite med. Anonymkode: 7dc61...4f0
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #17 Skrevet 9. november 2016 Når man er barn kommer jo ofte julestemningen helt av seg selv, og for min del forsvant den i mine første voksne år. Så skjønte jeg at dersom jeg skulle oppnå samme stemningen som voksen, måtte jeg jobbe litt for det. Jeg gjør derfor en del bevisste ting nettopp for å skape stemningen. Jeg hører på julemusikk, ser julefilmer, koser meg med gavepakking, drikker gløgg og spiser pepperkaker, går på julemesser, julekonserter og julegrantenninger og bruker en del tid på å ta innover meg førjulstiden. Jeg har også blitt supergod på å bli ferdig med alle "pliktting" før desember starter, sånn at hele desember bare kan brukes til kos. Det har gjort susen for min del. Anonymkode: 7b3c9...f2b
Nixnick Skrevet 10. november 2016 #18 Skrevet 10. november 2016 Jeg får ikke den stemningen man får som barn lenger, men det blir mer flere små øyeblikk av julestemning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå